اعلانیه
اعلانیه

طرح رجیستری به تبلت‌های لنوو و برندهای دیگر رسید

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از شروع رجیستری تبلت‌های برند لنوو از روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: «غیر از صاحبان تبلت‌های لنوو، دارندگان سایر تبلت‌ها تا روز جمعه، هشتم مرداد، ساعت ۲۳:۵۹ فرصت دارند، با قرار دادن سیم‌کارت درون تبلت و برقراری تماس یا ارسال پیامک، نسبت به فعال کردن دستگاه خود اقدام کنند. در غیر این صورت از اولین ساعات روز شنبه ۹ مرداد، مشمول رجیستری خواهند شد و در صورت فعال نکردن تبلت‌ها، دیگر امکان استفاده سیم‌کارت از این دستگاه‌ها وجود نخواهد داشت.»

 

طرح رجیستری دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور حالا با مشمول شدن یک گروه از تبلت‌ها در روز گذشته تقریبا کامل شد و حالا حداقل یک مدل از تمامی دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور شامل طرح رجیستری شده‌اند. از تاریخ ۹ مرداد هم با اضافه شدن سایر برند‌ها، تمامی دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور داخل کشور در طرح رجیستری قرار می‌گیرند.

 

حمیدرضا دهقانی‌نیا در خصوص طرح رجیستری تبلت‌ها اعلام کرد: «این طرح برای خریداران تبلت‌ هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است. خریداران از این پس برای خرید تبلت نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای رجیستر کردن دستگاه‌های خود ندارند.»

 

پیش از این هم طرح رجیستری برای ساعت‌های هوشمند سیم‌کارت‌خور از ۱۲ تیر ماه و سایر دستگاه‌های سیم‌کارت‌خور از ۱۹ تیرماه آغاز شده بود. انتظار می‌رود با تکمیل شدن طرح رجیستری، قاچاق کالاهای ارتباطی به کشور از بین برود.

 

به گفته دهقانی‌نیا، اجرای طرح رجیستری تلفن همراه در سه سال گذشته باعث شده تا سهم ۹۰ درصدی قاچاق به سهم ۹۰ تا ۹۵ درصدی واردات رسمی تبدیل شود که در نتیجه آن واردات کالای قاچاق به کشور ۶.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

 

منبع: ایستنا

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *