اعلانیه

راهنمای خرید نیسان تیانا دست دوم

فروش

۱۷ فروردین ۱۴۰۲ 23 بازدید
اعلانیه

راهنمای خرید نیسان تیانا دست دوم

راهنمای خرید نیسان تیانا کارکرده

نیسان تیانا هم خانواده خودروی محبوب ماکسیما است که در بازار ایران توسط پارس خودرو مونتاژ و وارد شد. این خودرو نیز محبوبیت خوبی را از آن خود کرد و در حال حاضر تیانا به عنوان یک خودرو با محدوده ی قیمتی کم رقیب در مقابل کیفیت خود می تواند گزینه مناسبی برای خرید خودروی دست دوم باشد.

خودروسازان ژاپنی هم در کشور ما و هم در سراسر دنیا به تولید محصولات بادوام، مرغوب، با کیفیت و مطمئن مشهور هستند. خودروسازانی مانند نیسان و تویوتا نیز از این قاعده پیروی می کنند و محصولاتی که در سراسر دنیا دارند پشتوانه ی مردمی بالا و محبوبیت زیادی دارد.

از دیرباز خودروهای ژاپنی مورد توجه و تحسین ایرانیان قرار داشته اند؛ از نسل های قدیمی کرولا، هایلوکس و کمری تا مدل های مختلف نیسان و مزدا مانند ماکسیما، نیسان و مزدا 3 مورد توجه بوده اند.

در این بین ماکسیما هنگامی که به کشور وارد شد به دلیل لوکس بودن و زیبایی و شتاب عالی آن در مقایسه با خودروهای آن زمان به خوبی توانست نظرات مثبت اکثر افراد جامعه و کارشناسان را به سمت خود جلب کند.

پس از این که ماکسیما توسط پارس خودرو به صورت موفق عرضه شد، این شرکت تصمیم گرفت تا یک جانشین مناسب برای این گل سرسبد محصولات خود داشته باشد. از این رو پارس خودرو به سمت نیسان تیانا رفت تا بتواند همکاری خود را با شرکت ژاپنی نیسان تداوم بخشد و از نام خوب ماکسیما نیز برای جلب توجه افراد به سمت هم خانواده ی تازه و جدید آن یعنی نیسان تیانا استفاده کند.

نسل اول این خودرو از سال 2003 میلادی رونمایی شد و جایگاه مناسبی در بازارهای مختلف دنیا از آن خود کرد؛ اما این خودرو در نسل دوم خود با به روز رسانی ها و تغییراتی که در خود داشت توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند.

نیسان تیانا در سال 1388 ابتدا وارداتی و سپس به صورت مونتاژ در شرکت خودروسازی پارس خودرو روانه ی بازار گردید و تولید آن تا سال 1392 ادامه پیدا کرد. در حال حاضر خرید نیسان تیانا در بازار به عنوان یک خودروی دست دوم وجود دارد. از این رو به بررسی آن می پردازیم تا ویژگی های این خودروی سدان نسبتاً لوکس دست دوم را مورد توجه قرار دهیم.

نمای ظاهری و بدنه نیسان تیانا

طراحی ظاهری نیسان تیانا دست دوم با توجه به این که مدل های رنگارنگ وارداتی در نوع سگمنت سدان و نسبتاً لوکس در بازار وجود دارد شاید آنچنان لوکس و مدرن نباشد و لاکچری به نظر نرسد ولی نمی توان گفت ظاهر تیانا خوشایند نیست.

نیسان تیانا از سطح قیمتی مناسب تری نسبت به اکثر رقبای جدیدتر ژاپنی و کره ای خود برخوردار است و هنوز هم ظاهری دلنشین دارد. چراغ های جلو که دارای لامپ زنون و شکیل است در کنار جلو پنجره چهار ضلعی و مزین به نوارهای کرومی نیسان تیانا را موقر کرده است.

داشتن مجرای ورودی هوا و دو عدد جایگاه مه شکن در سپر جلو جلوه ای متناسب و معمولی به آن داده است.

در نمای کناری خود خط شانه ای از بخش چراغ جلو تا عقب کشیده شده و بدنه را حجیم تر نشان می دهد. رینگ 17 اینچی و آلومینیومی نیز به چشم می خورد. پنجره هایی با فریم بزرگ و لچک عقب با سایز متناسب نکات قابل توجه هستند.

طراحی بخش عقبی ساده و متناسب و شکیل است و چراغ های یک تکه در عقب دارای لامپ LED است. با وجود گذشت زمان برای نیسان تیانا و رقیب کم در این محدوده ی قیمتی هنوز هم جز خودروهای مورد پسند است.

طراحی داخلی و کابین نیسان تیانا

نمای داخلی این خودرو نسبت به دیگر رقبای خود و حتی انواع جدیدتر آرامش بخش و لوکس است. طراحی خوش دست غربیلک فرمان، تریم چوبی، صندلی های روکش چرم و راحت طراحی خوب داشبورد و… همگی از مشخصه های کابین تیانا هستند.

کابین تیانا از نظر جادار بودن بسیار راحت است زیرا فاصله ی محوری 2775 میلی متری دارد. البته ممکن است ارتفاع سقف در ردیف عقبی برای افراد قد بلند کمی محدود باشد ولی چندان هم به چشم نمی آید.

ردیف عقب دارای کنسول استراحتگاه بازویی و دو جالیوانی و دریچه دسترسی به صندوق عقب است. از دیگر خصوصیات خوب نیسان تیانا سانروف پانوراما دو تکه است.

ظرفیت صندوق عقب نیز برابر با 506 لیتر است که فضایی مناسب برای قرار دادن وسایل فراهم کرده است.

تجهیزات و امکانات نیسان تیانا

سطح امکانات و تجهیزات نیسان تیانا به صورت فول و نیمه فول است که به صورت زیر است.

ایربگ جلو، جانبی و پرده ای، کروز کنترل، سیستم کنترل دینامیکی خودرو ESP-VDC، سانروف، کامپیوتر جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و دارای قابلیت تنظیم در دو ناحیه دمایی، پشت سری فعال شونده در مواقع تصادف، آینه برقی، گرم کن صندلی جلو برای راننده، صندلی جلو با تنظیم برقی، سیستم صوتی رادیو و سی دی دارای شش بلندگو که با فرمان کنترل می شوند، چراغ جلو هالوژن با قابلیت خاموش شدن خودکار و شوینده و …

پیشرانه و مشخصات فنی نیسان تیانا

قیمت و رقیبان نیسان تیانا در حال حاضر در مدل نیمه فول سال 88 تا 90 در بازه قیمتی 220 تا 270 میلیون تومان است. نوع فول آپشن 91 تا 92 نیز بین 300 تا 350 میلیون تومان است.

هیوندای سوناتا vf، کیا اپتیما و لیفان 820 نو رقبای تیانا در بازار ایران هستند.

مزایا و معایب نیسان تیانا

این خودرو دارای مزایایی مانند سواری نرم، نور و دید مناسب در کابین، جادار بودن کابین و عملکرد مناسب پیشرانه و جعبه دنده است. همچنین یک سری نکات منفی را نیز می توان برای خودروی نیسان تیانا در نظر گرفت که شامل موارد زیر است:

به دلیل عملکرد نامناسب گیربکس CVT انتقاداتی نسبت به شتاب گیری اولیه نه چندان خوب نیسان تیانا وارد است. قطعات یدکی نیز کمبود نسبی دارند و برای نگهداری و تعمیرات گیربکس نیز یک سری مشکلات وجود دارد. این خودرو ایمنی و تجهیزات در خور توجهی ندارد.

سایر مشخصات نیسان تیانا

موتور 6 سیلندر و دارای 24 سوپاپ با حجم موتور 2496 سی سی، قدرت 182 اسب بخار با 6000 دور در دقیقه و گشتاور حداکثری 228 نیوتون بر متر در 4400 دور در دقیقه، شتاب 0 تا 100 در زمان 9.6 ثانیه نیز از خصوصیات این خودرو است.

جعبه دنده قابلیت ایکس ترونیک دارد و وزن خودرو نیز 1521 کیلومتر بر ساعت است. سرعت حداکثر نیز 200 کیلومتر بر ثانیه و دارای سیستم کنترل سرعت است. ابعاد خودرو 4850 میلی متر طول، 1795 میلی متر عرض و 1485 میلی متر ارتفاع است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *