اعلانیه
اعلانیه

تویوتا یا نیسان برنده کدام کمپانی ژاپنی است؟

تویوتا بهتر است یا نیسان؟

نیسان و تویوتا دو کمپانی معروف و محبوب ژاپنی هستند که هر دو خودروهای خوب و در خور توجه به بازار عرضه کرده اند. در این مقایسه بین این دو کمپانی بخش ها و خصوصیات مختلف خودروها را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت برنده کمپانی تویوتا بوده است.

نیسان و تویوتا، ممکن است دوراهی انتخاب بسیاری از افراد متقاضی خرید خودرو باشد. افرادی که دوست دارند خودروهای با کیفیت ژاپنی سوار شوند و نمی دانند کدام یک از این دو برند بهتر عمل کرده اند. ژاپن از دیرباز در صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داشته است. از این رو با در آمیختن تجربه و دانش خود مرزهای جهانی را پشت سر گذاشته اند و خود را در مقابل برندهای خودروساز آمریکایی و اروپایی قابل رقابت ساخته اند.

خودروهای ژاپنی مانند نیسان و تویوتا، درکنار کیفیت بالای خود طراحی بسیار زیبایی دارند و باعث شده تا ایرانیان را نیز مجذوب خود کند و شما هر روز شاهد عبور و مرور خودروهایی با برند نیسان و تویوتا باشید یا حتی ممکن است خودتان سوار بر یکی از این خودروها باشید!

این دو کمپانی رقابت شدیدی با هم دارند و این عامل باعث شده تا در زمینه ی شاسی بلندها، سدان های متوسط، شاسی بلندهای بزرگ و کامپکت تولیدات متنوعی داشته باشند.

اگر این سؤال برای شما نیز به وجود آمده که نیسان و تویوتا کدام یک برتر است، می توانید در این مقاله همراه ما باشید تا با هم این دو برند را مقایسه کنیم.

طراحی داخلی در برندهای نیسان و تویوتا

طراحان زبده ی هر دو برند هیچ چیزی را در طراحی داخلی از قلم نینداخته اند و انصافاً به بهترین نحو عمل کرده اند. اگر با آمار نیز بررسی کنیم عدد 7.7 از 10 نشان دهنده ی کیفیت بالای طراحی داخلی دو برند معروف ژاپنی است. جالب است بدانید که در این زمینه هر دو برند امتیاز مساوی کسب کردند.

سدان های آوالون و کمری دارای امتیاز 8.5 در بین خودروهای تویوتا هستند و تویوتا CH-R ضعیف ترین طراحی را داشته و این خودرو امتیاز معادل 5.8 از 10 را به دست آورده است.

عملکرد و کارایی در مقایسه نیسان و تویوتا

کسانی که به صورت حرفه ای رانندگی می کنند، بر هر خودرویی سوار نمی شوند و عملکرد و کارایی خودرو برای آنها بسیار مهم است. هم خودروهای تویوتا و هم خودروهای نیسان در این زمینه از آزمایش های مخصوص برای تشخیص کارایی و عملکرد موفق بیرون آمده اند.

بر اساس آمار هر دو کمپانی خودروساز توانستند امتیاز 7.7 از 10 را در آزمایش های کیفیت خودرو کسب کنند. البته خودروهای متفاوت دارای اختلاف کمی از لحاظ فنی با هم هستند که نتایج متفاوتی را رقم می زنند.

به عنوان مثال نتیجه تویوتا کمری مدل 2018 که در ایران طرفداران زیادی نیز دارد و از لحاظ ابعاد جز خودروهای متوسط قلمداد می شود، امتیاز 9.2 را کسب کرده و نیسان آلتیما 2018 نیز امتیاز 7.6 را به دست آورده است.

نیسان تایتان نیز یک پیکاپ قدرتمند است که توانسته امتیاز 8.5 را کسب کند در حالی که خودروی تویوتا توندرا 8.5 امتیاز را توانسته کسب کند. تویوتا یاریس در این بین و CH-R امتیازهای حداقل را در میان خودروهای تویوتا یعنی 6.4 کسب کردند. همچنین در بین خودروهای نیسان مدل ورسانا کمترین امتیاز یعنی 6.4 را از آن خود کرده است.

از این رو در مقایسه عملکرد و کارایی نیسان و تویوتا هر دو توانستند امتیازی برابر را کسب کنند که نشان می دهد هر دو کمپانی ژاپنی تولید کننده دقت بالایی در تولید خودرو داشته است.

نیسان و تویوتا کدام یک در امنیت سرنشین موفق ترند؟

خودروهای نیسان در آزمایش های امنیت بهتر از محصولات خودروهای تویوتا ظاهر شده اند. امتیاز امنیت در خودروهای نیسان 9.1 از 10 و در خودروهای تویوتا فقط 8.7 است. البته خودروهای کمری مدل 2018 هیبرید از کمپانی تویوتا امن ترین خودروهای این برندهاست که امتیاز 10 را توانسته با افتخار کسب کند. همچنین ماکسیما نیز امتیاز امنیت 10 را از آن خود کرده است. علاوه بر این نیسان آلتیما مدل 2018 نیز امتیاز 9.8 را داراست.

با این اوصاف اگر به تجهیزات پیشرفته امنیت خودرو برندهای جدید نیسان و تویوتا داشته باشید، می بینید که این دو برند تاکید زیادی بر حفظ امنیت سرنشین به نحوی کامل تر داشته اند و در مجموع به خوبی در این زمینه عمل کرده اند.

در این زمینه خودروی نیسان برنده شناخته می شود.

ثبات و دوام خودرو در خودروهای نیسان و تویوتا

مقایسه نیسان و تویوتا در این مرحله نشانگر ثبات و دوام بهتر تویوتا با اختلاف زیاد است. آمار و ارقام نشان می دهد که خودروهای کمپانی تویوتا امتیاز 4.5 از 5 را کسب کرده اند در حالی که این وضعیت برای کمپانی نیسان کمی ناامید کننده است و امتیاز 2.9 را از آن خود کرده است. جالب است که هیچ کدام از مدل های پیکاپ و شاسی بلند نیسان ثبات و دوام بالای 3.5 را نتوانستند کسب کنند.

از این رو برند تویوتا در این مقایسه برنده ی میدان است.

مقایسه قیمت خودروهای نیسان و تویوتا

یکی از عوامل اصلی محدود کننده برای انتخاب و خرید خودرو قیمت است. کمپانی تویوتا نیز از این نکته استفاده کرده و قیمت گذاری مناسب تری را نسبت به برند نیسان بر روی خودروهای تولیدی خود اعمال نموده است. به عنوان مثال خودروهایی مانند کورولا، یاریس و مدل های کم مصرف مانند پریوس C و پریوس قیمت های مناسبی دارند.

از سمت دیگر، خودروهای سنترا و ورسا را نیز کمپانی نیسان در بخش خودروهای خوش قیمت خود و هم رده قیمت های تویوتا قرار داده است. البته این خودروها اختلاف قیمت بیشتری دارند. نیسان GT-R گرانترین خودروی نیسان است و تویوتا لند کروز نیز گران ترین خودروی تویوتا است ولی باز هم نسبت به نیسان GT-R قیمت بهتری دارد.

از این رو مشخص می شود که تویوتا سبد کالایی کامل تر و با قیمت های متنوع تری را نسبت به برند نیسان برای مشتریان تدارک دیده است.

شاسی بلندهای کوچک دو برند نیسان و تویوتا

در میان مدل های شاسی بلند کامپکت رقابت تنگاتنگی را بین دو برند شاهدیم. هر دو برند مدل های خوبی در این مورد دارند ولی نیسان بهتر عمل کرده است.

خودروهای جدید نیسان از جمله Rogue Sport و Kicks قابل ارائه هستند که ارتفاع بسیار مناسب و خوبی دارند و راننده به جاده مسلط است. همچنین فضای زیادی دارند و جز کم مصرف ها محسوب می شوند. از سمت دیگر تویوتا خودروی CHR را عرضه کرده است که نتوانسته چندان هنرنمایی کند.

فروش بالای نیسان Rogue Sport و تویوتا راو 4 در آمار و ارقام فروش خودنمایی می کنند. Rogue Sport امتیاز 8.1 را از مراجع معتبر بررسی خودرو کسب کرده ولی تویوتا راو 4، 7.8 امتیاز را داشته است.

امکانات پیشرفته امنیت سرنشین در Rogue و رانندگی دلنشین با راو 4 با دوامی بالا از مزایای این دو خودرو هستند.

*برنده این مرحله: کمپانی نیسان

شاسی بلندهای متوسط نیسان و تویوتا

هایلندر یک خودروی محبوب تویوتا در این نوع است که از هر لحاظ دارای ویژگی های مثبتی است.

از طرف دیگر نیسان نیز خودروی فوررانر را در دست دارد که برای جاده های بیرون شهر و مسیرهای آف رود خودروی قوی تری است. خودروی مورانو نیسان نیز با کابین لاکچری و شیک در کنار امتیاز امنیتی بالا در این گروه جای دارد. نیسان پس فایندر نیز پیشرانه قدرتمندی به نام V6 دارد اما باز هم تمام این ها جلوی شاسی بلندهای تویوتا کم می آورند. از این رو برنده این مرحله نیز تویوتا است.

شاسی بلندهای بزرگ نیسان و تویوتا

شاسی بلندهای تویوتا فضای داخلی خوبی دارند و به تویوتا و سکوئیا می توان اشاره کرد که دست آوردهای فناوری امنیت سرنشین خوب و جدید را داراست.

از طرف دیگر شاسی بلندهایی نیسان مانند آرمادا پیشرانه قدرتمند V8 را به کار گرفته است اما طراحی کابین خوبی ندارد و در نهایت تویوتا سکوئیا از آرمادا یک سر و گردن بالاتر است؛ و برنده باز هم تویوتا است.

خودروهای کوچک نیسان و تویوتا

یاریس و کورولا مطرح ترین خودروهای کوچک تویوتا هستند. تویوتا یاریس دارای امتیاز 7.4 از 10 است و کورولا امتیاز بالاتری یعنی 8.3 را از آن خود کرده است.

البته این خودروها هنوز هم ایراداتی دارند و گفته می شود که یاریس دارای هندلینگ خوبی نیست و قدرت موتور کامل به چرخ ها انتقال نمی یابد. ولی به هر حال نیسان ورسا با امتیاز 6.7 و سنترا با امتیاز 7.6 نمی توانند رقیب خوبی برای این خودروهای تویوتا باشند.

در این مرحله نیز کمپانی تویوتا برنده است.

خودروهای متوسط نیسان و تویوتا

تویوتا خودروی کمری خود را به روز کرده و تجربه ی خوبی از رانندگی به شما عرضه می کند. این اعمال تغییرات باعث شده تا امتیاز 9 را از آن خود کند.

برند نیسان برای رقابت در این زمینه خودروی آلتیما را عرضه کرده که مجموع امتیازی آن 8 است. آلتیما نتوانسته تجربه دلنشین کمری را ارائه دهد و طراحی داخلی کمری نیز بسیار بهتر از آلتیما است.

از این رو برند تویوتا برنده اعلام شده است.

خودروهای بزرگ نیسان و تویوتا

اگر به دنبال یک سدان بزرگ و لاکچری هستید تویوتا آوالون گزینه ی بسیار خوبی خواهد بود. کابین بسیار شیک طراحی شده و تجربه خوبی از رانندگی را به مشتری ارائه می دهد. رقیب این خودرو در نیسان، ماکسیما است که انصافاً خوب و قدر است؛ اما فضای داخلی تویوتا آوالون بزرگتر است و صندوق عقب جادارتری دارد. البته در بازارهای جهانی قیمت ماکسیما از آوالون مناسب‌تر است.

برنده این بخش نیز تویوتا است.

خودروهای مینی ون نیسان و تویوتا

در سبد کالایی نیسان از مینی ون خبری نیست ولی تویوتا سیه نا را ارائه داده است. خودروی بزرگ و قدرتمند با پیشرانه 296 اسب بخار نیرو که نیروی موتور کامل به چهار چرخ منتقل می شود. امکانات پیشرفته و امنیت سرنشینان از مزایای دیگر این محصول است که باعث شده تا در این رقابت نیز برند تویوتا بتواند امتیاز بیشتری را کسب کند.

خودروهای اسپرت نیسان و تویوتا

پس از تویوتا سوپرا و کنار گرفتن آن تویوتا 86 کوپه مورد توجه قرار گرفته است. هندلینگ خوب و تیز این خودرو آن را در کنار خودروهای اسپرت جهانی با قیمت مناسب قرار داده است. البته این خودرو ضعف هایی نیز دارد که می توان به فضای کم برای سرنشینان عقب و صندوق عقب کوچک اشاره نمود.

از سوی دگر نیسان خودروی اسپرت خود یعنی Z370 را رونمایی کرده و ادامه ی مدل های 10 سال گذشته خود است. بهینه شدن پیشرانه، یکی از تغییراتی است که در طول این 10 سال در این خودرو به وجود آمده است؛ اما با این حال نسبت به تویوتا 86 قدیمی تر نشان داده می شود.

با این وجود باز هم برند تویوتا توانسته بهتر عمل کند و برنده ی این مرحله است.

خودروهای هیبریدی نیسان و تویوتا

سابقه ی درخشان خودروهای هیبریدی در تویوتا و ارائه ی اولین محصول هیبریدی یعنی پریوس برنده بودن این برند را در بخش خودروهای هیبریدی طبیعی تر جلوه می دهد.

مدل های جدید پریوس که سالها از عرضه ی اولین نسخه ی آن گذشته است مانند پریوس پرایم با امکانات فراوان و جدید پا به عرصه ی وجود گذاشته است و توانسته به خوبی در زمینه ی پیشرانه الکتریکی عمل کند.

نیسان نیز در این میان خودروهای هیبریدی تمام الکتریکی عرضه می کند که نیسان لیف یکی از آن هاست. ولی با این وجود با سابقه ی بیشتر تویوتا در این زمینه برنده ی این بخش نیز کمپانی تویوتا خواهد بود.

تنوع محصولات در نیسان و تویوتا

تنوع محصولات می تواند بسیار با اهمیت باشد زیرا می تواند سلیقه های مختلف را به خود جذب کند. سبد کالایی تویوتا 26 مدل و نیسان فقط 16 مدل خودرو را در خود جای داده اند از این رو تویوتا این برند معروف و پرکار ژاپنی باز هم توانسته امتیاز بیشتری را نسبت به کمپانی ژاپنی نیسان کسب کند.

برنده ی نهایی مقایسه نیسان و تویوتا

اگر بررسی های بالا را مد نظر قرار دهیم و به آمار و ارقام نگاهی بیندازیم، به صراحت می توان گفت برنده ی این مقایسه کمپانی تویوتا است که توانسته بیشترین امتیازات را در مراحل مختلف البته به صورت میانگین به دست آورد. این نکته را باید مد نظر داشته باشید که مقایسه ی دو خودرو از این دو برند ممکن است این نتیجه را به همراه نداشته باشد و در مواردی خودروهای نیسان بهتر از تویوتا هستند ولی به طور کلی و میانگین تویوتا با اختلاف امتیاز زیادی برنده ی مقایسه بین این دو کمپانی معروف ژاپنی است.

سلیقه راننده و مشتری در پسندیدن برند های مختلف نیز می تواند تأثیر گذار باشد که می تواند تمامی این محاسبات را تحت الشعاع قرار دهد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *