اعلانیه
اعلانیه

بهترین واحد آپارتمان در کدام طبقه است؟

معیارهای انتخاب بهترین طبقه آپارتمان برای سکونت

بهترین واحد آپارتمان که می توانید در زمان خرید یا اجاره انتخاب کنید، بسته به یک سری فاکتورها است و باید آن ها را در نظر داشته باشید. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب طبقات ساختمان می پردازیم تا بتوانید راحت تر و هوشمندانه تر برای خرید ملک اقدام کنید.

بهترین واحد آپارتمان یک سری معیارها دارد که باید در زمان اقدام برای خرید به آن ها توجه داشته باشید. معیارهای انتخاب بهترین واحد متعدد هستند و ممکن است بر اساس ساختمان های کناری و سایت پلان نیز تغییر کنند. از این رو قبل از ورود به ساختمان، در اطراف آن دوری بزنید و مواردی مانند ارتفاع ساختمان های مجاور و چشم اندازها را بررسی کنید. سپس دیگر موارد را بررسی کنید.

چشم انداز در انتخاب بهترین واحد آپارتمان

از ویژگی های مهم در انتخاب طبقات بالای ساختمان چشم اندازی است که دارند. البته دیدن چشم اندازی زیبا از شهر یا طبیعت در صورتی امکان پذیر است که ساختمان های مجاور ارتفاع بالایی نداشته باشند. همچنین وجود ساختمان های مرتفع کناری مانع از ورود نور کافی به طبقات پایین می شوند. از این رو در طبقات بالاتر، نور بیشتری در اختیار دارید. پس اگر به نور و چشم انداز علاقه دارید طبقات بالا را انتخاب کنید.

رفت و آمد و دسترسی در انتخاب بهترین واحد آپارتمان

دسترسی در طبقه اول نسبت به طبقات بالا قطعاً بهتر است. هر چند کمتر ساختمانی را می توانید پیدا کنید که آسانسور نداشته باشد ولی باز هم مشکلاتی مانند خراب شدن آسانسور، قطعی برق، منتظر ماندن برای رسیدن آسانسور و … می تواند وجود داشته باشد. این مشکلات به خصوص برای افرادی که سن بالایی دارند بسیار مهم است پس این افراد و کسانی که مشکل پادرد یا کمردرد دارند طبقات پایین برایشان مناسب تر است.

علاوه بر این طبقات بالاتر در زمان هایی که حوادث غیر مترقبه مانند زلزله یا آتش سوزی رخ می دهد، مشکلات بیشتری را ممکن است داشته باشند به خصوص اگر پلکان فرار اضطراری هم نداشته باشد.

گرمایش و سرمایش و انتخاب بهترین واحد آپارتمان

این عامل به شدت وابسته به ساختمان های کناری است. علاوه بر طبقه ی اول، طبقاتی که از ساختمان های کناری بلندتر است، نیز دارای دمایی پایین تر هستند. کوران باد در این طبقات بدون مانع است و ممکن است کمی اذیت تان کند؛ اما همیشه طبقه ی اول که بر روی پیلوت قرار دارد دمایی پایین تر دارد. البته در ساختمان های جدید با روش گرمایش از کف این مشکل حل می شود ولی هزینه ی انرژی را بالا می برد.

از سوی دیگر در طبقات بالایی و آخر نیز تابستان مشکل مشابه وجود دارد و باید برای سرمایش منزل هزینه ای بیشتر پرداخت کرد. از این رو طبقات اول و آخر در زمستان و تابستان هزینه ی گرمایش و سرمایش بیشتری دارند.

بهترین واحد آپارتمان از نظر امنیت

از نظر امنیت نیز طبقات پایین برای سرقت مناسب تر هستند و راحت تر می توان از ساختمان خارج شد. از این رو سارقان معمولاً این طبقات را برای سرقت انتخاب می کنند. سعی کنید اگر در این طبقات حضور دارید حتماً از وسایل ایمنی و امنیت درب ها برای واحدتان اطمینان خاطر داشته باشید.

آلودگی صوتی و انتخاب بهترین واحد آپارتمان

یکی از معایب طبقات پایین، صدای عبور و مرور افراد در راهروها و پارکینگ است. همچنین صدای خودروهایی که در خیابان عبور می کنند و اهالی محل را هم باید به آن اضافه کنید. از این رو بهترین واحد آپارتمان از نظر آلودگی صوتی بالاترین نقطه نسبت به زمین است.

البته طبقه ی اول یک مزایایی هم از این نظر دارد که نگرانی از بابت ایجاد سر و صدا برای طبقات پایین ندارید. از این رو افرادی که بچه های پر سر و صدایی دارند این طبقه برای آن ها مناسب است.

علاوه بر موارد ذکر شده، از دیگر نقایصی که مربوط به طبقه ی آخر می شود، احتمال نشت آب از سقف و فشار کم آب است. البته به طور کلی باید به این نکته دقت داشته باشید که ساختمان هایی با طراحی و اجرای استاندارد برای تمامی این مشکلات فکری اندیشیده شده و راهکارهای موجود می تواند این ضعف ها را به صورت کامل یا قابل تحمل حل کند.

با این وجود، انتخاب طبقه ای که می خواهید در آن اقامت کنید یا آن را خریداری کنید به عهده ی شماست ولی می توان گفت طبقات میانی گزینه هایی بهتر برای سکونت هستند؛ زیرا معایب طبقه اول و آخر را ندارند و بسیاری از مزایای طبقات اول و آخر را هم می توانند در کنار هم داشته باشند و گزینه ای بهتر خواهند بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *