اعلانیه
اعلانیه

چرا بیت کوین هنوز نتوانسته به 40 هزار دلار برسد؟ | نمودار قیمت بیت کوین در «تقاطع مرگ»

موانع رشد بیت کوین به 40 هزار دلار

ماجرای جاری در دو ماه گذشته در بازار ارزهای دیجیتال باعث سردرگمی درباره این موضوع شده است که آیا بیت کوین آماده یک حرکت نزولی دیگر است یا در نهایت به اوج‌های جدید خواهد رسید.

تاریخچه قیمت بیت کوین و داده‌های حاصل از اصلاحات قبلی حاکی از آن است که مبارزات فعلی ارز دیجیتال برتر به دلیل تقویت دلار، احتمال کاهش محرک‌های اقتصادی و تعداد زیادی از عوامل فنی مرتبط با روند قیمت بیت کوین، می‌تواند برای مدت‌زمان طولانی‌تری ادامه پیدا کند.

دلار قوی بهبود بیت کوین را تهدید می‌کند

بر اساس داده‌های Delphi Digital، یکی از بزرگ‌ترین عواملی که موجب فشار بر دارایی‌های ریسک‌پذیر در سراسر جهان می‌شود، تقویت دلار است. به نظر می‌رسد شاخص دلار آمریکا پس از سقوط به زیر 90 در اواخر ماه مه، روند معکوس داشته باشد.

نمودار شاخص دلار آمریکا
نمودار یک‌روزه شاخص دلار آمریکا

افزایش قدرت دلار روند صعودی یک‌ساله، بازده 10 ساله خزانه‌داری آمریکا را متوقف کرد که نشان می‌دهد گسترش اقتصادی که در نیمه اول سال 2021 دیده شد، از بین می‌رود و این تهدید وجود دارد که موج جدیدی از ویروس کرونا، بهبود اقتصاد جهانی را تهدید کند.

“تقاطع مرگ” نشان می‌دهد که اصلاحات هنوز به پایان نرسیده است

تقاطع مرگ هنگامی رویت می‌شود که میانگین متحرک کوتاه‌مدت (برای مثال 50 روزه)، میانگین متحرک بلندمدت (200 روزه) را قطع کرده و از آن پایین‌‌تر برود.

چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین نزولی باقی‌مانده است زیرا نمونه‌های قبلی تقاطع مرگ (Death Cross) که در نمودار بیت کوین در اواخر ماه ژوئن ظاهر شد، یک دوره اصلاح را به همراه خواهد داشت که می‌تواند نزدیک به یک سال طول بکشد.

تقاطع مرگ در نمودار قیمت بیت کوین
تقاطع مرگ در نمودار قیمت بیت کوین

بیشتر بخوانید: مؤسس کوین بیس درباره قیمت ارزهای دیجیتال هشدار داد | بیت کوین در تقاطع مرگ!

به گفته تحلیلگران Delphi Digital، میانگین متحرک 12 ماهه به‌عنوان سطح حمایت در حال آزمایش است و افت قیمت زیر این سطح نشان‌دهنده نزول بیشتر قیمت بیت کوین است.

میانگین متحرک 12 ماهه از لحاظ تاریخی سطح پشتیبانی کلیدی بیت کوین بوده است، بنابراین نحوه عملکرد قیمت در این سطح می‌تواند تعیین کند که روند صعودی فعلی دست‌نخورده باقی خواهد ماند یا خیر.

سطح حمایت میانگین متحرک 12 ماهه
سطح حمایت میانگین متحرک 12 ماهه

به‌طورکلی، احتیاط برای معامله‌گران حیاتی است؛ زیرا حجم کم مبادلات در طول تاریخ منجر به نوسانات بالاتر شده است. طبیعی است که پیشنهادهای باز کمتر منجر به نوسانات سریع‌تر قیمت خواهد شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *