اعلانیه
اعلانیه

حدود نیمی از مردم سنگاپور ارز دیجیتال دارند!

43 درصد از سنگاپوری‌ها ارز دیجیتال دارند!

بر اساس یک نظرسنجی جدید که توسط صرافی ارزهای دیجیتال آسیا و اقیانوسیه، Independent Reserve (IRCI) انجام شده است، پذیرش ارزهای دیجیتال در سنگاپور درحال‌رشد است، به‌ویژه در میان نسل‌های جوان که به دنبال استفاده از پتانسیل ثروت بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال هستند.

تصویر زیبا از سنگاپور
تصویر زیبا و دیدنی از سنگاپور

نتایج نظرسنجی IRCI نشان داد که 43 درصد از شرکت‌کنندگان رمزارز دارند و 46 درصد قصد خرید دارایی‌های دیجیتال را در 12 ماه آینده دارند. دو سوم یا 66 درصد در گروه سنی 26 تا 45 سال، اظهار داشتند که صاحب ارزهای دیجیتال هستند.

جای تعجب نیست که 93 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که نام بیت کوین را شنیده‌اند. تقریباً 40 درصد بیت کوین را یک «دارایی سرمایه‌گذاری» توصیف کردند و 25 درصد آن را یک «ذخیره ارزش» یا «طلای دیجیتال» نامیدند.

در میان افراد 26 تا 35 ساله، سه‌چهارم اظهار داشتند که معتقدند ارزهای دیجیتال به طور گسترده‌ای توسط افراد و مشاغل پذیرفته خواهد شد. این نگرش‌ها نشان‌دهنده استقبال مثبت سنگاپور از دارایی‌های دیجیتالی در اقشار مختلف جامعه است. پیش‌تر گزارش شده بود که مقامات مالی سنگاپور تأیید کردند که آن‌ها با همتایان فرانسوی خود در حال بررسی موارد استفاده میان مرزی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC هستند.

اداره پول سنگاپور (The Monetary Authority) که بانک مرکزی این کشور است، حتی به شهروندان جوایز نقدی برای ارائه ایده‌های ارز دیجیتال پیشنهاد داده است.

سنگاپور، قطب ارزهای دیجیتال آسیا

آدریان پرزلوزنی، مدیرعامل Independent Reserve، سنگاپور را «قطب اصلی آسیا به دلیل زیرساخت‌های بازارهای مالی قوی و تنظیم شده و گشودگی نسبت به فناوری‌های جدید» توصیف کرد.

راکس سوندهی، مدیر ارشد اجرایی Independent Reserve، در مورد مزایای سنگاپور در حوزه ارزهای دیجیتال بیشتر توضیح داد: «بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال و مشاغل مبتنی بر بلاک چین به دنبال اطمینان قانونی هستند. قانون خدمات پرداخت سنگاپور یک چارچوب عملیاتی برای صدور مجوز نظارتی را ارائه می‌دهد. با این کار، سنگاپور آماده است تا با برنامه‌های صدور مجوز برای صرافی‌های دارایی‌های دیجیتال که از سراسر جهان که قبلاً ارسال شده‌اند، اعتبار خود را به‌عنوان یک رهبر در این فضا گسترش دهد.»

سخنگوی این صرافی گفت که به نظر می‌رسد سنگاپوری‌ها در مقایسه با سایر کشورها از منحنی پذیرش خیلی جلوتر هستند. این صرافی در سال 2020 یک مطالعه مستقل از استرالیا منتشر کرد که نرخ مالکیت ارزهای دیجیتال را 18.6 درصد نشان می‌داد. به‌طورکلی، سنگاپور در IRCI نمره 63 را در مقیاس 1 تا 100 کسب کرد، درحالی‌که در سال 2020 نمره استرالیا 47 بود.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *