اعلانیه
اعلانیه

هنگام افزودن ابزارهای بازاریابی شخص ثالث، انطباق داده ها را نادیده نگیرید

کسب و کارها در سراسر صنایع به تیم های عملیات بازاریابی خود متکی هستند تا در حال حاضر ابتکارات تحول دیجیتال را با سرعتی سرسام آور پیش ببرند. و در بسیاری از مواقع این شامل پیچ‌کردن اجزای شخص ثالث در وب‌سایت برندشان برای افزودن ویژگی‌هایی مانند پردازش پرداخت یا چت است.

جان والاس، رئیس استراتژی محصول و بازاریابی برای این وب‌سایت می‌گوید: «یک وب‌سایت متوسط ​​از بین ۴۰ تا ۶۰ کتابخانه شخص ثالث برای ارائه قابلیت‌هایی برای بهبود رابط کاربری ساده، مانند انیمیشن، اما همچنین تعامل کامل با مشتری، استفاده می‌کند. پلتفرم امنیتی وب سایت Ensighten. بسیاری از این ابزارهای شخص ثالث توسط سازمان های مورد اعتماد پشتیبانی می شوند، اما برخی از آنها وجود دارند که می توانند امنیت داده های شما را به خطر بیندازند.

“من نمی گویم که هیچ یک از این کتابخانه های [شخص ثالث] به طور خاص بد یا مخرب هستند، اما هزاران هزار کتابخانه توسط میلیون ها و میلیون ها توسعه دهنده وجود دارد – و عمدتاً این کتابخانه ها والاس در طی ارائه Discover MarTech خود در خطرات مربوط به انطباق داده ها با ابزارهای شخص ثالث.

او از شبکه محبوب تحویل محتوای کد CDNJS.com استفاده کرد، که یک شبکه رایگان و رایگان است سرویس CDN عمومی میزبانی شده در Cloudfare، برای نشان دادن میزان استفاده از کدهای شخص ثالث توسط مجموعه ای از وب سایت ها. به گفته والاس، CDN میزبان حدود 3500 کتابخانه مختلف جاوا اسکریپت است.

او می‌گوید، اگر به آن کتابخانه‌ها بروید، خواهید دید که بیش از 100000 نسخه مختلف از کدهای مختلف در پایه‌های کد این کتابخانه‌ها وجود دارد. به عنوان یک متخصص بازاریابی، برخی از کدها از ارائه دهندگان فناوری شناخته شده و قابل اعتماد می آیند، اما برخی از منابع کد آنقدر شفاف یا قابل اعتماد نیستند.

«واقعیت این است که اینها فناوری‌های شخص ثالثی هستند که امروزه در وب‌سایت‌ها وجود دارند – و در حالی که برخی از این فناوری‌ها توسط سازمان‌های قابل اعتماد عظیم پشتیبانی می‌شوند، برخی از آنها محصول پروژه‌های پایان نامه دانشگاهی هستند که توسط چند نفر نگهداری می‌شوند. نوجوانان در اوقات فراغتشان.»

مشکل این است که در حالی که همه فناوری‌های شخص ثالث ابزاری نیستند که توسط بازیگران بد برای هک کردن سایت شما استفاده می‌شوند، اما ممکن است آنها همچنان به داده‌های سایت شما دسترسی داشته باشند و یک محیط دیجیتالی ناامن و تجربه برند ارائه دهند.

تطابق به معنای در اختیار گرفتن مالکیت کامل داده های شما است

مدت زمانی است که مدیریت داده‌ها برای تیم‌های بازاریابی و تجربه مشتری موضوعی مداوم بوده است. نوامبر گذشته، Forrester گزارش داد که کمتر از 40 درصد از مدیران اجرایی داده‌های مشتری که مورد بررسی قرار گرفته می‌دانند حتی داده‌های شرکتشان در کجا ذخیره شده است. مسئله اولیه؟ فرآیندهای مدیریت داده ناکافی – تنها 5.6 ​​درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی Forrester نمره “4” یا بالاتر را در مقیاس 1 تا 5 هنگام اندازه گیری سطح بلوغ مدیریت داده شرکت کسب کردند.

نظرسنجی Forrester حتی به تهدید ابزارهای شخص ثالث ذکر شده توسط والاس اشاره نکرد، در عوض بر فرآیندهای داده‌های داخلی مشتریان متمرکز شد. با این حال، همه آنها – ریسک داده ابزارهای شخص ثالث همراه با سیلوهای داده مشتری که نگهداری ضعیفی دارند – طوفانی کامل از مسائل مربوط به خطر انطباق داده ایجاد می کند.

والاس بر نیاز بازاریابان به کنترل بیشتر روی شیوه های مدیریت داده خود در طول ارائه خود تأکید کرد.

“آیا می دانید داده های مشتری شما به کجا می رود؟ اگر بخواهید همه تعاملات وب سایت خود را ترسیم کنید، آیا واقعاً می دانید که چه اشخاص ثالثی با داده های کاربر در وب سایت شما در هنگام رندر شدن در مرورگر تعامل دارند؟ والاس پرسید. “به عنوان یک سازمان، شما در واقع مسئول و مسئول عدم انطباق هستید، حتی اگر یکی از اجزای شخص ثالثی باشد که شما از آن استفاده می کنید، از نظر CCPA و GDPR.”

تطابق با داده ها فراتر از اجرای صرف مقررات CCPA است – مواردی مانند به بازدیدکنندگان وب سایت این امکان را می دهد که از فروش داده های خود به اشخاص ثالث انصراف دهند یا این حق را داشته باشند که از یک کسب و کار درخواست کنند اطلاعات شخصی خود را حذف کند. انطباق واقعی شامل کنترل رویه‌های مدیریت داده‌های شما، از نحوه ذخیره و پیاده‌سازی داده‌ها در داخل تا دانستن اینکه چه داده‌هایی را با ابزارهای شخص ثالث به اشتراک می‌گذارید، می‌شود.

پرسیدن سوالات سخت

نظرسنجی Forrester بیش از یک سال پس از اجرای قوانین GDPR اتحادیه اروپا (اقدامی برای تضمین حریم خصوصی مصرف‌کننده و ایمن نگه داشتن داده‌های مصرف‌کننده) و تنها چند ماه قبل از راه‌اندازی CCPA، قانون حفظ حریم خصوصی مصرف‌کننده کالیفرنیا، انجام شد. این یافته‌ها نشان می‌دهد که کسب‌وکارها چگونه از نظر فرآیندهای مدیریت داده‌ها و مسائل مربوط به انطباق، آمادگی ضعیفی دارند.

«وقتی صحبت از مواردی مانند انطباق به میان می‌آید، ممکن است راه‌حل تأیید یا رضایت بسیار خوبی را در وب‌سایت خود پیاده‌سازی کرده باشید، اما آیا کاربران شما واقعاً برای همه ارائه‌دهندگان شخص ثالثی که از آنها برای فروش داده‌هایشان استفاده می‌کنید رضایت داده‌اند. خوب؟” والاس از والاس پرسید: «این چیزی است که هر داده ای که در وب سایت شما وجود دارد از نظر فنی برای آن اشخاص ثالث نیز قابل دسترسی است – آن اسکریپت ها می توانند آنچه را که کاربر تایپ می کند بخوانند. آنها، در تئوری، می توانند به یک صفحه کامل نگاه کنند و آن را ضبط کنند. اطلاعات اگر کاربران شما به شما اجازه فروش آن داده‌ها را نمی‌دهند، آیا می‌توانید مطمئن باشید که اجزای شخص ثالث نیز به این انتخاب احترام می‌گذارند؟»

اینها سوالات سختی هستند که باید هنگام اجرای ابزارهای شخص ثالث بپرسید. اغلب، در این شرایط، یافتن پاسخ‌های مناسب نیازمند زمان و تلاش است. دریافت درک کامل از نحوه جمع‌آوری داده‌ها توسط این ابزارها می‌تواند در بهترین حالت گیج‌کننده و در بدترین حالت مشکل‌ساز باشد. وقتی ذینفعان خارج از گروه فناوری بازاریابی به یک راه حل نیاز دارند – و درخواست می کنند که در زمان بی سابقه اجرا شود، همه چیز حتی دشوارتر می شود.

خبر خوب این است که تیم‌های MOPs می‌توانند با عقب راندن ابزارهای مشکل‌ساز شخص ثالث که یک نام تجاری و داده‌های مشتری آن را در معرض خطر قرار می‌دهند، به عنوان اولین خط دفاعی عمل کنند. آنها همچنین می توانند هنگام اجرای تاکتیک های مدیریت داده و انطباق، تابلوی صدا باشند – حرکتی فعال که گروه های فناوری بازاریابی را در جایگاه راننده در تلاش های انطباق با داده ها قرار می دهد، موضوعی که بسیاری از کسب و کارها باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *