اعلانیه

راهنمای خرید لیفان 620 دست دوم

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 14 بازدید
اعلانیه

راهنمای خرید لیفان 620 دست دوم

خرید لیفان 620 دست دوم

لیفان 620 یک خودروی میان رده است که می تواند در بازار خودرو امروز گزینه ی خوبی برای خرید خودروی دست دوم قلمداد شود و کارایی مناسبی نسبت به خودروهای داخلی از خود نشان می دهد. بررسی از مشخصات فنی، قیمت و طراحی این خودرو گرد آورده ایم.

خودروسازان تازه کار چینی به دلیل عدم وجود برندهای معتبر بین المللی در ایران جای پای محکمی برای خود باز کرده اند. برندهایی مانند جک، لیفان، چری و… از این قبیل اند.

لیفان با مدل 520 خود جز اولین برندهای چینی بود که توسط شرکت کرمان موتور عرضه شد ولی چندان نتوانست نظر مشتریان را جلب نماید.

از این رو کرمان موتور مدل مدرن تر و زیباتر لیفان 620 را که در سال 2009 وارد بازار شد برگزید.

موتور 1600 سی سی و در سطح های تجهیزاتی کامفورت اکونومی و لاکچری به فروش رسید. مدل کامفورت 1600 سی سی ترایتک نیز در ایران ارائه شد. سپس موتور 1800 سی سی و سطح تجهیزات لاکچری انتخاب شد و موفق به جلب رضایت بسیاری از افراد گردید. اگر قصد خرید لیفان 620 دست دوم دارید با ما همراه باشید.

طراحی ظاهری و بدنه لیفان 620

ظاهر خودرو لیفان 620 نسبت به تولیدات قدیمی داخلی مانند پژو 405 و سمند که جز خودروهای رایج داخلی هستند برتری نسبی دارد و با وجودی که مدت ها از طراحی آن می گذرد اما هنوز هم برای یک مشتری ایرانی جذابیت های خاص خود را دارد. البته باید توجه داشت که عدم تنوع کافی در این محدوده ی اقتصادی موجود در بازار ایران بر این امر تاثیر زیادی دارد.

چراغ های جلوی لیفان 620 مانند مدل های قدیمی تر بی ام و شباهت دارد و دو طرف جلو پنجره ای کرومی را برای خود به دست آورده اند. اجرای طراحی داخلی برای چراغ های جلوی این خودرو، نسبتاً ساده است و از لامپ های تلسکوپی با نوار ال ای دی در بخش پایین کاسه چراغ و راهنمای به صورت یک دست استفاده کرده است. طراحان لیفان از تعدادی خطوط حجم دهنده بر روی نمای جانبی و درب کاپوت به منظور عضلاتی جلوه دادن ظاهر این خودرو و کاهش سادگی آن بهره برده اند.

نمای کناری این خودرو هر چند طراحی ساده دارد، زیبایی خاص و آرامش بخش و قابل قبولی به بیننده می دهد. نمای بخش عقبی خودرو چراغ هایی بزرگ دارد که در اطراف درب صندوق تعبیه شده و می توان گفت از روی بعضی از مدل های مرسدس بنز C,E الگوبرداری شده است.

سپر عقب خودروی لیفان 620 هر چند دارای طراحی ساده ای است، هماهنگی مناسبی با سایر اجزای این خودرو دارد. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم این خودرو طراحی ظاهری با هماهنگی کافی در عناصر اصلی خود دارد و در مقایسه با دیگر رقبای قدیمی خود که در بازار وجود دارند بهتر ظاهر شده است

سایز و ابعاد خودرو و طراحی داخلی کابین

طول خودرو 4550 میلی متر، عرض آن 1750 میلی متر و دارای ارتفاعی معادل با 1495 میلی متر است.

در بخش داخلی لیفان 620 فضایی آرام بخش را خواهید دید. تریم کرم رنگ در این فضا به همراه نواری با طرح چوب در بخش میانی داشبورد و بر روی پنل درب هماهنگی جالبی را در این بخش از خودرو به وجود آورده است.

تزئینات نقره ای که در بر روی غریبلک فرمان و داشبورد و تودری ها وجود دارد که لیفان 620 را دارای کابینی زیبا کرده است. ولی به طور کلی جنس عمده ی متریال خیلی هم مرغوب نیست و از پلاستیک خشک در آن استفاده شده است.

ویژگی مدرن لیفان 620 لاکچری بازمی گردد به سیستم مالتی مدیای لمسی آن که کیفیت مناسبی نیز دارد و قابلیت پخش تلویزیونی را از آن خود کرده است و می توان تصویر دوربین دید عقب را بر روی مانیتور نمایش داد.

گنجایش کابین لیفان رده ی بالایی را در درجه بندی به دست نیاورده است و در بخش عقبی افراد قد بلند با محدودیت فضا مواجه هستند. صندلی ها نیز چندان راحت و نرم نیستند ولی نسبت به رقیبهای نمونه داخلی می توان امتیاز قابل قبولی به آن ها داد.

ظرفیت صندوق عقب این خودرو حدود 200 لیتر بیشتر از خودرو پژو 405 است و معادل 650 لیتر می باشد که مناسب مسافرت یک خانواده 4 نفره است.

هر چند کابین لیفان 620 از نظر گنجایش تا حدی محدودیت دارد ولی طراحی نسبتاً مناسبی دارد ولی نسبت به رقبای داخلی خود برتری نسبی دارد.

مشخصات فنی و پیشرانه لیفان 620

همانطور که گفته شد، لیفان در ابتدا با موتور 1600 سی سی وارد بازار ایران شد که قدرتی معادل 115 اسب بخار داشته و گشتاور حاصل شده از آن نیز 149 نیوتن بر متر بود.

سپس لیفان با پیشرانه 1800 سی سی وارد بازار ایران شد و توان خروجی که داشت به 131 اسب بخار رسیده بود و گشتاور این پیشرانه نیز به 160 نیوتن متر ارتقا پیدا کرده بود. همچنین گیربکس 5 سرعته هم انتقال نیرو به چرخ های جلو را در لیفان 260 به عهده گرفته است.

محصولات مشابه و رقبای لیفان 620

مهمترین رقبای این مدل لیفان دست دوم در بازار داخلی می توان تندر 90 دست دوم، پژو پارس و 206 صندوق دار و سمند کارکرد، ام وی ام 550 و 530 را نام برد.

با توجه به گرانی هایی که اخیراً رخ داده بهای محصولات صفر کیلومتر مانند پراید، ساینا، پژو 405 و … نیز با قیمت انواع کارکرده لیفان 620 در تلاقی هستند پس احتمالاً می توان آن ها را نیز جز رقبای لیفان 620 دست دوم قرار داد!

مزایا و معایب لیفان 620 کارکرده

مزایای این خودروی چینی دینامیک رانندگی و سواری بهتر آن نسبت به رقبای داخلی، قیمت مناسب، صندوق عقب جادار، پیشرانه مناسب 1.8 لیتری و … است.

معایبی نیز در این خودرو مشاهده می شود که شامل هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر آن نسبت به رقبای داخلی، کمبود قطعات یدکی در برخی از مناطق کشور، کابین کم جا و نفوذ صدای زیاد به درون کابین هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *