اعلانیه
اعلانیه

سوالاتی که باید هنگام خرید خودرو دست دوم بپرسیم؟

خرید خودرو دست دوم در عین حال که میتواند بسیار راحت و سریع انجام شود ولی در صورت عدم اَشنایی و دریافت نکردن مشاوره درست میتواند سبب ضرر و زیان نیز شود. بنابراین هنگامی که میخواهید ماشین دست دوم خریداری کنید یکی از راهکارهای مناسب لیست کردن خودروهای مناسب و بازدید فیزیکی از اَنهاست. توجه داشته باشید که هیچگاه هنگام خرید خودرو عجله نکنید و اولین خودرویی را که بازدید میکنید خریداری نکنید. حتما سعی کنید وقت بگذارید و چندین خودرو مناسب را مشاهده کنید و سپس با توجه به شرایط بازار و سایر خودروها نسبت به خرید ماشین دست دوم اقدام کنید. شاید در اینجا این سوال برایتان مطرح شود که چگونه میتوانم لیست بهترین و مناسبترین خودروها را تهیه کنم؟! کافیست به صفحه اَگهی های خودرو سایت 1اشاره مراجعه کنید و از میان اَگهی های خودرویی موجود در این سایت گزینه های مناسب را انتخاب کنید و با تماس با صاحبان اَگهی خودرو و با هماهنگی قبلی برای دیدن ماشین مراجعه کنید. فقط به این نکته مهم توجه کنید که تا جایی که میتوانید هنگام تماس با فروشنده خودرو از وضعیت و شرایط خودرو با خبر شوید تا اگر شرایط اَن مناسب بود و ارزش داشت برای بازدید خودرو قراری را تعیین کنید.

اما چند سوال که هنگام تماس با فروشنده خودرو باید اَنها را بپرسید بشرح زیر است:

مدل و سال تولید خودرو

اولین سوالی را که باید از اَگهی دهنده خودرو بپرسید مربوط به مدل و سال تولید ماشین میباشد. چرا که این عامل یکی از مهمترین علت ها در تعیین قیمت خودرو است و چون بسیاری از خودروها مخصوصا خودروهای تولید داخل در سالهای مختلف با کیفیت های مختلفی تولید و به بازار خودرو عرضه شده اند که در بعضی از موارد هم مدلهای قدیمی به نسبت مدل های جدید از کیفیت ساخت مناسبتری برخوردارند.

وضعیت بدنه خودرو

دومین عامل شرایط بدنه خودرو است که هنگام خرید خودرو باید به اَن توجه داشته باشید. متاسفانه در بسیاری از موارد فروشندگان خودرو با خریدران صادق نیستند و ماشین را به اسم بیرنگ اَگهی میکنند و هنگامی خریدار ماشین برای بازدید اَن مراجعه میکند با بدنه ای دارای خط و خش و فرورفتگی و موجهای زیاد مواجه میشود. در صورتی که هر خوردگی و رنگشدگی و خط و خش و تعمیر لوازم از قیمت خودرو کم میکند. البته که استدلال فروشنگان این نوع خودروها این است که خودرو رنگ نشده است و به همین دلیل هم ماشین را با عنوان بدون رنگ و به قیمت خودروی بی رنگ اَگهی میکنند.

شرایط لاستیک و انجام سرویس های دوره ای ماشین

حتما هنگام خرید اتومبیل از فروشنده در مورد سرویس های دوره ای خودرو مانند روغن، لنت، دیسک و صفحه و…سوال کنید. چرا که اگر فروشنده از این شرایط باخبر بود و اطلاعات درستی را به شما داد و یا حتی فاکتورهای مربوط به انجام این سرویسها را به شما نشان داد میتوانید تا حدودی مطمئن شوید که خودرو را از یک دلال خریداری نمی کنید. چرا که اگر خودرویی توسط مالک قبلی خود به خوبی نگهداری شده باشد قطعا هزینه های کمتری را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

ضمنا و با توجه به اینکه هزینه تعویض لاستیک ماشین زیاد است؛ لذا وضعیت لاستیک های خودرو را به دقت بررسی کنید و در این مورد هم از فروشنده سوال کنید.

میزان کارکرد خودرو

با توجه به اینکه خودروهای دست دوم با کارکرد کم از نگهداری راحتری برخوردارند و معمولا برای صاحبانشان هزینه کمتری در بر خواهند داشت؛ لذا سعی کنید تا یک خودروی دست دوم با کارکرد کمتری را خریداری کنید.

اَپشن و تجهیزات اضافی خودرو

اَپشن ها و تجهیزات جانبی خودرو یکی از مهمترین عوامل در قیمت گذاری خودرو است، که این امر در تعیین قیمت خودروی دست دوم نیز تاثیرگذار میباشد. لذا زمانی که برای بازدید ماشین میروید؛ سعی کنید تا تمامی اَپشن های داخلی و خارجی خودرو را تست کنید و از صحت عملکرد اَنها اطمینان حاصل کنید.

سخن اَخر: با توجه به افزایش خرید و فروش خودرو در سراسر ایران؛ استفاده و مشاوره گرفتن از یک کارشناس مجرب خودرو لازم و ضروری به نظر میرسد. بنابراین سعی کنید تا هنگام خرید خودروی دست دوم و یا حتی صفرکیلومتر از کسانی که در این امر از تبحر و تجربه مناسب و بالایی برخوردارند کمک بگیرید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *