فیسبوک امروز بعدازظهر گزارشی از درآمد سهماهه چهارم منتشر کرد که بسیاری را به همراه خواهد داشت. سرمایه گذاران بسیار خوشحال هستند تحلیلگران انتظار چیزهای خوبی را داشتند، اما اعداد و ارقام آن پیش بینی های بد را شکست داد. درآمد 2.585 میلیارد دلار بود که 63 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت و بالاتر از 2.33 میلیارد دلار بود که تثبیت شده بود. سود هر سهم (غیر GAAP) به 31 سنت رسید، همچنین بالاتر از انتظارات 27 سنت.
این شرکت در سه ماهه چهارم رشد قوی داشت و سهام فیس بوک در معاملات پس از ساعت کاری افزایش یافته است و در حال حاضر نزدیک به 5 درصد از بسته شدن خود به 53.53 دلار افزایش یافته است.
درآمد از تبلیغات در سه ماهه چهارم 2.34 میلیارد دلار بود که 76 درصد نسبت به سه ماهه چهارم 2012 افزایش یافته است. پرداخت ها و سایر هزینه ها 241 میلیون دلار درآمد در سه ماهه چهارم داشته است.
میانگین درآمد هر کاربر نسبت به سه ماهه به میزان قابل توجهی از 1.72 به 2.14 دلار افزایش یافت. در ایالات متحده و کانادا، این رقم از 4.85 دلار در سه ماهه سوم و 4.08 دلار در سه ماهه چهارم 2012 به 6.03 دلار رسید.
درآمد خالص (GAAP) برای سه ماهه 523 میلیون دلار بود که از 425 دلار در سه ماهه سوم و فقط 64 میلیون دلار در سه ماهه چهارم 2012 افزایش یافته است.
درآمدهای عظیم تلفن همراه
Mobile به عملکرد قوی برای این شرکت ادامه داد و 53 درصد از کل درآمد تبلیغات فیس بوک را به ارمغان آورد. این رقم در سه ماهه چهارم 2012 تنها 23 درصد بوده است.
کاربران فعال ماهانه (MAU) 16 درصد افزایش یافت و به 945 میلیون رسید. در حالی که تقریباً نیمی (46 درصد) از درآمد فیس بوک هنوز از آمریکای شمالی است، رشد کاربران به وضوح از بین المللی است. کاربران آمریکای شمالی اکنون کمتر از یک چهارم کل کاربران فعال روزانه (DAU) را تشکیل می دهند.
کاربران فعال روزانه تلفن همراه به 556 میلیون نفر رسید که این رقم در سه ماهه سوم 2013 507 میلیون بود. در سه ماهه چهارم 296 میلیون کاربر فقط تلفن همراه وجود داشت که از 254 میلیون کاربر در سه ماهه سوم و فقط 157 نفر در سه ماهه چهارم 2012 افزایش یافته است.
مارک زاکربرگ، بنیانگذار و مدیر عامل فیس بوک در انتشار درآمد گفت: «این پایان سال برای فیس بوک بود. “ما مشتاقانه منتظر دهه آینده خود و کمک به اتصال بقیه جهان هستیم.”
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.