اعلانیه
اعلانیه

چگونه از بازاریابی پایدار واقعی استقبال کنیم

برای سال‌ها، کمپین‌های بازاریابی سنتی نیاز به چرخه‌های برنامه‌ریزی 90 روزه داشتند – حداقل. اخیراً، بازاریابی دیجیتال تحولی در سرعت و چابکی ایجاد کرده است که به سرعت این چرخه های طولانی را ناکافی و غیرقابل قبول کرده است.

مشتریان به طور فزاینده‌ای در تلفن‌ها، وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود در دسترس هستند و بازاریابان دسترسی بیشتری به داده‌های زمان واقعی پیدا می‌کنند. در نتیجه، فرصتی قوی برای ایجاد یک سر و صدای دیجیتال فراگیر وجود دارد که حضور برند را تشدید می‌کند و در عین حال دامنه کمپین را به روش‌های بی‌سابقه‌ای گسترش می‌دهد.

بازاریابان پیچیده (و حتی افراد مبتدی) از ابزارهایی استفاده می کنند که کمپین ها را به سرعت اجرا می کنند و به طور همزمان داده ها را از آن کمپین ها جمع آوری می کنند. در حالی که کمپین‌های تک و ایستا قدیم معمولاً زمانی که نوبت به ارائه نتایج در پایان دوره‌های طولانی‌شان می‌رسید، از بین می‌رفتند، انواع کمپین‌هایی که بازاریابان مدرن به دنبال آن‌ها هستند، آن‌هایی هستند که نتایج را در زمان واقعی ایجاد می‌کنند. با داشتن این بینش فوری در مورد چگونگی طنین‌اندازی این ابتکارات، بازاریابان می‌توانند کمپین‌ها را فوراً برای عملکرد نهایی کمپین تغییر داده و اصلاح کنند.

بازاریابی مداوم بسیار مؤثر است – برای دستیابی به تعامل پایدار با مشتری ضروری است. اما از روش‌های مشابه کمپین‌های سنتی که در یک دوره ۹۰ روزه برنامه‌ریزی شده‌اند، استفاده نمی‌کند. در اینجا سه ​​ایده برای ایجاد یک حضور مداوم در بازاریابی وجود دارد که تعامل را عمیق‌تر می‌کند و بالقوه‌ها و مشتریان شما را از طریق یک چرخه بسیار سریع‌تر و مؤثرتر وارد قیف می‌کند.

از داده برای تکامل و تثبیت صدای برند خود استفاده کنید

social media megaphone

تصویر از طریق Shutterstock

صدای برند شما یکی از بزرگترین دارایی های بازاریابی شماست. این باعث می‌شود پیام‌های کلیدی شما به یاد ماندنی‌تر، نام تجاری شما جذاب‌تر و معتبرتر شود، و رهبران و مشتریان شما هویتی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند به آن تکیه کنند و به آن اعتماد کنند.

از داده‌هایی که به‌طور مکرر جمع‌آوری می‌کنید برای شکل دادن به صدای برندی که برای هر مخاطبی که هدف آن هستید مرتبط، مؤثر و معنادار است، استفاده کنید. بسته به ابزاری که استفاده می‌کنید و منابعی که برای نظارت بر داده‌ها در اختیار دارید، این کار می‌تواند فوراً انجام شود.

داشتن داده‌های علاقه و ویژگی‌هایی که به صورت هم‌زمان در دسترس هستند به این معنی است که می‌توانید نحوه ارتباط صدای شما با هر شخصیت را درک کنید.

منتظر پایان کمپین نباشید تا صدا را تغییر دهید — یا پیام، در این مورد. اگر در حین اجرای کمپین داده ها را دارید، از آن استفاده کنید! هنگامی که صدا را در صورت نیاز تنظیم می کنید و داده ها در دسترس قرار می گیرند، دقیقاً می دانید که چه چیزی کار کرده و چه چیزی موثر نیست – همه اینها در حالی که کمپین هنوز در حال اجرا است. سپس می‌توانید فوراً از آن اطلاعات برای کمپین بعدی استفاده کنید.

ایجاد انجمن پیرامون مکالمه

یکی از اشکالات چرخه های بازاریابی سنتی این است که تعامل و جمع آوری داده ها در مراحل مختلفی اتفاق می افتد. برعکس، بازاریابی مداوم این محدودیت را ندارد. در عوض، بازاریابی مداوم اجازه می دهد تا گفتگوی کمپین به طور همزمان، در کنار جمع آوری داده ها ادامه یابد. این فعالیت‌ها متقابلاً منحصر به فرد نیستند و در عوض می‌توانند از یکدیگر تغذیه کنند و جوامع و جمعیت‌شناسی را که ممکن است قبلاً پنهان شده‌اند، آشکار کنند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک شرکت خودروسازی یک خودروی جدید راه اندازی می کند. همیشه برند خود را حول محور ایده‌ی خاص و منحصربه‌فرد قرار می‌دهد، با این حال یکی از کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی آن نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از مشتریان به طور خاص به ایمنی اهمیت می‌دهند. آیا این به معنای تغییر صدای برند است؟ آیا کمپین یک شکست است؟

نه – به این معنی است که مکالمه تکامل می یابد. شرکت خودروسازی از این بینش برای راه اندازی نسخه جدیدی از کمپین مشابه استفاده می کند، که شامل پیام هایی است که ویژگی بارز خود را بدون به خطر انداختن ایمنی حفظ می کند.

این شرکت کمپین دیگر خود را حذف نمی‌کند و به آن اجازه می‌دهد مسیر مورد نظر خود را اجرا کند. در عوض، کمپین جدید را همزمان راه اندازی می کند و جامعه «ایمنی» تازه شناسایی شده را هدف قرار می دهد. در انجام این کار، خریداران خود را به گروه‌های مجزا در کانال‌های مختلف تقسیم کرده است که در آن‌ها مکالمات هدفمندتری می‌تواند اتفاق بیفتد. شرکت خودروسازی اکنون جامعه بزرگ‌تر خود را به شیوه‌ای جدید درگیر کرده است، ارزش بیشتری ارائه کرده و تأثیر آن را عمیق‌تر کرده است – همه اینها بدون تغییر صدایش یا از دست دادن ارزش کمپین اصلی‌اش.

دوباره، ایده ذاتی در بازاریابی مداوم، ایده گسترش است. در حالی که از جوامعی که در مورد آنها می شناسید سرمایه گذاری می کنید و تأیید می کنید که پیام شما با آنها طنین انداز می شود، همچنین می توانید به جوامع جدید گوش دهید و به سرعت نیازهای آنها را برطرف کنید. این به معنای گسترش دامنه دسترسی برند شما بر مبنای بسیار بیشتر است.

کمپین های موجود در پرواز را خیاط کنید

یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، علاقه فوری و داده هایی است که می تواند ارائه دهد. این داده‌ها می‌تواند از گفتگوهای رسانه‌های اجتماعی گرفته تا بازدیدهای سایت که انگیزه‌ها، محرک‌ها و چالش‌ها را نشان می‌دهند، باشد. صرف نظر از این، هر قطعه ای از این داده ها می تواند به شما کمک کند کمپین ها را فوراً اندازه گیری و تغییر دهید.

بازاریابانی که عادت به راه اندازی و نظارت بر کمپین های تکی دارند، گاهی اوقات تمام فرصت های موجود در این روش را از دست می دهند. به امکاناتی که با جمع آوری داده ها در کمپینی که تنها یک هفته از عمر آن می گذرد فکر کنید. این داده ها را می توان تجزیه و تحلیل کرد و سپس برای ایجاد تغییرات ساده در پیام ها یا محتوای خلاقانه استفاده کرد. یا، کمپین را می توان به دو یا سه کمپین جدید بسیار هدفمند تقسیم کرد (همانطور که در بالا ذکر شد)، که برای زیرگروه های بسیار خاص طراحی شده است.

این فرآیند می‌تواند هر چند وقت یکبار برای رسیدن به تعامل مطلوب تکرار شود. وقتی بازخورد و داده‌های مشتری به شما می‌رسد، اطلاعات مستقیمی در مورد اینکه کدام گروه‌های جمعیتی به کدام عناصر کمپین پاسخ می‌دهند، به دست می‌آورید. از آنجا، شما این قدرت و توانایی را دارید که در همان کمپین‌ها بیشتر تلاش کنید.

این فرآیند همچنین می تواند با اجرای کمپین های جایگزین به طور همزمان تسریع شود. هنگام اتخاذ این رویکرد، می توانید بررسی کنید که کدام کمپین بهترین عملکرد را به دست آورده است و همچنین به وضوح در مورد اینکه چه نوع تغییراتی باید بر اساس بازخورد ایجاد شود، دست پیدا کنید. با توجه به حجم داده ها و ابزارهای استقرار در دسترس، به سادگی هیچ دلیلی برای عدم استفاده از داده ها به این روش وجود ندارد و هر دلیلی برای این کار وجود دارد.

تمرین و اصلاح بازاریابی مداوم می‌تواند مزایای قابل‌توجهی از بینش قوی مشتری تا دیده شدن بیشتر برند و تعامل عمیق‌تر را به ارمغان آورد. با تغییر پیام‌ها و صدای کلی برندتان در پاسخ به داده‌های هم‌زمان، می‌توانید یک کمپین اولیه را به چندین کمپین ضرب کنید، و در عین حال ارتباط و عملکرد آن‌ها را تشدید کنید. نتیجه نهایی، حضور قانع‌کننده برند است که پیشروها و مشتریان شما نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند – و ابتکارات تسریع‌شده‌ای که نتایج تقویت‌شده ارائه می‌دهد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اندی لومبارد یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل SocialWhirled است، جایی که او بر نوآوری، رشد و نظارت دارد.
جهت گیری شرکت در حالی که چشم انداز انتشارات اجتماعی، موبایلی و دیجیتال را متحول می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *