اعلانیه
اعلانیه

کرونا لامبدا چیست و درباره آن چه می‌دانیم؟

ویروس کرونا لامبدا بسیار مسری است

آخرین نسخه‌ای از بیماری کرونا که از سوی سازمان بهداشت جهانی نام‌گذاری شده، نوع لامبدا است که طبق اعلام سازمان جهانی WHO اولین بار در ماه دسامبر گذشته در کشور پرو ثبت شد.

نگران‌کننده‌ترین نکته در مورد لامبدا در حال حاضر به نام یا ویژگی‌های آن مربوط نمی‌شود. می‌توان گفت این نوع ویروس خطرناک‌تر از سایر ویروس‌های کرونا مانند دلتا نیست و آنچه باعث نگرانی در مورد این ویروس شده، شیوع آن در پرو است.

خطر واقعی کرونا Lambda چیست؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که این کشور فقط حدود 11٪ از افراد را کاملا واکسینه کرده است. موضوع بغرنج دیگر وضعیت اقتصادی و معشیتی مردم پرو است که برای زنده ماندن مجبور به هر کاری می‌شوند. بازارهای مواد غذایی شلوغ به شیوع بالای این بیماری کمک کرده است.

در چنین شرایطی، احتمال گسترش ویروس لامبدا از این منطقه نسبتا پرجمعیت به سایر نقاط جهان وجود دارد.

تسوکایاما، میکروبیولوژیست که ظهور لامبدا را اعلام کرد، گفت: «من فکر نمی‌کنم این ویروس بدتر از سایر ویروس‌های کرونا باشد. مشکل اصلی اینجاست که ما چیزی در مورد این ویروس جدید نمی‌دانیم.»

بر اساس روزنامه تایمز، مطالعات مقدماتی نشان می‌دهد واکسن‌های موجود در بازار در برابر لامبدا قدرت کمتری دارند. 

به طور کلی، ویروس کرونا لامبدا مانند همه انواع ویروس‌های کشنده، باعث نگرانی می‌شود، اما هیچ دلیلی در حال حاضر وجود ندارد که تصور کنیم این ویروس، کشنده‌تر است.

به نظر شما اگر این نوع ویروس به ایران برسد، چه اتفاقی می‌افتد؟ روند واکسیناسیون در ایران چطور پیش می‌رود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *