اعلانیه

راهنمای گرم کردن خودرو در هوای سرد

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 10 بازدید
اعلانیه

راهنمای گرم کردن خودرو در هوای سرد

بهترین روش گرم کردن خودرو در هوای سرد

گرم کردن خودرو روشی است که بسیاری افراد برای بهتر کار کردن روغن موتور و گریس در فصل های سرد با روشن نگه داشتن موتور خودرو قبل از حرکت انجام می دهند؛ اما این روش مناسب نیست و متخصصان روش بهتری را برای جلوگیری از آسیب به خودرو پیشنهاد می کنند.

برای گرم کردن خودرو در هوای سرد و فصل زمستان روش های مختلفی وجود دارد. برخی افراد برای گرم کردن موتور آن را روشن نگه می دارند؛ اما متخصصان در این زمینه می گویند این روش اشتباه است. پس بهتر است روش بهتری برای گرم کردن خودرو پیدا کنید که در این مقاله آن را به شما معرفی می کنیم.

گرم کردن خودرو در زمستان

از زمانی که این مسئله عنوان شد که خودروی سرد برای حرکت کردن آماده نیست، موضوع گرم کردن موتور خودرو در فصل های سرد و زمستان مطرح شد. برخی از بخش های خودرو در فصل های سرد به گرم شدن نیاز دارند تا بتوانند به خوبی عمل کنند. گریس و روغن موتور در این فصل سفت می شوند و کارایی خود را به مقدار زیادی از دست می دهند. به همین علت باید کمی گرم شوند. اکثر مردم معتقدند باید پس از استارت زدن و روشن کردن خودرو کمی صبر کنند تا موتور گرم شود و روغن موتور و گریس عملکرد مناسبی داشته باشد. تا زمان حرکت دادن خودرو میزان استهلاک آن کم شود و عمر آن بیشتر شود.

روشن نگه داشتن موتور برای گرم کردن خودرو اشتباه است

اکثر متخصصان خودرو معتقدند این که موتور را روشن نگه دارید تا عملکرد خودرو افزایش یابد و گرم شود، یک باور اشتباه است و سبب آسیب زدن به خودرو می شود. علت را نیز این مطلب می دانند که موتور خودرو با ترکیبی از بنزین و هوا روشن می شود و زمانی که هوا سرد است مصرف بنزین موتور بیشتر می شود. پس هنگامی که حجم بیشتری بنزین به محفظه احتراق موتور می رسد، خودرو روغن ریزی پیدا می کند و سبب می شود کارایی خودرو به مقدار زیادی کاهش پیدا کند.

به طور کلی این کار اشتباه است و به مرور به خودرو آسیب می زند. از طرفی دیگر هنگامی که خودرو حرکت نکند و موتور روشن باشد، برای مالک هزینه بر و گاه خطرناک است، زیرا گاز مونواکسید کربن در خودروهایی که پنجره بسته است به خصوص زمانی که در پارکینگ قرار دارد بیشتر تولید می شود و ممکن است خفگی را برای راننده و سرنشینان ایجاد کند. در خودروهای مدرن در بخش کنسول میانی راننده نشانگری آبی وجود دارد که در صورت روشن بودن آن راننده باید از شتاب گیری شدید خودداری کند.

بهترین روش گرم کردن خودرو

متخصصان معتقدند بهترین روش برای این که خودرو گرم شود، این است که پس از روشن کردن آن مدتی آهسته رانندگی کنید و از همان ابتدا از سرعت زیاد بپرهیزید. علاوه بر این اگر قصد دارید در طول مسیر توقف کوتاهی داشته باشید، به عنوان مثال خرید یک آبمعدنی درب یک مغازه، بهتر است خودرویتان را خاموش نکنید و آن را روشن نگه دارید، زیرا در طول مسیر موتور گرم می ماند و مصرف سوخت کمتری دارد.

همچنین در فصل زمستان که هوا سرد است، پیش از این که حرکت کنید بهتر است برای جلوگیری از خطراتی مانند ندیدن جلوی خود و تصادف، شیشه های خودرو را به خوبی تمیز کنید و با اطمینان حرکت کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *