اعلانیه

آپارتمان شمالی بهتر است یا جنوبی؟

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 50 بازدید
اعلانیه

آپارتمان شمالی بهتر است یا جنوبی؟

آپارتمان و ملک به صورت شمالی و جنوبی معمول ترین خانه هایی هستند که در کشور ما ساخته می شوند. هم از نظر شرایط نور و دسترسی هم از نظر قیمت هنگام خرید و فروش مسکن یا اجاره آپارتمان این موارد در نظر گرفته می شوند. از این رو بهتر است اطلاعاتی در این مورد داشته باشید.

آپارتمان شمالی و جنوبی دارای وضعیت نورگیری متفاوتی هستند و این عامل سبب می شود تا تفاوت هایی را برای آن ها بتوان قائل شد. از این رو هنگام خرید و فروش املاک این مسئله نیز مد نظر قرار می گیرد. پس هنگامی که برای خرید آپارتمان و خانه اقدام می کنید بهتر است اطلاعاتی در این مورد داشته باشید تا در صورتی که قدرت انتخاب بیشتری داشتید، گزینه بهتری را بسته به سلیقه ی خود انتخاب کنید.

مقایسه آپارتمان شمالی و جنوبی

قبل از هر چیز باید بدانید شمالی یا جنوبی بودن یک خانه به چه معناست. اگر یک کوچه را در نظر بگیرید که در دو طرف آن آپارتمان و خانه قرار گرفته است، زمانی به خانه شمالی می گویند که حیاط آن سمت کوچه است و بنا در بخش پشتی قرار گرفته است. از این رو نور بخش جلویی مستقیم و بخش عقبی به کمک نورگیر تأمین می شود؛ اما در خانه های جنوبی بنا در سمت کوچه است و درب ورودی از حیاط خانه نیست و در بخش عقبی حیاط قرار گرفته و از دو طرف نور مستقیم به خانه تامین می شود. از این رو نیازی به نورگیر ندارند. البته آپارتمان های دو نبش هم وجود دارند که به آن ها شمالی جنوبی می گویند و از هر دو سمت به کوچه مجاور راه دارند.

مزایای آپارتمان شمالی و جنوبی که در خرید خانه باید به آن ها توجه کنید

وقتی برای خرید خانه اقدام می کنید باید به جنوبی یا شمالی بودن آن توجه کنید. البته این که کدام آپارتمان برای شما مناسب تر است بیشتر بسته به سلیقه شماست. آپارتمان های جنوبی معمولاً نور کافی دارند و نیازی به روشن کردن تعداد زیادی لامپ در منزل ندارید. همچنین به علت نورگیر بودن در زمستان هوای گرم تری دارند. از این رو در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. علاوه بر این نور مستقیم در منزل باعث می شود تا هوا تمیزتر باشد.

از نظر کارشناسان ملک در زمان خرید و فروش آپارتمان و خانه، ملک ها و خانه های جنوبی ارزش بیشتری دارند. با این حال ممکن است هنگامی که برای خرید یا اجاره خانه تصمیم گیری می کنید، خانه هایی که نور زیاد دارند را نپسندید و از مکان های دنج بیشتر لذت ببرید. در این صورت انتخاب با شماست و می توانید خانه های شمالی را ترجیح دهید تا بتوانید اتاق هایی برای زمان هایی که به آرامش و تاریکی نیاز دارید داشته باشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *