اعلانیه
اعلانیه

Twitter.org که برای کلاهبرداری استفاده می شود، توییتر به دنبال به دست آوردن کنترل دامنه سرکش است

حیف که توییتر در ابتدا “Twitter.org” را نیز ثبت نکرد. این امر می توانست شرکت را از سردرد تلاش برای به دست آوردن کنترل دامنه نجات دهد، که اکنون برای انجام نظرسنجی های کلاهبرداری از افرادی که ناخواسته فکر می کنند در Twitter.com هستند استفاده می شود.

سایت Twitter.org راه اندازی شده است تا عمداً سردرگمی ایجاد کند و به نظر برسد که توییتر واقعی در حال انجام یک نظرسنجی و اهدای جوایز است. ظاهر و احساس صفحه فرود، طراحی و برند قبلی توییتر را تکرار می کند. Fusible.com اولین بار گزارش شد این داستان.

توئیتر یک شکایت به سازمان جهانی مالکیت معنوی ارائه کرده است. برای از بین بردن کنترل Twitter.org به عنوان شرط ثبت نام، صاحبان دامنه باید به خط مشی حل اختلاف نام دامنه یکسان (URDP) ارسال کنند. ) که امکان داوری الزام آور را فراهم می کند.

اگر افراد Twitter.org را در نوار URL مرورگر تایپ کنند، این چیزی است که می بینند:

دامنه به تعدادی از URL های مختلف مانند http://quizzerist.net و http://chosurvey.net هدایت می شود که به صورت خصوصی ثبت شده اند. کاربرانی که متوجه می شوند اشتباه کرده اند و سعی می کنند آن را ترک کنند، به zbiddy هدایت می شوند، یک سایت حراج پنی که همچنین ادعا می شود سایت کلاهبرداری یا کلاهبرداری.

با کلیک بر روی هر یک از پیوندهای جایزه یا تشویقی در درخواست نظرسنجی به صفحاتی مانند این منتهی می‌شوید:

صاحبان علامت تجاری می توانند تحت URDP شکایتی را به WIPO ارسال کنند و “متهمین” باید به روند رسیدگی تسلیم شوند و پاسخ دهند یا خطر نکول را به خطر بیاندازند. در اینجا نحوه عملکرد این روش آمده است:

در صورتی که دارنده علامت تجاری تشخیص دهد که ثبت نام دامنه علامت تجاری آن را نقض می کند، ممکن است تحت خط مشی حل اختلاف نام دامنه یکسان (UDRP) اقدامی را آغاز کند. بر اساس بند استاندارد اختلاف شرایط و ضوابط برای ثبت نام دامنه gTLD، ثبت‌کننده باید به این روند رسیدگی کند.

UDRP به شاکیان اجازه می‌دهد که پرونده‌ای را با ارائه‌دهنده خدمات حل‌وفصل، با مشخص کردن نام دامنه مورد نظر، پاسخ‌دهنده یا دارنده نام دامنه، ثبت‌کننده‌ای که نام دامنه نزد او ثبت شده و دلایل شکایت چنین دلایلی به عنوان معیار اصلی آنها، روشی است که در آن نام دامنه یکسان یا مشابه با علامت تجاری است که شاکی دارای حقوق است. چرا باید پاسخ دهنده را فاقد حقوق یا منافع مشروع در رابطه با نام دامنه موضوع شکایت دانست. و اینکه چرا نام دامنه باید به عنوان نام دامنه ثبت شده و با سوء نیت استفاده شده باشد.

به پاسخ دهنده فرصتی داده می شود تا از خود در برابر اتهامات دفاع کند. ارائه‌دهنده (مثلاً مرکز داوری و میانجیگری WIPO) یک هیئت داوری را منصوب می‌کند که تصمیم می‌گیرد آیا دامنه(ها) باید منتقل شود یا نه.

احتمال اینکه توییتر در کنترل Twitter.org موفق نشود تقریباً صفر است. این کاملاً ممکن است که ثبت کننده دامنه Twitter.org حتی با توجه به اینکه ممکن است کلاهبرداری از مصرف کننده در میان باشد پاسخی ندهد و مطرح کردن ممکن است به معنای خطر تحقیقات و تعقیب کیفری احتمالی باشد.

بنابراین، زمانی که توییتر کنترل دامنه سرکش را به دست آورد، زمان زیادی است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *