اعلانیه

خرید آپارتمان وام دار در تهران

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 14 بازدید
اعلانیه

خرید آپارتمان وام دار در تهران

شرایط خرید آپارتمان در تهران با وام

در این مقاله شرایط خرید آپارتمان با وام در تهران برای افرادی که توان خرید خانه بدون دریافت را ندارند؛ ذکر شده است. انواع وام‌های بانک مسکن، شرایط دریافت، مبلغ وام و شرایط بازپرداخت اقساط آنان از جمله وام بانک مسکن صندوق یکم، وام مسکن از محل اوراق ممتاز، وام از محل صندوق مسکن و وام مسکن جوانان توضیح داده شده است.

خرید آپارتمان در تهران با وام برای افرادی که پول کافی برای خرید خانه ندارند؛ بهترین راه حل است. بعضی از بانک‌ها با دادن وام به افراد کمک می‌کنند تا صاحب خانه شوند. یکی از این بانک‌ها که بهترین وام‌ها را می‌دهد و اساسا برای این کار تاسیس شده است، بانک مسکن است. در این مقاله ما اقدامات لازم برای خرید آپارتمان در تهران با وام بانک مسکن، انواع وام بانک مسکن و شرایط لازم برای خرید آپارتمان با وام در تهران را شرح خواهیم داد. در ادامه انواع وام بانک مسکن برای خرید آپارتمان در تهران با وام با شرایط دریافت و مبلغ آن و شرایط بازپرداخت اقساط آن را شرح داده ایم.

دریافت وام خرید خانه با صندوق پس انداز مسکن یکم

برای دریافت این وام باید حداقل یکسال از افتتاح حساب شما در بانک مسکن گذشته باشد. برای خرید آپارتمان در شرق تهران با وام صندوق پس انداز مسکن یکم باید سپرده گذار 40 میلیون در حساب خود بگذارد تا پس از یکسال 80 میلیون وام بگیرد. نرخ سود تسهیلات این وام 8 درصد و نرخ سود دوران مشارکت هم 8 درصد و مدت بازپرداخت تسهیلات هم 12 سال است. خرید آپارتمان در تهران با وام صندوق پس از انداز مسکن یکم زمانی امکانپذیر می‌شود که آپارتمان مورد نظر 15 سال ساخت به بالا نباشد و 80 درصد ارزش ملک باید طبق ارزیابی کارشناس برابر با مبلغ وام باشد. کسی که متقاضی دریافت این وام است می‌تواند هم مجرد و هم متاهل باشد اما باید درآمد مستقل و 18 سال تمام داشته باشد. بانک از متقاضی این وام هنگام دریافت وام گواهی کسر از حقوق از یک ضامن معتبر می‌گیرد. بنابراین توانایی پرداخت اقساط وام از سوی متقاضی دریافت وام باید توسط بانک محرز شود.

خرید آپارتمان با وام مسکن از محل اوراق ممتاز

مبلغ دریافت وام از محل اوراق ممتاز در تهران 60 میلیون تومان است. خرید آپارتمان در غرب تهران با وام مسکن از محل اوراق ممتاز مناسب افرادی است که نیاز فوری به دریافت وام دارند. سود تسهیلات این وام 17.5 درصد و زمان بازپرداخت اقساط آن 12 ساله است. این اوراق را می‌توانید از بانک مسکن یا یکی از شعب کارگزاری فرا بورس تهیه کنید. این وام همچنین مناسب کسانی است برای خرید آپارتمان در تهرانپارس با وام به بودجه موردنظر نرسیده اند. به آپارتمان‌های 20 ساله مبلغ 60 میلیون از این وام تعلق می‌گیرد اما برای آپارتمان‌های 20 تا 25 سال حداکثر مبلغ وام 35 میلیون است که بازهم با ارزیابی کارشناس بانک 80 درصد از مبلغ آپارتمان باید معادل با وام باشد.

خرید آپارتمان در تهران با وام از محل صندوق پس انداز مسکن

خرید آپارتمان در تهرانسر با وام از محل صندوق پس انداز مسکن نسبت به دیگر وام‌های خرید ملک از محبوبیت کمتری برخوردار است. چرا که نهایت وامی که می‌توان از این روش گرفت 12 میلیون است و اینکه شما باید 6 ماه مبلغ 24 میلیون را بدون اینکه به آن دست بزنید؛ در حساب خود بگذارید. مدت بازپرداخت اقساط این وام 12 ساله است و سود تسهیلات آن حداکثر 12 درصد که بازهم مثل دیگر وام‌ها این وام هم باید با 80 درصد قیمت ملک توسط ارزیابی کارشناس برابری کند و سن ساختمان حداکثر باید تا 25 سال باشد.

خرید آپارتمان در تهران با وام مسکن جوانان

مدت زمان انتظار برای خرید ملک مسکونی در تهران با وام مسکن جوانان بین 5 تا 15 سال بستگی به مبلغی که به صورت ماهیانه در حساب سرمایه گذاری کوتاه مدت خود در بانک مسکن واریز می‌کنید؛ است. هرچه مبلغ بیشتری به صورت ماهیانه بریزید مقدار وام بیشتر در مدت زمان کوتاه تری دریافت می‌کنید. نرخ تسهیلات این وام 9 درصد بوده و حداکثر زمان بازپرداخت اقساط وام مسکن جوانان 20 ساله است. افتتاح حساب برای دریافت این وام هم می‌تواند به نام والدین برای افراد زیر 18 سال باشد و هم به نام خود فردی که به سن قانونی 18 سال رسیده است، باشد. در صورتی که والدینی برای فرزندان زیر 18 سال به نام خودشان این حساب را باز می‌کنند می‌توانند از آن برداشت کنند ولی پس از اینکه فرزندانشان به سن قانونی 18 سال رسیدند؛ دیگر حق هیچگونه دخل و تصرف در موجودی این حساب ندارند و باید آن را به نام فرزندان خود تغییر دهند. تبدیل نام این حساب به حساب صندوق پس انداز مسکن وجود دارد ولی تبدیل نام آن به نام حساب صندوق پس انداز مسکن یکم امکان پذیر نیست. حداکثر دریافت تسهیلات برای خرید آپارتمان در تهران با وام مسکن جوانان 35 میلیون و حداکثر سن ساختمانی که می‌خواهند از طریق دریافت این وام بخرند؛ 25 سال است. برای دریافت این وام هم باید 80 درصد قیمت ساختمان با مبلغ وام توسط ارزیابی کارشناس برابری کند.

در نهایت چندی پیش در بانک مسکن طرحی مطرح شد به نام رها برای کسانی که اقدام به خرید خانه در تهران با وام کرده بودند تا بتوانند خانه خود را از رهن بانک در بیاورند و بدون آنکه وام خود را تسویه کنند صاحب سند شوند. در قالب این طرح افرادی که اقدام به خرید خانه وام دار در تهران و دیگر شهرهای کشور کرده بوند با سپرده گذاری معادل 110 درصد مبالغ اقساط باقی مانده می‌توانند واحد مسکونی خود را فک رهن از بانک کنند. آنها می‌توانند آپارتمان خود را فک رهن کرده و بفروشند در حالی که هنوز بخشی از اقساط وام شان باقی مانده است. این افراد با افتتاح حسابی جداگانه در بانک مسکن و پرداخت معادل 110 درصد از مبلغ اقساط باقی مانده خود از سود 20 درصدی سالانه برخوردار شده که با این سود می‌توانند بخشی از اقساط باقی مانده وام خود را پرداخت کنند. بدون وجود این طرح صاحب یک ملک وام دار  برای فک رهن خود از بانک باید کل اقساط باقی مانده ملک  خود را یکجا تسویه می‌کرد. این سپرده 110 درصدی ضمانتی است که بانک می‌خواهد تا فرد وام گیرنده باقی اقساط خود را پرداخت کند و حداکثر 60 درصد اقساط ماهیانه او برای استفاده از طرح باید باقی مانده باشد.

البته بازار خانه فروشی وام دار در تهران مثل بازار خرید آپارتمان در تهران با وام داغ است و افراد مختلف می‌توانند یک آپارتمان نقلی وام دار در تهران را به راحتی بخرند به شرطی متعهد شوند تا باقی مانده وام خانه دارای وام را خودشان بپردازند و همچنان وام این خانه‌ها در رهن بانک تا زمانی که تمامی اقساط ملک وام دار خریداری شده را بپردازند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *