اعلانیه

راهنمای خرید رنو مگان دست دوم

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 12 بازدید
اعلانیه

راهنمای خرید رنو مگان دست دوم

خرید رنو مگان دست دوم

رنو مگان یک خودروی با ایمنی بالاست که می توان آن را در لیست خرید خودروی دست دوم قرار داد. ظاهر این خودرو شاید مورد پسند برخی از افراد نباشد ولی باز هم طرفداران خود را دارد. مدل های مختلف این خودرو در بازار ماشین دست دوم موجود است.

رنو مگان یک خودروی محبوب است که افراد زیادی آن را می پسندند.

خودروهای فرانسوی دارای ویژگی هایی مانند سواری خوب، قیمت مناسب، کیفیت نسبی و… هستند. البته انواع کیفیت ها را در بین این خودروها می توان دید. شرکت رنو در بین خودروسازان فرانسوی همواره سعی داشته تا محصولات سطح بالا تولید کند هم قیمت مناسبی داشته باشد تا آمار فروش بالایی داشته باشد.

مدل های مختلفی مانند رنو 5، ال 90، مگان و … در کشور ما راه یافته اند و مورد استقبال قرار گرفتند. پارس خودرو نسل دوم مونتاژ مگان را از سال 86 آغاز کرد و در حال حاضر نمونه های دست دوم را می توان خریداری کرد. رنو مگان از 2002 تا 2009 در کشورهای مختلفی تولید و مورد توجه واقع می شد.

طراحی ظاهری و بدنه در رنو مگان

شاید طراحی رنو مگان چندان زیبا نیست ولی زشت هم نیست. نظر دادن در مورد آن بستگی به سلیقه ی فردی دارد ولی برخی آن را به یک ورزشکار خوش هیکل که مدتی است دست از تمرینات خود برداشته تشبیه می کنند.

چراغ های جلو حالتی چهارضلعی دارند که به صورت مدور تا بخش انتهایی گلگیر جلو ادامه دارند. همچنین از جلو پنجره ی یک دست خبری نیست.

سپر به صورت مثلث مانند تا زیر درب کاپوت قرار گرفته و نماد رنو نیز بین دو دریچه قرار گرفته است. هر چند این طراحی اخم آلود است ولی ضربه گیرهای جلوی مشکی و دریچه های ورودی هوا حالتی خندان به رنو مگان داده است. در نمای کناری می توان تعدادی خطوط کم عمق حجم دهنده و ضربه گیر درب ها و دستگیره های همرنگ بدنه را در کنار ارتفاع نسبتا بلند شیشه جلو مشاهده کرد. قطر گلگیرها نمای فرانسوی مگان را نشان می دهد و طول کوتاه درب صندوق عقب و کشیده بودن دماغه نیز از زاویه های کنار دیده می شود.

قسمت پشتی رنو مگان تزئینات اضافی ندارد و ظاهری ساده به خود گرفته است. به طور کلی خودروی مگان جز خودروهای مدرن نیست اما فرمی مناسب دارد.

کابین و طراحی داخلی رنو مگان

طراحی داخلی مگان حالت متوسطی دارد و از سبک فرانسوی و ساده تبعیت کرده است. داشبورد نسبتا حجیم و منحنی است و کنسول میانی چندان زیبا به نظر نمی رسد. طراحی فرمان سه شاخه ای و خوش دست در عین حال معمولی است. پنل کیلومتر شما تا حدی اسپورت است. طراحی زیبای اهرم ترمز دستی و دکمه های بالا برنده ی شیشه بر روی دستگیره برتری طراحی در رنو مگان است.

صندلی ها راحت و با دوام اند و فضای کافی برای سرنشینان وجود دارد. دید کابین و موقعیت صندلی ها نیز استاندارد است. کنسول استراحتگاه آرنج بین دو صندلی عقب تعبیه شده است. ظرفیت صندوق عقب مگان برای یک خانواده 4 تا 5 نفره مناسب است.

امکانات و تجهیزات رنو مگان

3 مدل خودروی مگان E1 1600, E2 1600 و اتوماتیک 2000 در بازار موجود است که امکاناتی متفاوت دارند.

تجهیزات رنو مگان 1600

کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم صوتی با پخش سی دی و در مدل E2 کنترل آن بر روی فرمان قرار دارد. دارای ترمز EBV – ABS – EBA است. سیستم های تهویه مطبوع به صورت کنترل دستی، دکمه ی استارت، سنسور نور، کارت هوشمند و … است. در مدل E2 چراغ مه شکن جلو، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، پرده شیشه عقب و جانبی، آینه های جانبی و گرمکن نیز اضافه شده است.

تجهیزات رنو مگان 2000

در این مدل ترمز های EBV – ABS – EBA را می توان مشاهده کرد و کیسه هوا برا سرنشینان جلو تعبیه شده است. سیستم صوتی دارای 4 بلندگو و قابلیت پخش سی دی است. دارای کارت هوشمند، چراغ مه شکن جلو، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، کامپیوتر سفری، پرده شیشه عقب و جانبی، سنسور باران، سیستم تهویه مطبوع با کنترل خودکار و … است.

مشخصات فنی و پیشرانه

رنو مگان دارای دو پیشرانه 1600 و 2000 سی سی چهار سیلندر تنفس طبیعی در ایران عرضه می شد. پیشرانه 2000 سی سی دارای توانی برابر با 132 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه است که دارای گشتاوری 188 نیوتون متری او با دور 4250 در دقیقه است. وظیفه ی انتقال نیرو در این مدل را یک گیربکس 4 سرعته به صورت اتوماتیک عهده دار است. وزن این نمونه بیشتر از 1385 کیلوگرم است.

موتور 1600 سی سی دارای توانی معادل 115 اسب بخار با 6000 دور در دقیقه است. گشتاور 151 نیوتون متر در دور 4250 در دقیقه می باشد. پیشرانه 1600 گیربکس 5 سرعته دستی را برای انتقال نیرو به چرخ جلو به همراه دارد. وزن این نوع خودروی مگان دارای 1300 کیلوگرم عنوان شده است.

ظرفیت باک سوخت در دو مدل ذکر شده در بالا معادل 60 لیتر است و مصرف ترکیب آن ها معادل 7.8 در مدل 2000 و 6.8 در مدل 1600 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است. به طور کلی نمونه های دست دوم هر خودرویی از جمله خودروی رنو مگان دست دوم اندکی مصرف سوخت بیشتری خواهند داشت. شتاب در هر دو مدل 11 ثانیه است که در مدل های دست دوم احتمالاً 13 تا 15 ثانیه خواهد بود.

مزایا و معایب رنو مگان

از مزایای رنو مگان می توان به مصرف سوخت متعادل، کابین راحت و جادار، شتاب مناسب و عملکرد فنی استاندارد، اولین خودروی جهان با ایمنی پنج ستاره و بازار خرید و فروش خوبی که انواع دست دوم آن دارد اشاره کرد.

یک سری نکات منفی مانند تکنولوژی قدیمی گیربکس در نسخه ی اتوماتیک رنو مگان، هزینه نگهداری بالا نسبت به قیمت خودرو، تجهیزات نه چندان کافی و مد روز در این خودرو دیده می شود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *