اعلانیه
اعلانیه

چرا برندها باید بازاریابی صوتی را در نظر بگیرند زیرا مصرف کنندگان در خانه ساکن می شوند

در حالی که مصرف کنندگان در حال تطبیق با روال جدید زندگی خود در خانه هستند، عادات مصرف به طور چشمگیری در رسانه های دیجیتال تغییر می کند.

برای اولین بار در تاریخ، شاهد کاهش بینندگان زنده تلویزیونی در طول بحران هستیم. به طور معمول، بلایای طبیعی یا بحران های عمومی نیروی محرکه افزایش زمان صرف شده با تلویزیون زنده هستند، اما در این مورد نه. در عوض، مصرف‌کنندگان بیش از هر زمان دیگری به موبایل روی می‌آورند تا از طریق رسانه‌های اجتماعی، رادیو و پادکست‌ها در ارتباط و مطلع بمانند.

نیلسن تخمین می‌زند آمریکایی‌ها فقط 12 ساعت در روز را با پلتفرم‌های رسانه‌ای سپری می‌کنند. با صدها میلیون نفر در خانه، رفتارهای گوش دادن شروع به تغییر کرده است.

انتخاب ژانر نشان دهنده نگرش شنوندگان است

به‌ویژه برای پادکست‌ها، بارگیری‌ها بالا رفته است. این صنعت بیشترین تعداد دانلود را در یک دوره پنج روزه در اواسط ماه مارس داشته است. شنوندگان دسته بندی ها را تغییر داده اند و زمان بیشتری را با برنامه های خبری می گذرانند و در نتیجه تعداد دانلودها 30 درصد افزایش یافته است. برخلاف روند معمول گوش دادن به پادکست، اکثریت گوش دادن به پادکست در حال حاضر به جای اینکه در ساعات اولیه رفت و آمد انجام شود، در طول روز انجام می شود.

علاوه بر این، ما شاهد تغییر تمرکز محتوا برای تناسب با وضعیت فعلی هستیم. انتخاب ژانر پادکست نشان دهنده نگرش شنوندگان نسبت به دنیای اطرافشان است. ما می بینیم که کاربران زمان گوش دادن به پادکست خود را بر روی بهبود خود و معنویت متمرکز می کنند. در دو هفته اول ماه مارس، ایتالیا رشد چشمگیری را در این دو موضوع تجربه کرد، زیرا پادکست های مذهبی و معنوی 1500٪ افزایش یافتند و پادکست های خودسازی 500٪ افزایش یافتند. به گفته کاتز، در حالی که روندهای ایالات متحده ناشی از شیوع ویروس کرونا چند هفته از ایتالیا عقب تر است، کتاب ها در حال حاضر 250٪ افزایش یافته اند و مذهب و معنویت 160٪ افزایش یافته اند. از آنجایی که رویدادهای ورزشی لغو یا به تعویق می‌افتند، پادکست‌های مرتبط با ورزش در حال تاثیرگذاری هستند. میزان گوش دادن به پادکست‌ها در دسته ورزش و تفریح ​​Acast در آخر هفته در سطح جهانی -2 درصد کاهش یافت. با این حال، احتمالاً این روند ممکن است معکوس شود زیرا پادکست های ورزشی محتوای خود را با شرایط فعلی تطبیق می دهند.

این بر کسی پوشیده نیست که مردم در مواقع سخت به موسیقی روی می آورند. شنوندگان دیجیتال iHeartRadio در خانه 21 درصد رشد کردند. به تفکیک، افزایش 30 درصدی در میان 3 شنونده برتر بلندگوهای خانگی هوشمند (الکسا، گوگل هوم و سونوس)، 20 درصد برای کسانی که از طریق وب گوش می‌دهند و 23 درصد از طریق تلویزیون‌های هوشمند گوش می‌دهند. و این فقط محتوا نیست که سود می برد، بلکه مردم نیز هستند. بر اساس یک مطالعه کاربران پاندورا، 88٪ از مردم گزارش دادند که موسیقی خلق و خوی آنها را بهبود می بخشد، 89٪ گفتند که موسیقی آنها را آرام می کند، 85٪ گفتند که موسیقی آنها را خوشحال می کند، و 74٪ گفتند که موسیقی آنها را تحریک می کند.

طبق گفته پاندورا، مراقبه‌های صوتی، کار از فهرست‌های پخش خانگی، و محتوای SiriusXM، همه منابع و محتوای کلیدی هستند که شنوندگان به‌عنوان «عادی‌های جدید» به آنها متمایل می‌شوند. از آنجایی که افزایش خانواده به یک امر عادی تبدیل می شود، شاهد افزایش فهرست پخش آشپزی و کارهای خانه و همچنین موسیقی کودکان و دور شدن از موسیقی در نظر گرفته شده برای جشن های گروهی و کار هستیم.

برندها صدا را در آغوش می گیرند

از آنجایی که مصرف‌کنندگان برای گذران زمان به سمت صدا روی می‌آورند، برندها باید استراتژی‌های بازاریابی خود را برای استفاده از این رسانه‌ها دوباره ارزیابی کنند. در یک نگاه، در اینجا چند ایده اولیه وجود دارد که برندها باید در نظر داشته باشند، زیرا به دنبال استقبال از صدا هستند:

  • به دنبال اشکال دیگری از ارتباط انسانی باشید. فهرست موجودی صوتی را در محتوایی که دارای شخصیت‌های روی آنتن است، اولویت‌بندی کنید تا به مشتریانی که درگیر هستند و به دنبال ارتباط و راحتی هستند، دسترسی پیدا کنید.
  • یک استراتژی محتوای صوتی ایجاد کنید که آگاهی و حساسیت را نسبت به شرایط فعلی و طرز فکر مصرف‌کننده نشان دهد. در نظر بگیرید که زمینه صوتی دیجیتال خود را تغییر دهید تا انواع بیشتری از کانال‌ها را در بر گیرد – مانند کانال‌های آرام‌بخش، مدیتیشن، کار از فهرست‌های پخش خانگی، و موسیقی کودکان.
  • به مصرف‌کنندگان پیشنهاد دهید که به دنبال فرار و قطع برق باشند. مایل باشید استراتژی‌های هدف‌گیری جدید را امتحان کنید و در عین حال در پیام‌رسانی در برابر محیط فعلی چابک باشید.

با تغییر رفتار مصرف و افزایش نرخ تعامل، رشد بازار صوتی محیطی منحصربه‌فرد برای برندها فراهم می‌کند تا در ذهن خود باقی بمانند و توجه مشتریان را بیشتر جلب کنند. و در حالی که شرایط کنونی شرایط چالش برانگیزی است، برندهایی که با موفقیت در برابر انتظارات مصرف‌کننده جدید عرضه می‌کنند، پس از کاهش بحران، خود را برای رشد قوی قرار می‌دهند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Natalee Geldert مدیر برند و مشارکت رسانه ای در PMG است. او بیش از یک دهه تجربه در توسعه کمپین های بزرگ برای شرکت هایی مانند Apple، Beats by Dre، J.Crew، Madewell، Nike، KEEN، و Estee Lauder و غیره دارد. کارهای او مورد تحسین قرار گرفته است، از جمله چندین شیر کن، طرح رسانه ای سال Adweek و موارد دیگر. به همان اندازه مهم، کار او چشم‌اندازهای جدیدی را به بالای قیف‌های خرید مربوط به آن برندها ارائه کرده است. علاوه بر تخصص عمیق در برندسازی دیجیتال، ناتالی همچنین از تجربیات اولیه خود در طراحی چاپ هنگام توسعه کمپین های کاملاً یکپارچه استفاده می کند. ناتالی از دانشگاه متدیست جنوبی با مدرک لیسانس در تبلیغات خلاق، هنرهای زیبا و تاریخ هنر فارغ التحصیل شد و سپس در دانشگاه ریجنت لندن در رشته تبلیغات بین المللی تحصیل کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *