اعلانیه
اعلانیه

ساندنس 2014: فیلم‌ها، بازاریابان برای تولید Buzz آنلاین تلاش می‌کنند

Sundance Film Festival Park City Utah جشنواره سالانه 10 روزه فیلم ساندنس رسماً در پارک سیتی، یوتا آغاز شد که به معنای انبوهی از مدیران صنعت فیلم، استعدادهای هالیوود است. و مستندسازان از سراسر جهان خیابان اصلی شهر اسکی را تصاحب کرده اند

در حالی که جشنواره همچنان به ارزش‌های اصلی و چشم‌اندازی که توسط بنیانگذار رابرت ردفورد در سال 1985 بیان شده است، ادامه می‌دهد، نمی‌توان انکار کرد که صنعت بازاریابی و پلتفرم‌های دیجیتال این روزها نقش کلیدی در جشنواره بازی می‌کنند.

برای فیلم‌هایی که تلاش می‌کنند برای توزیع گسترده انتخاب شوند، خود جشنواره و سر و صداهای آنلاین مربوطه راه زیادی را برای تبدیل شدن به خانم کوچولوی کوچک بعدی یا سایر اسکار-ارزش-اسکار و فیلم های تحسین شده.

در اینجا پیش نمایشی از آنچه برای رویداد امسال در دسترس است، و نگاهی اولیه به چگونگی تلاش برخی از ستاره‌های دره سیلیکون برای بدزدیدن کانون توجه در رسانه‌های اجتماعی است. طبق معمول، تجارت عاشقانه صنعت سرگرمی در توییتر به این معنی است که بیشتر مکالمات تحت هشتگ اصلی #Sundanceدر جریان است. و ثانویه #Sundance2014.

همزمان با برگزاری جشنواره، هشتگ‌های دیگر و توییت‌های تبلیغاتی را که از برندهایی که به دنبال افزایش هیاهوی جمعیت و فیلم‌هایی هستند که در جشنواره نمایش داده می‌شوند، ظاهر می‌شوند، ردیابی می‌کنیم.

SundanceFilmFestival  sundancefest  on Twitter

YouTube @ Sundance

جای تعجب نیست که YouTube برای چهارمین سال به عنوان حامی اصلی جشنواره بازگشته است و میزبان کانال رسمی جشنواره فیلم ساندنس YouTubeاست. > که نمایش روزانه زنده @ ساندنس را ساعت 11 صبح به وقت کوهستان از مقر جشنواره در خیابان اصلی پارک سیتی پخش خواهد کرد.

نمایش [email protected] یک مشارکت مشترک با آژانس خلاق شناخته شده، Weber Shandwick، و همانطور که در مقاله NY Times در مورد این مشارکت، نشان دهنده یک تغییر عمده در ایجاد محتوا و استراتژی بازاریابی محتوا از آژانس های خیابان مدیسون است:

هدف پاسخگویی به توانایی فزاینده مصرف کنندگان برای اجتناب از تبلیغات سنتی با تبدیل شدن به “کانال ناشناس” است – یعنی هدفمندی در مورد انواع مختلف ارتباطات، اعم از پولی، مالکیتی، کسب درآمد. یا به اشتراک گذاشته شده، تا نشان دهد چگونه رسانه در حال حاضر مصرف می شود.

راه‌اندازی موقت YouTube در خیابان اصلی از ۱۶ تا ۲۵ ژانویه ۲۰۱۴ در زمان‌های مختلف باز خواهد بود، مکانی برای اجتماع خلاق برای پانل‌های ضروری، ساعات شاد، پذیرایی‌های فیلم، نمایش‌ها، گفتگوها و مجموعه‌های دی‌جی. وقتی برنامه‌ها در حال اجرا نیستند، Wi-Fi و نوشیدنی‌های رایگان در اختیار دارندگان نشان هستند.

رویدادهای بیشتری در YouTube در Main رخ می‌دهد:

  • تظاهرات Google Glass 17-18 ژانویه، 10-3 بعد از ظهر
  • پارتی های رسمی YouTube Sundance (فقط دعوت)
  • To Be Takei, Official Film Reception – مستندی درباره زندگی بازیگر Star Trek و نماد رسانه های اجتماعی جورج Takei.
  • Google+ Hangouts به صورت زنده از YouTube در خیابان اصلی با حضور Takei، Big Boi از Outkast، ایمی پولر و پل راد به صورت زنده از YouTube برگزار می‌شود.

چند پانل بحثی که در حال برگزاری است با هدف کمک به فیلمسازان برای درک ارزش

  • چگونه از شلوغی دیجیتال و پخش فیلم خود عبور کنیم
  • چگونگی و چرایی استفاده از پنل YouTube
  • جمع آوری کمک مالی و YouTube

در نهایت، YouTube برنامه رسمی فیلم کوتاه را به نمایش می‌گذارد و “جایزه تماشاگران” را ایجاد کرده است، یک فیلم کوتاه در رقابتی که بیشترین بازدید را در یوتیوب بین 16 تا 24 ژانویه 2014 داشته باشد.

دنبال کنید:

فیلم‌ها و محتوای جمع‌سپاری شده

یکی از داستان‌های جالب‌تر از جشنواره فیلم ساندنس، ظهور سایت‌های جمع‌آوری سرمایه آنلاین مانند IndieGoGo و Kickstarter است که اکنون نقش مهمی در نحوه تأمین مالی فیلم‌ها و سایر محتوای خلاقانه دارند.

دو مورد از آثار مورد انتظار امسال ساندنس از پلتفرم IndieGoGo استفاده کردند. خود زندگی، مستندی مبتنی بر در خاطرات راجر ایبرت منتقد فیلم،  اولین باری است که یک فیلم در ساندنس نمایش داده می‌شود و همزمان از طریق VHX برای طرفدارانی که این هدیه را به صورت آنلاین پیش خرید کرده‌اند، پخش می‌شود.

سفیدپوستان عزیز، که به‌عنوان یک تریلر طنزآمیز در YouTube شروع به پخش شدن کرد و از استعدادهای آن مانند Big Boi از Outkast پشتیبانی کرد. به این فیلم کمک می کند تا در چندین کانال رسانه های اجتماعی سر و صدا ایجاد کند. یوتیوب یک پانل گفتگوی مرتبط در طول ساندنس با ستاره فردی وانگ، خالق و ستاره مجموعه ویدیو بازی دبیرستان ، مارک هافستاتر از Indiegogo و جاستین سیمین، مدیر Dear White Peopl میزبانی می کند. یعنی یاد بگیرند که چگونه از مخاطبان YouTube خود برای تأمین مالی پروژه ها استفاده کرده اند.

در بخش Kickstarter*، 20 فیلم بلند، مستند، کوتاه و سایر پروژه های سرمایه گذاری جمعی در جشنواره ساندنس امسال راه اندازی می شوند (که 10 درصد از برنامه های برنامه 2014 را به خود اختصاص می دهد) که همگی در راهنمای Kickstarter Sundance.

از بین بیست مورد، یکی از مورد انتظارترین موارد تجاری، کاش من بودم اینجا، نویسنده و کارگردان زک براف (Garden State, Scrubs) با بیش از 46000 حامی، بیش از 3.1 میلیون دلار جمع آوری کرد. درست قبل از اولین نمایش رسمی جهانی در ساندنس، در اینجا نحوه جمع آوری دنبال کنندگان فیلم در فیس بوک و توییتر آمده است، اما تعداد توییت ها #WishIWasHere که پس از نمایش ساندنس دریافت می‌شود، ممکن است نشان‌دهنده این باشد که چقدر احتمال دارد این فیلم توسط یک توزیع‌کننده بزرگ انتخاب شود.

Wish I Was Here Facebook

Wish I Was Here - Kickstarter Funded Film @Sundancefest 2014
دنبال کنید:

از جنبه جدی‌تر، مستند، پسر خود اینترنت، داستان آرون سوارتز، پیشگام و فعال اینترنت (که دنی سالیوان او را با نام یکی از اولین وبلاگ نویسان Google پس از درگذشت وی در سال 2013) نیز در جشنواره نمایش داده خواهد شد – در مقابل، با بیش از ۱۵۰۰ حامی بیش از ۹۳ هزار دلار جمع آوری کرد.

همکاری و جمع سپاری در مرز جدید فیلم، تلویزیون و رسانه دیجیتال

جوزف گوردون-لیویت ممکن است بیشتر برای نقش خود به عنوان یک بازیگر شناخته شود، اما پروژه اشتیاق او، HitRECord.org، یک منبع باز است. /شرکت تولید مشارکتی باز برای نویسندگان، فیلمسازان، نوازندگان و هنرمندان در سال 2010 در برنامه “مرز جدید” ساندنس راه اندازی شد.

در سال 2014، # HitRecordonTV در طول ساندنس نمایش داده خواهد شد و گوردون-لیویت در پانل #درس‌های آموخته شده در 17 ژانویه با حضور ناظر جیسون هیرشهورن (مدیر عامل، Media REDEF)، روزنامه‌نگار ایوان راتلیف (CEO, Atavist)، شرکت خواهد کرد. ، Aereo)، Bob Moczydlowsky (رئیس موسیقی، توییتر)، برای بحث در مورد چالش‌های موجود در چشم‌انداز رسانه‌ای امروز و بررسی چگونگی تغییر اخلالگران در بازی در موسیقی، انتشار و توزیع رسانه.

HitRECordonTV Joseph Gordon-Leavitt Sundance 2014

عکس از جشنواره فیلم ساندنس 2014

دنبال کنید:

برندهای رو به رو مصرف کننده سعی می کنند سر و صدا ایجاد کنند

در حالی که این نوع رویدادهای جشنواره در اولین نمایش‌های فرش قرمز و مهمانی‌های خصوصی بازیگران رشد می‌کنند، رویدادهای بازاریابی میزبانی شده، خدمات ویژه، مجموعه‌های مهمان‌نوازی، کیف‌های سوآگ و سوئیت‌های هدیه کاملاً استاندارد هستند. امسال، مارک‌های مصرف‌کننده ظاهراً کار بهتری انجام می‌دهند، نه فقط از هجوم ساندنس سرمایه‌گذاری می‌کنند، بلکه سعی می‌کنند تا در کنسرت برخی از برندها را به رسمیت بشناسند.

برای دومین سال متوالی، سرویس خودرو Uber برای دوره 10 روزه به یوتا باز می گردد (زیرا معمولاً در SLC یا پارک سیتی کار نمی کند) که به تسهیل تدارکات در طول جشنواره کمک می کند. امسال، Uber با Acura Insider  شریک شده است تا در مدل‌های جدید MDX سواری در اطراف شهر کوهستانی ارائه دهد.

در همین حال، خدمات راننده رقیب Lyft به عنوان وسیله نقلیه جدید در شهر ظاهر شد و 10 درایور برتر که بیشترین پسند را داشتند، با نام مستعار #LyftCreatives:

دنبال کنید: 

همچنین در سطح حامی مالی، سرویس اقامت خلاق در جشنواره فیلم ساندنس امسال جدید است. AirBnb – که یک «AirBnb Haus» ویژه را در خیابان 628 پارک، درست در نزدیکی خیابان اصلی راه‌اندازی کرده است که دارای فضایی دنج با بازی‌های رومیزی، سرگرمی‌های زنده، بچه‌های داغ و گپ‌های کنار آتش با افراد اصلی ساندنس مانند مارک روفالو و بازیگر است. مورگان اسپرلوک (من را بزرگ کن، بهترین فیلمی که تا به حال فروخته شده است).

airbnb haus

دنبال کنید: 

غذا و نوشیدنی جزء اصلی فعالیت‌های اجتماعی در ساندنس است، با رستوران‌های پاپ‌آپ مانند #ChefDance و ایستگاه‌های غذای رایگان که توسط حامیانی مانند Udi’s Gluten Free و MorningStar Farms ارائه می‌شود.

برندهای مشروبات الکلی میزبان رویدادهای VIP مانند سالن غاز خاکستری هستند و استلا آرتویس از ساندنس به عنوان مهمانی بیرون‌آمده برای جدیدترین حمله خود استفاده می‌کند، سیدر سخت با یک جشن رسمی معرفی، با حضور الیزابت بنکس و یک مهمان موسیقی غافلگیرکننده.

با توجه به املای ترجیحی نام تجاری در مورد محصول، خواهیم دید که آیا این هشتگ در توییت ها می ماند یا خیر. همچنین جالب اینجاست که Stella Artois برای افرادی که آنها را در توییتر دنبال می کنند تأیید سن (21+) می خواهد.

stellaartois cidre

دنبال کنید: 

منتظر ویژگی‌های بیشتر باشید تا ببینید چه چیزی در سرتاسر ساندنس #روند است و من را در @elisabethos و Google+ برای به‌روزرسانی‌های #throughglass.

پس‌نویس: 

نسخه اول این داستان بدون جزئیات درباره پروژه‌های برجسته Kickstarter که در بخش سرمایه‌گذاری جمعی وعده داده شده بود، منتشر شد و به‌روزرسانی شد تا شامل Wish I Was Here, The Internet’s Own Boy در 18 ژانویه 2014 باشد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *