اعلانیه
اعلانیه

ابزارهای مدیریت پروژه و گردش کار سازمانی چیست و چگونه به بازاریابان کمک می کند؟

موسسه مدیریت پروژه (PMI) پروژه را اینگونه تعریف می کند: «تلاش موقتی که برای ایجاد یک محصول، خدمات یا نتیجه منحصر به فرد انجام می شود. یک پروژه از این نظر موقتی است که شروع و پایان مشخصی در زمان دارد و در نتیجه محدوده و منابع مشخصی دارد.

برای بازاریابان و آژانس‌ها، یک پروژه ممکن است یک کمپین یا ابتکار خاص باشد، یا ممکن است توسعه یک وب‌سایت یا یک برنامه تلفن همراه باشد. این تلاش‌ها ممکن است شامل توسعه‌دهندگان یا طراحان داخلی یا قراردادی باشد و ممکن است نیاز به همکاری در سراسر مناطق یا سراسر جهان داشته باشد.

در گزارش اخیر Martech Intelligence، ما نرم‌افزاری را بررسی می‌کنیم که فرآیندها، جریان‌های کاری و پروژه‌های انجام شده توسط بازاریابان دیجیتال را مستند و بهینه می‌کند. به دلایل مختلف، بازاریابی یک مورد ایده آل برای استفاده از این ابزارها است و فروشندگان بازاریابان را به عنوان مشتریانی با ارزش بالا می شناسند.

جن فارل، مدیر محصول Smartsheet، در صحبت در مورد آخرین تماس درآمد شرکت، توضیح داد که چرا با ایجاد یک افزونه ممتاز و سایر ویژگی‌هایی که «جریان کاری بازاریابی پیشرفته‌تر» را در خود جای می‌دهند، بر جذب بازاریابان تمرکز کرده است.

فارل گفت: “بازاریابی یکی از آن کارکردهایی است که تقریباً در هر شرکتی در صنعت وجود دارد و بسیاری اوقات یک فانوس دریایی یا بخش بسیار قابل مشاهده از نحوه اجرای واقعی شرکت ها است.” “همچنین این منطقه ای است که معمولاً در بین ذینفعان داخلی و خارجی با آژانس ها و سایر گروه های خلاق همکاری می کنید.”

تصویر بزرگ: اقتصاد پروژه و طرح ریزی کار

ما در مورد «اقتصاد گیگ» چیزهای زیادی شنیده‌ایم، که در آن نرم‌افزار شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا از نیروی کار بر اساس هر گیگ استفاده کنند، خواه سواری Uber، خرید خواربارفروشی همراه با تحویل یا هر واحد کاری مجزای دیگری باشد.

در همان زمان، چیزی به وجود آمده است که «اقتصاد پروژه» نامیده می‌شود، که تا حدی ناشی از نیازهای کسب‌وکار برای تغییر فعالیت‌هایشان برای عصر دیجیتال است، اما همچنین به دلیل الزام همیشگی برای شرکت‌ها برای همگام شدن با روندهای محلی و جهانی.

تاثیرات دیگر بر رشد این دسته شامل پذیرش بازاریابی چابک توسط سازمان‌های بازاریابی، فلسفه و گردش کار پیشگام توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، و علاقه فزاینده به انعطاف‌پذیری ارائه شده توسط استفاده از کارمندان از راه دور و کارگران قراردادی است.

ما انتظار داریم که تأثیر کووید-19 بر آمریکایی‌ها و اقتصاد ایالات متحده علاقه بیشتری به گردش کار سازمانی و راه‌حل‌های مدیریت پروژه را برانگیزد، زیرا این راه‌حل‌ها علاوه بر همکاری و اشتراک‌گذاری فایل، شفافیت و مسئولیت‌پذیری را فراهم می‌کنند – همه ویژگی‌هایی که کمک می‌کنند. بازاریابان (و همچنین مدیران سطح C) پروژه ها را در مسیر خود نگه می دارند که آیا کارمندان در خانه هستند یا در دفتر.

“رونق در کار از راه دور ممکن است موقتی باشد – حتی اگر روند پشت آن نباشد – اما داشتن کارکنان بیشتر به دور از دفاتر سنتی بر ابزارهایی که بسیاری از شرکت‌ها برای هماهنگی و ارتباط در زمانی که دور از هم هستند استفاده می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.” الکس ویلهلم، گزارشگر TechCrunch در مقاله ای در 6 مارس 2020 با عنوان «با گسترش همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضا برای استارت‌آپ‌های کار از راه دور افزایش می‌یابد.”

سونیل پراشارا، رئیس و مدیر عامل PMI، در مصاحبه ای با مدیر عامل اروپایی گفت: “ما معتقدیم که سازمان ها باید واقعاً در نحوه انجام کار در مشاغل خود تجدید نظر کنند.” “بنابراین ما شاهد پیش بینی شدن جهان در سطح تجاری هستیم.”

در این محیط جدید، پراشارا می‌گوید که حرفه‌ای‌های موفق نیاز به درک قوی از فناوری و اینکه چگونه می‌تواند به آنها در دستیابی به اهدافشان کمک کند، دارند. او گفت: «تکنولوژی به مدیران پروژه و دیگر متخصصان کمک می‌کند تا روش انجام کار خود را بهینه کنند. بنابراین با استفاده از فناوری، از داده های بزرگ استفاده کنید تا به شما بینشی در مورد گام و تصمیم بعدی شما بدهد.

در مقاله‌ای به نام «چگونگی» تحول، تحلیلگران مک‌کینزی خاطرنشان کردند که «۷۰ درصد برنامه‌های تغییر پیچیده و در مقیاس بزرگ به اهداف تعیین‌شده خود نمی‌رسند». آنها به این نتیجه رسیدند که یکی از راه حل، استفاده از ابزارهای پیچیده گردش کار و مدیریت پروژه است.

در حالی که تخمین تعداد بخش‌های بازاریابی که از ابزارهای گردش کار و مدیریت پروژه استفاده می‌کنند و چقدر برای آن‌ها هزینه می‌کنند دشوار است، یک نظرسنجی از کاربران Capterra نشان می‌دهد که شرکت‌های بازاریابی و تبلیغات تنها از شرکت‌های فناوری اطلاعات و خدمات مالی پیشی می‌گیرند. به استفاده از این نوع نرم افزارها می رسد.

علاوه بر این، شواهد حکایتی – مانند موضوعات توییتر در بین بازاریابان و آژانس‌های جستجو – نشان می‌دهد که استفاده از این ابزارها گسترده است.

چابک شدن

اگرچه مدتی است که وجود دارد، به نظر می رسد که چرخش گردش کار بازاریابی Agile در حال تسریع است. بر اساس گزارش Aprimo و AgileSherpa، 41% از بازاریابان مورد سوال در نظرسنجی اخیر گفتند که در حال حاضر از Agile استفاده می کنند و 42% از غیرکاربران گفتند که قصد دارند از آن استفاده کنند.

عمل بازاریابی چابک به نرم افزار خاصی نیاز ندارد، اما بازاریابانی که این روش شناسی را اتخاذ می کنند، احتمالاً به دنبال ابزارهایی هستند که با فلسفه جدید آنها هماهنگ باشد. با توجه به آن، منطقی است که بسیاری از فروشندگانی که برای این گزارش با آنها تماس گرفتیم، گفتند که گزارش‌ها و رابط‌هایی را ارائه کرده‌اند که برای Agile طراحی شده‌اند، مانند بردهای Kanban و مکانی برای وارد کردن اقلام عقب مانده. اغلب نمودارهای گانت سنتی تر را نیز فعال می کنند.

برای بحث بیشتر در مورد گردش کار و ابزارهای مدیریت پروژه، از جمله نمایه‌های 15 فروشنده مختلف، Martech Intelligence ما را دانلود کنید. گزارش امروز!


درباره نویسنده

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *