به دنبال انتشار گزارش تبلیغات بد در سال 2013، گوگل امروز اعلام کرد که به زودی نظرسنجیهای درون آگهی را ارائه خواهد کرد که پس از انتخاب کاربران برای «بیصدا کردن» یک آگهی نمایشی Google ظاهر میشوند. این شرکت میگوید از دادهها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چرا مردم تبلیغات را بیصدا میکنند (کاربران از دکمه برای بیصدا کردن میلیونها آگهی تا کنون استفاده کردهاند)، بهبود هدفیابی تبلیغات و شناسایی ناشران و تبلیغکنندگان بد استفاده خواهد کرد.
کاربران میتوانند با کلیک کردن روی نماد کوچک [X] که در کنار پیکان AdChoices در گوشه سمت راست بالای تبلیغات نمایشی ارائهشده توسط Google، یک آگهی را بیصدا کنند. دکمه “بی صدا کردن این تبلیغ” در ژوئیه 2012 ظاهر شد تا کاربران کنترل بیشتری بر تبلیغاتی که می بینند داشته باشند.
وقتی کاربران برای بیصدا کردن یک آگهی روی [X] کلیک میکنند، در حال حاضر Google این پیام را نشان میدهد:
در هفتههای آینده، کاربران پس از بیصدا کردن آگهی، یک نظرسنجی کوتاه و دو قسمتی را مشاهده خواهند کرد. در اینجا یک نمونه در سری جدید نظرسنجی آمده است:
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.