اعلانیه
اعلانیه

طریقه جستجو در گوگل شیت | چگونه در گوگل شیت یک عبارت را پیدا کنیم؟

در این مطلب ما آموزش پیدا کردن یک یا چند عبارت خاص بین اسناد گوگل شیت را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

استفاده از “Find and Replace” برای جستجو در گوگل شیت

یکی از راه‌های جستجوی سریع کلمات بین صفحات یک سند بکارگیری قابلیت Find and Replace در گوگل شیت است. از طریق این گزینه شما می‌توانید به دنبال یک عبارت خاص در صفحه فعلی یا تمام صفحات سند خود بگردید و آن را پیدا کنید.

برای اینکار ابتدا وارد سایت Google Sheets شوید.

حال سند مورد نظر خود را روی سرورهای گوگل آپلود کنید. سپس در نوار گزینه‌ها با مراجعه به بخش “Edit” روی “Find and Replace” کلیک کنید. البته برای دسترسی به این گزینه شما می‌توانید با استفاده از کلیدهای ترکیبی Ctrl+H در ویندوز و کلیدهای Command+Shift+H در مک اقدام به جستجوی کلمه مورد نظر خود کنید. 

جستجو در گوگل شیت

در پنجره “Find and Replace” روی گزینه “Find” کلیک کرده و عبارت مورد نظر خود را بنویسید. سپس روی “Search” کلیک کرده و آن را روی حالت “All Sheets” بگذارید. حال گزینه “Find” را به منظور جستجو در گوگل شیت انتخاب کنید. 

اگر کلمه مورد نظر در سند شما وجود داشته باشد، صفحه‌ای که کلمه سرچ شده در آن قرار دارد باز شده و عبارت مورد نظر برای شما هایلایت می‌شود تا بتوانید به راحتی آن را پیدا کنید. 

اما اگر کلمه شما در سند وجود نداشته باشد پنجره جستجو به شما خطای عدم وجود عبارت را نمایش می‌دهد. 

به همین راحتی! آیا شما تابحال از این ابزار به منظور جستجو در گوگل شیت استفاده کرده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *