اعلانیه
اعلانیه

گوگل: ایسر نمی‌تواند روی «اندروید غیر سازگار» کار کند و بخشی از اتحاد گوشی‌های باز باشد

این هفته، ایسر به طور ناگهانی از یک کنفرانس خبری در مورد تولید یک گوشی هوشمند با استفاده از سیستم عامل موبایل علیون خارج شد. علی‌بابا که علیون را می‌سازد، گفت که گوگل به ایسر فشار آورده است تا از شرکت خارج شود. اکنون گوگل داستان خود را به اشتراک می گذارد. Acer از آن خارج شد زیرا با عضویت در Open Handset Alliance مجبور بود.

در اینجا بیانیه Google برای ما ارسال شده است:

سازگاری در قلب اکوسیستم Android است و تجربه‌ای ثابت را برای توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تضمین می‌کند.

نسخه‌های غیرسازگار Android، مانند Aliyun، اکوسیستم را تضعیف می‌کنند. همه اعضای Open Handset Alliance متعهد شده‌اند که یک پلتفرم Android بسازند و دستگاه‌های Android ناسازگار را ارسال نکنند.

اما این مانع از مشارکت اعضای OHA در اکوسیستم های رقیب نمی شود.

OHA & One True Android Platform

Open Handset Alliance با حمایت Google ایجاد شد %D8%8C%20%D8%A8%D9%87%20%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85%E2%80%8C%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%20Android%D8%8C%20%D8%A8%D9%87%E2%80%8C%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86%20%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C%20%D8%A7%D8%B2%20%D8%B1%D8%A7%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C%20%D8%AE%D9%88%D8%AF%20%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85%E2%80%8C%D8%B9%D8%A7%D9%85%D9%84%20Android%D8%8C-not-gphone-but-an-open-source-mobile-phone-platform-12611″>می رسد. این اتحاد شامل طیف وسیعی از شرکت‌ها از اپراتورهایی مانند T-Mobile گرفته تا سازندگان گوشی مانند سامسونگ بود.

Acer در سال 2009 به OHA ملحق شد. در واقع، اخیراً تعداد کمی از شرکت ها به OHA پیوسته اند (یا حداقل اعلام کرده اند) که اخبار انتشار ایسر که بخشی از OHA می شود همچنان در صفحه اصلی OHA فهرست شده است:

همانطور که از صفحه اصلی می بینید، همه اعضای OHA متعهد به حمایت از “پلتفرم Android” هستند. اما وقتی اندروید متن باز است، وقتی خود گوگل حتی با افتخار صحبت می کند که چگونه همه چیز را نمی داند. چگونه می‌توان گفت که Acer از Android پشتیبانی نمی‌کند؟

Android “سازگار”

در اینجاست که کل بخش «سازگار» وارد می‌شود. می‌بینید، دو Android در جهان وجود دارد، آن‌هایی که سازگار به نظر می‌رسند (و به برنامه Google Play و فروشگاه محتوا دسترسی دارند) و آن‌هایی که سازگار نیستند.

Samsung Galaxy S III؟ این یک دستگاه Android سازگار است (و این دستگاه‌ها در مجموع فعال‌سازی‌هایی که Google ذکر می‌کند، محاسبه می‌شوند، مانند 500 میلیون که می گوید تاکنون فعال شده اند).

آمازون کیندل فایر؟ این اندروید سازگار نیست (گاهی اوقات آندروید “فشاردار” نامیده می شود). به Google Play دسترسی ندارد (که احتمالاً با آمازون خوب است، زیرا ترجیح می دهد مردم از طریق فروشگاه برنامه خود و خود آمازون محتوا را برای دستگاه های خود خریداری کنند).

Acer Goes Rogue

ظاهراً، با توجه به بیانیه بالا، اعضای OHA متعهد شده‌اند که فقط روی دستگاه‌های Android سازگار کار کنند. اینجاست که Acer وارد می‌شود. قرار بود تلفنی را با استفاده از Aliyun که یک نسخه ناسازگار یا فورک شده اندروید است که توسط Alibaba پشتیبانی می‌شود، اعلام کند. سپس دیروز حذف شد.

علی بابا این خبر را در وبلاگ شرکتی خود پست کرد و گفت که Google تهدید کرده است که “مجوز” Android Acer را برای استفاده از Android لغو خواهد کرد:

کنفرانس خبری 13 سپتامبر که از راه اندازی گوشی هوشمند پیشرفته ایسر در چین با سیستم عامل ابری ساخته شده توسط گروه علی بابا خبر می داد، پس از تهدید گوگل، مالک سیستم عامل اندروید، ناگهان لغو شد. برای لغو مجوز Acer برای استفاده از Android برای سایر تلفن‌هایش در صورتی که راه‌اندازی انجام شود.

من آن عبارت را گیج کننده دیدم. از آنجایی که اندروید منبع باز است، هیچکس مجوز استفاده از آن را ندارد. هر کسی می تواند هر کاری را با آن انجام دهد، همانطور که هم آمازون و هم علی بابا دارند. اما فقط محصولاتی که سازگار با Android تلقی می‌شوند مجاز به استفاده از نشان‌واره Android و همچنین دسترسی به بازار Google Play هستند.

در عوض، به نظر می‌رسد که Acer قرار است روی این دستگاه جدید کار کند و یادآوری از Google دریافت کرده است که انجام این کار به این معنی است که عضو OHA نخواهد بود. به نوبه خود، اعضای OHA (تا آنجا که من می‌دانم) می‌توانند به نسخه‌های جدید کد اندروید، همراه با مزایای احتمالی دیگر، دسترسی سریع‌تری داشته باشند. احتمالا ایسر به این نتیجه رسیده است که ارزش این را ندارد که این همه ریسک کند.

ما در حال کار هستیم تا ببینیم آیا می‌توانیم نظر Acer را دریافت کنیم. تا کنون، به نظر می رسد این شرکت چیز زیادی نگفته است. آنچه که وال استریت ژورنال دیروز داشت:

 “ایسر به برقراری ارتباط با Google ادامه خواهد داد و این شرکت همچنان می‌خواهد گوشی هوشمند جدید خود را بر اساس نرم‌افزار علی‌بابا عرضه کند.”

اعضای OHA می توانند با رقبای اندروید کار کنند، نه با رقبای ساخته شده در Android

با بازگشت به بیانیه Google، یک تغییر جالب این بخش بود:

اما این مانع از مشارکت اعضای OHA در اکوسیستم های رقیب نمی شود

Google با گفتن “اکوسیستم های رقابتی” در مورد سیستم عامل های تلفن همراه غیر مبتنی بر Android مانند iOS یا Windows Phone صحبت می کند. خیلی کنایه آمیز است می‌توانید به‌عنوان عضو OHA در هر سیستم‌عامل رقیبی که می‌خواهید شرکت کنید، مگر اینکه یک سیستم رقیب با «Android سازگار» باشد که بر اساس کد منبع Android باشد.

اگر سرتان درد می کند، این را در نظر بگیرید. دیروز، هنگامی که گوگل مورد اتهامات (کاذب) قرار گرفت مبنی بر اینکه دستگاه های Android را مجبور به انجام از جستجوی Google استفاده کنید، سخنگوی Google پاسخ داد که این درست نیست، با مثال اصلی Kindle Fire، که از Bing برای جستجو استفاده می کند.

اما Kindle Fire بخشی از “یک پلت فرم اندروید” نیست که بیانیه Google درباره آن صحبت می کند. Android «ناسازگار» است، بنابراین حساب نمی‌شود (اما سایر دستگاه‌های Android سازگار جستجوی Bing را دارند و از آن استفاده می‌کنند).

آیا اندروید واقعی لطفا ایستاده است؟

من دستگاه‌های ناسازگار را نوشته‌ام مانند Nook یا Kindle Fire را حتی نباید اندروید نامید. این احساس مهم تر از همیشه است. Google از «Android» به جای هم به معنای دستگاه‌های سازگار و دستگاه‌های ناسازگار (یا «فشاردار» یا «ASOP Android»، برای پروژه متن‌باز Android، استفاده می‌کند، زیرا به سردرگمی بیشتری با نام‌ها نیاز داریم.

Android = Google

در حالت ایده‌آل، من می‌خواهم ببینم Google به سادگی آندروید سازگار را «Google Android» یا «Google OS» صدا می‌کند، زیرا واقعاً همه چیز مربوط به Google است.

وقتی نام Android Market به Google Play تغییر کرد در اوایل سال جاری، آن Android سازگار به‌عنوان یک سیستم‌عامل Google، نه یک سیستم‌عامل باز، محکم شد. به هر حال، کدام رقیب Google واقعاً می‌خواهد یک برنامه کاربردی و بازار محتوایی داشته باشد که به جای برند خود، به برند Google مربوط باشد؟

پروژه متن باز Android Android نیست

درمورد پروژه منبع باز Android، به یک نام غیر اندرویدی جدید نیاز دارد. به هر حال، اگر دستگاه‌ها را می‌توان با آن کد ساخت، اما لزوماً نمی‌توان از آرم اندروید استفاده کرد، چرا به این سردرگمی برخی (از جمله آن‌هایی که در گوگل) آن‌ها را اندروید می‌نامند ادامه دهیم؟ یک نام جدید انتخاب کنید.

به هر حال، اگر می‌پرسید چه چیزی چیزی را «سازگار» می‌کند، Google می‌گوید که همه چیز به گذراندن یک مجموعه آزمایشی بستگی دارد (که اینجا).

این شرکت همچنین در گذشته چند پست وبلاگ درباره کل بحث سازگاری نوشته است (به اینجا و اینجا )، بحثی که تا حدی به این دلیل رخ می دهد که برخی آن را راهی می دانند که Google یک سیستم عامل “باز” ​​را به سیستمی تبدیل می کند که آنچه را که می خواهد انجام می دهد.

پست‌اسکریپت: رئیس اندروید، اندی روبین، در صفحه Google+‎، اکنون وضعیت Acer را ذکر می کند:

از خواندن قول Zeng Ming مدیر استراتژی گروه Alibaba متعجب شدیم “ما می خواهیم اندروید چین باشیم” در حالی که در واقع سیستم عامل Aliyun دارای زمان اجرا اندروید است و ظاهراً از اندروید مشتق شده است. .

بر اساس تجزیه و تحلیل ما از برنامه‌های موجود در http://apps.aliyun.com، پلتفرم سعی می‌کند، اما انجام می‌دهد در سازگاری موفق نیست.

سازگار بودن با Android آسان است، OHA همه ابزارها و جزئیات نحوه انجام آن را ارائه می‌کند. این پست وبلاگ را بررسی کنید که توضیح می‌دهد ما درباره سازگاری چگونه فکر می‌کنیم و چگونه با اکوسیستمی که برای ساختن آن تلاش کردیم، ارتباط دارد.

او به این پست وبلاگ Google اشاره می کند که در مورد ” اهمیت سازگاری» در Android، که چیزی در مورد Acer نمی‌گوید، اما بدیهی است که به عنوان دفاعی در مورد سؤالاتی مطرح شده است.

مشخص نیست که Google دقیقاً چگونه Acer را به انجام وظیفه فراخوانده است، اما به نظر کاملاً واضح است که این کار را انجام داده است – و این اولین باری است که می‌دانم یک عضو OHA واقعاً از این طریق به حساب کاربری فراخوانده شده است.

پست‌اسکریپت 2: من یک قطعه بعدی نوشته‌ام که تصویری بزرگ‌تر از سردرگمی در مورد داشتن شاخه‌های «باز» و نه چندان باز اندروید نشان می‌دهد. آن را در اینجا پیدا خواهید کرد: What Is The One True Android & چگونه “باز” ​​است؟

مقالات مرتبط


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *