اعلانیه
اعلانیه

بهترین خودروهای 200 تا 300 میلیونی در بازار

بهترین خودرو هایی را که می توانید در محدوده قیمتی 200 تا 300 میلیون تومانی در بازار ایران ببینید در این مقاله گردآوری کرده ایم تا بتوانید راحت تر یک خودروی مناسب را پیدا کنید. همچنین از مشخصات فنی و اطلاعات مهم آن ها مطلع شوید.

بازار خودرو امروزه دارای رکود است و خبری از خودروهای جدید و روز دنیا در آن نیست؛ اما باز هم ممکن است افرادی باشند که در همین شرایط اقتصادی بخواهد بهترین خودرو در بازه قیمتی 200 تا 300 میلیونی و البته گران قیمت را خریداری کند.

حال برای این که بتوانیم به این افراد که ناامید از ارزانی خودرو در بازار و عرضه خودروهای جدید، دست به کار شده اند کمک کنیم، قیمت های واقعی خودرو را در بازار امروز مورد بررسی قرار دادیم تا بهترین خودروهای این محدوده قیمتی را برای آن ها پیدا کنیم و اطلاعاتی در این خصوص برای آن ها فراهم کنیم.

امروزه خرید این خودروها از 150 میلیون تومان مدتی قبل به 200 تا 300 میلیون تومان رسیده است و ما باید خود را با بودجه ها و قیمت گذاری های جدید و نه چندان معقولانه وفق دهیم. با ما همراه باشید تا بهترین خودروهای این محدوده قیمتی را به شما معرفی کنیم.

هایما اس 7 توربو

هایما اس 7 در سال 2010 برای اولین بار توسط خودروساز چینی به بازار عرضه شد و در سال های بعد دو بار آپدیت شد. این خودرو توسط شرکت ایران خودرو در کشور ما مونتاژ می شود. هایما اس 7 توربو در ابتدا با قیمت 97 میلیون تومان به بازار عرضه شد و در اوایل سال 97 به ناگاه قیمت آن تا 210 میلیون تومان رسید.

اما امروزه این خودرو با قیمت بیشتری از 275 تا 290 میلیون تومان به فروش می رسد و یکی از بهترین خودروهای این محدوده قیمتی است. هایما اس 7 دارای موتوری 1.8 لیتری است و توان آن نیز 170 اسب بخار است. گشتاور این خودرو 230 نیوتن متر است. بیشینه سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است و شتاب صفر تا صد آن نیز در 9.6 ثانیه ایجاد می شود. البته این عدد در تست های گوناگون متفاوت بوده است.

مزایایی نیز می توان برای این خودروی شاسی بلند چینی برشمرد که شامل مواردی مانند موتور توربو شارژ با مصرف کم و حدود 9.6 ترکیبی، تجهیزات ایمنی و رفاهی تقریباً کامل، سیستم تعلیق مناسب، افزایش سطح کیفیت ساخت و … است. این خودرو علاوه بر نکات مثبت، یک سری ایرادات نیز دارد. این برند در بازار ایران ناشناخته است و وزن ماشین نیز بالاست، موتور و گیربکس با هم ناهماهنگ عمل می کنند، قیمت در زمان فروش مدل کارکرده افت بالایی دارد و …

از نظر ظاهری نیز باید گفت که این خودرو چندان ماشین شیک و زیبایی شناخته نمی شود ولی در برابر دیگر خودروهای چینی تقریباً قابل قبول است.

کیا سراتو 2000 مونتاژ – آپشنال

شرکت خودروسازی سایپا در سال 93 شروع به مونتاژ نسل دوم از خودروهای کیا سراتو با کیفیت پایین زد و برخی از آپشن های آن را نیز حذف کرد. البته فروش خوبی داشت. مدل آپشنال سراتو امروزه قیمتی حدود 290 تا 300 میلیون تومان دارد و از نظر امکانات رفاهی و ایمنی نیز شرایط خوبی را از آن خود کرده است.

پیشرانه این خودرو 2 لیتری است 156 اسب بخار توان دارد. گشتاور این خودرو 194 نیوتون متر است و دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و پدال شیفتر است. مصرف ترکیبی سراتو آپشنال 7.9 لیتر است و شتاب صفر تا 100 آن نیز در 9.6 ثانیه انجام می گیرد.

مزایای کیا سراتو آپشنال شامل ظاهر نسبتاً خوب، توانایی حرکتی بالا و مانور خوبی است که دارد. البته معایبی مانند کیفیت ساخت نامناسب و سواری نه چندان نرم را هم به عنوان یکی از بهترین خودروهای 200 تا 300 میلیونی از آن خود کرده است.

هیوندای اکسنت

در زمانی که قرار بود تحریم ها از بین برود، شرکت کرمان موتور نیز دست به اقداماتی زد و با شریک قدیمی خود یعنی شرکت هیوندای وارد معاملاتی شود و پای هیوندا برای مونتاژ و تولید به کشور ما وارد شود. در ابتدا مونتاژ خودروهایی مانند هیوندای آی 20 و 10 و اکسنت را شروع کرد. اکسنت مانند دیگر خودروهای مونتاژی استقابل شدیدی را به خود دید ولی با تحریم های مجدد هیوندای پای از ایران برچید و کمپانی کره ای مشکلاتی برای ثبت نام کنندگان این خودرو ایجاد کرد.

البته تعدادی از هیونداهای اکسنت توسط شرکت کرمان موتور به بازار وارد شده بود و به دست دلالان و مشتریان خود رسیده بود. این خودروها در حال حاضر بین 280 تا 300 میلیون تومان به فروش می رسند. این خودرو دارای پیشرانه 1.6 لیتری است که توان 122 اسب بخار را دارد. همچنین قدرت موتور در این خودروی مونتاژی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال داده می شود. گشتاور خودرو 156 نیوتن متر است و حداکثر سرعت نیز 190 کیلومتر بر ساعت برآورد شده است.

شتاب صفر تا صد این خودرو 11 ثانیه به طول می انجامد و دارای امکاناتی مانند کلید هوشمند، استارت دکمه ای، سیستم کنترل کیفیت هوا و 6 کیسه هوا است. مزیت های این خودرو شامل سوخت کم، سواری نرم و کیفیت خوبی است که دارد.

جک اس 5 اتوماتیک

پس از این که شرکت کرمان موتور جک جی 5 را به صورت موفقیت آمیز وارد بازار کرد، یک کراس اوور را به نام جک اس 5 از این کمپانی وارد بازار کرد. این شرکت ابتدا سراغ نسخه دستی آن رفت و با استقبال از آن، نسخه ی اتوماتیک آن را هم به سرعت وارد بازار کرد و سود خوبی از فروش پراستقبال این خودرو برد.

نسخه اتوماتیک جک اس 5 دارای پیشرانه 2 لیتری است و قدرتی معادل 175 اسب بخار دارد. گشتاور آن 265 نیوتن متر است و قدرت آن نیز با یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته به محور جلو انتقال می یابد. حداکثر سرعت آن 180 کیلومتر بر ساعت است و شتاب 0 تا 100 آن نیز به طور تقریبی بین 10 تا 12 ثانیه اعلام شده است.

این خودرو امکانات زیادی دارد که شامل دوربین دنده عقب، سنسور پارک جلو و عقب، استارت دکمه ای، سنسور باران، 4 کیسه هوا و … است. مصرف سوخت این خودرو بالاست و شرایط نگهداری مدل اتوماتیک آن نسبت به مدل دنده ای پرهزینه است.

کرمان موتور جک اس 5 اتوماتیک را به عنوان یکی از بهترین خودروهای محدوده 200 تا 300 میلیونی با قیمت حدود 300 میلیون تومان به بازار عرضه می کند.

پژو 2008

از دیگر محصولات برجامی که خودروسازان ایرانی مانند شرکت ایکاپ به سراغ آن رفته است و به عنوان یکی از بهترین خوردوهای این محدوده قیمتی آن را مونتاژ کرده است، پژو 2008 است. البته از وضعیت کنونی مونتاژ این خودرو اطلاعات چندانی در دسترس نیست ولی مانند اکثر خودروهای مونتاژی، مدت هاست که این خودرو را بر روی خط تولید شرکت ایکاپ مشاهده نمی کنیم.

البته ایران خودرو بارها توقف تولید این خودرو را تکذیب کرده است و مشکلات این شرکت خودروسازی را منکر می شود. در هر صورت، برخی از این خودروها وارد بازار شده اند و برخی نیز در جاده ها قابل مشاهده هستند.

پژو 2008 دارای پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ است و قدرتی معادل 163 اسب بخار دارد. گشتاور این خودرو 240 نیوتن متر است و دارای گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است که این توان را به محور جلو انتقال می دهد.

پژو 2008 نیز نسبت به رقبای چینی خود در بازار به عنوان بهترین خودروهای 200 تا 300 میلیونی، چندان امکانات قابل توجهی ندارد و مشابه آنها است. البته کیفیت و تکنولوژی پیشرانه آن نسبتاً جدید است و جزو مزایای آن محسوب می شود. از این رو نسبت به دیگر رقبا یک سر و گردن بالاتر است.

برای خرید این خودرو بالای 300 میلیون تومان باید هزینه کنید ولی می توانید مدل های دست دوم آن را از 280 تا 300 میلیون تومان نیز در بازار ببینید.

میتسوبیشی میراژ 

میراژ خودروی ژاپنی با کیفیت بالا ولی ضعیف و کوچک است که توسط آرین موتور به ایران وارد شده است. این خودرو پیشرانه 1.2 لیتری و توان 79 اسب بخار دارد که با دنده اتوماتیک CVT کار می کند. حداکثر سرعت این خودرو 170 کیلومتر بر ساعت است و شتاب 0 تا 100 آن نیز در حدود 13 تا 14 ثانیه اندازه گیری شده است. پیشرانه 3 سیلندر بر روی میراژ نصب شده است. این خودرو را در حدود 280 میلیون تومان در نسخه 2018 آن می توانید بخرید. مزایای آن مصرف سوخت 4.6 لیتری ترکیبی است.

هاوال اچ 2

شرکت بهمن موتور این محصول را به بازار ایران وارد کرده است. پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ دارای توان 140 اسب بخار و گشتاور 202 است. توان این پیشرانه به کمک دنده 6 سرعته تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می شو. شتاب 0 تا 100 هاوال اچ 2 نیز حدود 11 تا 12 ثانیه طول می کشد.

امکانات خوب این خودرو مانند سیستم RMI برای جلوگیری از واژگونی خودرو، گرمکن صندلی جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک و دوگانه، صندلی برقی، نمایشگر 8 اینچی لمسی و … را در بهترین خودرو چینی بازار ایران می توانید ببینید.

این خودرو با تحریم دوباره ایران از این کشور رخت بربست اما هنوز هم می توان با 270 تا 290 میلیون تومان یک اچ 2 خوب به عنوان رقیب قوی جک اس 5 خریداری کرد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *