اعلانیه
اعلانیه

پژو 2008 به خط تولید بازگشت | قیمت 712 میلیون

اطلاعات مالی منتشر شده از سوی ایران خودرو برای تیر ماه نشان می‌دهد پژو 2008 به خط تولید این شرکت برگشته و قیمت کارخانه‌ای آن نیز 712 میلیون تومان در ماه گذشته بوده است.

آخرین بار این محصول پسابرجامی در دی ماه 99 در خطوط تولید این خودروساز دیده شده بود.

فروش یواشکی پژو 2008 تیک آف 2088 در جاده مخصوص

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ایران خودرو در سایت کدال این خودروساز طی تیرماه امسال 103 دستگاه پژو 2008 تولید کرده است.

تولید این تعداد خودرو در حالی توسط آبی های جاده مخصوص انجام شده است که این خودروساز در سال گذشته توانست تنها 181 دستگاه از این محصول کراس اوور را عملیاتی کند.

بنابراین خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص طی تیرماه حدود 57 درصد کل پژو 2008 را که سال گذشته تولید کرده بود را در خطوط تولید خود نهایی کرده است.

پژو 2008 مدال اولین محصول پسابرجامی صنعت خودرو را بر سینه دارد.

غول آبی جاده مخصوص خطوط تولید این محصول را در اسفندماه 95 نصب کرد اما تولید این خودرو را از اردیبشهت ماه سال 96 آغاز کرد.

ایران خودرویی ها در آن مقطع برنامه ریزی کرده بودند تا در فاز اول سالانه 30 هزار دستگاه از این خودرو تولید کنند.

پژو 2008 به خط تولید بازگشت

آبی های جاده مخصوص در تیرماه 96 برای اولین بار پیش فروش این محصول را برگزار کردند. طی این پیش فروش تعداد 16 هزار دستگاه از این محصول پسابرجامی پیش فروش شد.

اما خروج ایالات متحده آمریکا از برجام در اردیبشهت ماه 97 و بازگشت تحریم های صنعت خودرو در نیمه مرداد ماه همان سال سبب شد تا تولید این محصول و تحویل 16 هزار پژو 2008 پیش فروش شده با اما و اگرهایی همراه باشد.

به هر حال ایران خودرو به تعهد خود عمل کرد و تا پیش از تیرماه امسال در مجموع 16 هزار و 138 دستگاه از این خودرو را در خطوط تولید خود تکمیل کرد.

با توجه به تولید 103 دستگاهی در اولین ماه از تابستان 1400 مجموع تولید این خودرو به 16 هزار و 241 دستگاه می رسد.

بنابراین مشاهده می شود که آبی های جاده مخصوص 241 دستگاه بیش از تعهد خود نیز پژو 2008 تولید کردند.

ایران خودرویی ها هر دستگاه پژو 2008 تولیدی خود در تیرماه امسال را به قیمتی حدود 712 میلیون تومان فروخته اند.

این در حالیست که آبی های جاده مخصوص پیش تر این خودرو را در پیش فروش های خود با قیمتی در حدود 100 میلیون تومان به خریداران تحویل می دادند.

در خصوص فروش این خودرو یک نکته وجود دارد و آن نحوه فروش است. بررسی ها نشان می دهد ایران خودرو برای فروش این تعداد خودرو در تیر هیچ فراخوان،طرح فروش یا اطلاعیه ای صادر نکرده است.

به بیان ساده ایران خودرو این تعداد پژو 2008 را بدون اعلام قبلی فروخته و مشخص نیست این خودروها به چه کسی و در چه قالبی تحویل داده شده است. ظاهرا این خودرو برجامی یواشکی فروش رفته است.

می‌توانید بخوانید: قیمت روز خودرو داخلی ۱۴۰۰ | محصولات ایران خودرو و سایپا

منبع: اقتصاد

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *