اعلانیه
اعلانیه

شرکت تحقیقاتی پیش بینی می کند تا 15 درصد از لایک ها / نظرات تا سال 2014 جعلی باشد

شرکت تحقیقاتی Gartner دارای انتشار گزارشی که اهمیت بررسی‌های آنلاین و «لایک‌ها» در رسانه‌های اجتماعی را پیش‌بینی می‌کند، منجر به این می‌شود که برندهای Fortune 500 و شرکت‌های بزرگ به طور فزاینده‌ای به «نجومی» می‌پردازند و برای ذکرهای مثبت هزینه می‌کنند. به طور خاص، تا سال 2014، درصد اشاره‌ها، لایک‌ها و نظرات پولی به 10 تا 15 درصد از کل خواهد رسید.

گارتنر در ادامه تاکید می کند که حداقل دو اقدام برجسته FTC علیه شرکت های Fortune 500 در یک بازه زمانی مشابه وجود خواهد داشت. FTC در سال 2009 دستورالعمل هایی را در مورد استفاده از توصیفات و تاییدیه ها در تبلیغات منتشر و به روز کرد. این قوانین شامل وبلاگ نویسان و دیگرانی می شود که بررسی آنلاین محصول را ارائه می دهند. دستورالعمل ها نیازمند افشای یک رابطه پولی هستند.

احتمالاً این قوانین FTC به هر کمپین شرکتی برای ایجاد سر و صدای مثبت در رسانه‌های اجتماعی و تأیید محصولات مرتبط گسترش می‌یابد، جایی که ماهیت پولی آن نظرات، لایک‌ها و غیره برای عموم فاش نشده است.

شرکت‌هایی که وسوسه می‌شوند ذکرها یا رتبه‌بندی‌های رسانه‌های اجتماعی را با لایک‌ها/بررسی‌های نادرست دستکاری کنند، این کار را با خطر خود انجام می‌دهند. اگر تحقیقات و جریمه های احتمالی FTC را کنار بگذاریم، تحقیر عمومی و تأثیر منفی بر تصویر برند به طور بالقوه قابل توجه خواهد بود، اگرچه شاید تعیین کمیت آن دشوار باشد.

تعدادی از نویسندگان در آمازون در طول سال‌ها دستگیر شده‌اند که برای کتاب‌های خود نقدهای مثبت جعلی می‌کنند و با نام مستعار برای رقبای خود نظرات منفی می‌نویسند. در صورت دستگیری، تحقیر عمومی (و سرزنش) زیادی در پی خواهد داشت.

به طور مشابه، حدود یک سال پیش، سامسونگ شاهدات جعلی هنگام معرفی تبلت های Galaxy جدید خود در یک نمایشگاه تجاری. این شرکت گرفتار شد و غم و اندوه قابل توجهی را به دست وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران فناوری متحمل شد. با این حال، به نظر نمی رسید که این شرمساری عمومی به فروش دستگاه ها (تلفن های همراه؛ تبلت ها ضعیف بودند) لطمه ای وارد کند.

اخیراً نوکیا تصاویر ویدیویی را از Lumia 920 جدید خود جعلی کرده است. این به سرعت گرفته شد و مجبور شد عذرخواهی کند پس از بیرون آمدن، منحرف کردن توجه از اطلاعیه راه اندازی و آسیب بیشتر به تصویر عمومی نوکیا. بنابراین، این یک شرط مطمئن است که اخترگردی در رسانه‌های اجتماعی با آسیب‌های روابط عمومی (و جریمه‌های) مربوط به مارک‌های پشت آن آشکار شود.

(تصویر را از طریق Shutterstock ذخیره کنید. تحت مجوز استفاده می شود.)

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *