اعلانیه

معرفی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 7 بازدید
اعلانیه

معرفی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

یکی از ایرلاین های فعال در ایران، هواپیمایی قطر (Qatar Airways) است که از اعتبار بسیار بالایی در خاورمیانه و دنیا برخوردار است و در سال ۲۰۱۲ به عنوان بهترین ایرلاین دنیا شناخته شد. در ادامه ی این مطلب می خواهیم این ایرلاین فعال را به طور کامل معرفی کنیم. با ما همراه باشید:

هواپیمایی قطر ایرویز در واقع شرکت هواپیمایی ملی قطر است که دفتر مرکزی آن در دوحه قرار دارد و در حال حاضر کاملا تحت مالکیت دولت قطر است. این هواپیمایی به بیشتر از ۱۴۰ مقصد متفاوت در دنیا پرواز دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۳ به عنوان یک شرکت نیمه دولتی کار خود را شروع کرد و اولین پروازی که در آن انجام شد، یک سال بعد در سال ۱۹۹۴ بود. در آن دوران این هواپیمایی تا این اندازه گسترده نبود و فقط به چند مقصد انگشت شمار مثل دبی، بانکوک، شارجه و توکیو پرواز داشت.

علاوه بر پروازهای محدود، این هواپیمایی کار خود را با تعداد محدود هواپیما یعنی دو عدد هواپیمای ایرباس S310 شروع کرد و یک سال بعد از شروع فعالیتش یعنی در سال ۱۹۹۴، ۲ هواپیمای بوئینگ نو و یک هواپیمای کار کرده را خریداری کرد و به این ترتیب مسیرهای پروازی خود را گسترش داد.

هواپیمایی ای که در ابتدای فعالیتش فقط و فقط به ۳ یا ۴ مقصد محدود پرواز داشت، در طول این چند سال رشد زیادی کرد به طوریکه حالا به ۵ قاره ی دنیا پروازهای منظم دارد. این هواپیمایی در سال ۲۰۰۴، با شرکت بزرگ ایرباس قرار دادی بست و بر طبق آن، ۸۰ هواپیمای جدید را از این شرکت خریداری کرد. ظاهرا هواپیمایی قطر به این پیشرفت ها راضی نبود چرا که تصمیم گرفت باز هم به رشد خود ادامه دهد و به همین دلیل دست به ابتکار عمل جالبی زد.

این هواپیمایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ برای سوخت هواپیماهای خود از ترکیب گاز طبیعی و بنزین استفاده کرد. به عقیده ی خیلی از کارشناسان، استفاده از این ترکیب برای سوخت اصلا مقرون به صرفه نیست اما به دلیل اینکه کشور قطر غنی از منابع گاز است و از این لحاظ مشکلی ندارد، شاید برای این کشور این کار اقتصادی باشد.

هواپیمایی قطر کم کم گسترده و گسترده تر شد تا اینکه نیروهای خود را به بیشتر از ۱۷ هزار نفر افزایش داد. مدیر عامل این شرکت شخصی به نام اکبر الباکر است که از سال ۱۹۹۶ در این سمت مشغول به کار شد و این هواپیمایی را به عنوان یکی از برترین هواپیمایی های دنیا به جهان معرفی کرد. این شخص، عضو برد اجرایی فرودگاه هیتروی لندن هم هست.

بخش های مختلف هواپیمایی قطر ایرویز

هواپیمایی قطر ایرویز حالا چندین بخش کوچک و بزرگ دارد که این بخش ها شامل قسمت هایی مثل فرودگاه بین المللی دوحه، پشتیبانی، محتوای رسانه ای، فروشگاه معاف از مالیات و بخشی به نام بخش تعطیلات و چندین بخش دیگر است. بخش تعطیلات مربوط به سفرهایی است که در اوقات تعطیل سال انجام می شود.

یکی از افتخارات بزرگ این هواپیمایی که باعث بیشتر شدن و همه گیر شدن نام آن در دنیا شد، اجرای طولانی ترین پرواز مستقیم جهان بین دوحه و آکلند در نیوزیلند بود. این پرواز بیشتر از ۱۶ ساعت طول کشید و مسافت ۱۴۵۳۴ کیلومتری در آن پیموده شد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *