اعلانیه
اعلانیه

شورش با هدف توییتر: CMG از توییتر برای مالکیت حساب @JamesDean شکایت کرد

James Deanجمعه گذشته، هالیوود ریپورتر شکایتی را که توسط CMG Worldwide علیه توییتر تنظیم شده بود، افشا کرد.

CMG، شرکتی که املاک تجاری افراد مشهور متوفی را مدیریت می کند، از سایت رسانه اجتماعی به همراه پنج جان دوز که هویت آنها توسط توییتر محافظت می شود، به دلیل استفاده غیرمجاز از نام و تصویر جیمز دین شکایت کرده است.

دعوای CMG به نمایندگی از املاک جیمز دین، تلاشی برای بستن حساب توییتر @JamesDean است که توسط یکی از جان دوز فهرست شده در پرونده مدیریت می شود.

وقتی از مدیر عامل CMG مارک روزلر در مورد شکایت پرسیده شد، ادعا کرد که این شکایت در مورد مالکیت و توانایی کنترل پیام است.

روسلر در ایمیلی به Marketing Land گفت: “به عنوان مالک قانونی علامت تجاری جیمز دین و حق تبلیغات، مشتری ما باید بر نحوه نمایش و استفاده از نام و تصویر جیمز دین مطابق با قانون نظارت داشته باشد.” بدون مالکیت و کنترل بر روی حساب کاربری، ما در دام هوی و هوس شخصی هستیم که از حساب کاربری استفاده می کند. بنابراین، این موضوع کمتر مربوط به خسارت است، بلکه بیشتر مربوط به مالکیت و کنترل است تا پیام‌هایی را ساده‌سازی کنیم که بسیاری آن را صدای مشتری ما می‌دانند.»

Marketing Land با شخصی که از حساب @JamesDean توییت می‌کرد و خواست ناشناس بماند، ایمیل‌ها را رد و بدل کرد.

با مدیریت حساب از سال 2009، @JamesDean گفت که بیش از سه سال پیش توسط دیوید پیچوکی از CMG با آنها تماس گرفت و پرسید که آیا @JamesDean به به‌روزرسانی و مدیریت فید توییتر ادامه خواهد داد.

در اوایل این هفته، @JamesDean ارتباطاتی از دیوید پیچوکی از CMG را که در ژوئن 2010 ارسال شده بود، توییت کرد.

با موافقت با درخواست CMG، @JamesDean ادعا می‌کند که اطلاعات ورود به حساب کاربری را ارسال کرده است، اما دیگر هرگز از دیوید پیچوکی یا هر شخص دیگری در CMG چیزی نشنید.

پس از اینکه بیش از سه سال از CMG خبری نداشت، @JamesDean گفت که این هفته ایمیلی از یک وکیل CMG دریافت کردند.

“من در 10 فوریه ایمیلی از یکی از وکلای نامبرده در شکایت آنها دریافت کردم که ادعا می کرد پاسخی به ارتباط ما دریافت نکرده اند و “علاقه مند به احیای آن بحث ها” با من هستند. جیمز دین @JamesDean گفت: «به سختی می توانم باور کنم که مارک روزلر در CMG از تبادل ایمیل بین من و پیچوکی آگاه نبود، زیرا CMG املاک جیمز دین را یکی از مهم ترین مشتریان خود می داند.

وقتی در سال 2010 در مورد تبادل نظر بین جیمز دین و دیوید پیچوکی از CMG پرسیده شد، روسلر می‌گوید: «تا جایی که متخلف پاسخ داد…ما مایل بودیم به او اجازه دهیم تا توییت‌ها را برای جیمز دین انجام دهد، اما لازم بود او را برای انتقال مالکیت آن. هیچ مالک برندی هرگز اجازه نخواهد داد که شخص دیگری مالک حقوق مالکیت معنوی آنها شود.”

تویتر به درخواست‌های Marketing Land برای اظهار نظر در مورد شکایت پاسخی نداد، اما Roesler پاسخ توییتر را پس از اینکه از سایت رسانه اجتماعی خواستند حساب توییتر @JamesDean را ببندد، به اشتراک گذاشت:

ما در مورد حساب گزارش شده تحقیق کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که خط‌مشی علامت تجاری توییتر را نقض نمی‌کند. این حساب به گونه ای استفاده نمی شود که با توجه به نام تجاری، مکان یا وابستگی تجاری آن گمراه کننده یا گیج کننده باشد.

تویتر خط مشی رزرو نام کاربری ندارد. کاربران می توانند هر نامی را برای حساب خود انتخاب کنند، مشروط بر اینکه شرایط خدمات یا قوانین Twtter را نقض نکنند.

Roesler با پاسخ توییتر مخالف است.

“این هیچ تفاوتی با شرکت‌هایی مانند مک‌دونالدز یا رسانه‌هایی مانند USA Today یا لیگ‌های ورزشی مانند NBA یا NFL ندارد که مانند تقریباً همه برندها، کسب‌وکارها یا نهادهای ورزشی امروزی، از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک عنصر مهم برای محافظت استفاده می‌کنند. Roesler در ایمیل خود به Marketing Land نوشت: “جیمز دین از این نظر تفاوتی ندارد و بازیابی مالکیت و کنترل آن حساب برای ما بسیار مهم است.”

Roesler در ادامه گفت که توییتر معروف است زیرا پلتفرمی را ارائه می دهد که افراد مشهور می توانند با دوستان خود ارتباط برقرار کنند.

Roesler می نویسد: «ما به سادگی از «مشهورهای متوفی» می خواهیم که از همان حمایت برخوردار شوند.

در حال حاضر، حساب توییتر @JamesDean بیش از 8000 دنبال کننده دارد و اکنون شامل سلب مسئولیت، “با جیمز دین، شرکت مرتبط نیست.”

@JamesDean گفت تنها تماسی که از توییتر دریافت کرده اند یک پیام مستقیم بوده است.

«پیام [پیام مستقیم] ارسال شده در 7 فوریه از توییتر @Safety صرفاً به من اطلاع داد که باید مطمئن شوم آدرس ایمیل حساب توییتر به‌روز است، زیرا آنها باید با من تماس بگیرند.» /p>

وقتی از جیمز دین پرسیده شد که انگیزه آنها برای راه‌اندازی این حساب چیست، @JamesDean گفت که هرگز از آن سود مالی نبرده‌اند. ”

در یک گزارش USA Today، جرارد ماگلیوکا، پروفسور حقوق IU، گفت که این شکایت، “اولین مورد در نوع خود” است، و ادعا می کند که “یک استدلال اصلاحیه اول است که می تواند توسط شخصی که حساب توییتر را اداره می کند مطرح شود.”

این که آیا موضوع آزادی بیان یا مالکیت دارایی است اکنون در اختیار دادگاه است تا تصمیم بگیرد.

طبق مجله انجمن وکلای آمریکا، CMG ابتدا پرونده خود را در 31 دسامبر 2013 در همیلتون سوپریور ایندیانا تشکیل داد. دادگاه، اما، یو‌اس‌ای تودی گزارش داد که توییتر در 7 فوریه درخواست انتقال داد و شکایت از دادگاه عالی همیلتون به دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی ایندیانا منتقل شد.

پست اسکریپت: این داستان برای روشن شدن شکایت CMG علیه توییتر و پنج “John Does” که هویت آنها توسط سایت رسانه اجتماعی محافظت می شود، به روز شد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *