اعلانیه
اعلانیه

Yelp لابیست جمهوری خواه DC را برای مسائل مربوط به IP و آزادی بیان استخدام می کند

yelp-logoبر اساس ” داخل کمربند” انتشارات The Hill, Yelp دارای یک دستیار سابق قانونگذاری جمهوریخواه را به عنوان اولین لابی گر رسمی خود استخدام کرد. لابی گر لورن کرنشاو است که اخیراً دستیار رئیس کمیته نظارت مجلس نمایندگان، دارل عیسی (رئیس کالیفرنیا) بود.

طبق گزارش ها، کرنشاو به مسائل مربوط به حق اختراع و حق نسخه برداری، از جمله مسائل ناشی از قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال 1998 رسیدگی خواهد کرد. کرنشاو همچنین با تلاش های قانونی ضد SLAPP درگیر خواهد شد. SLAPP ها “دعوای حقوقی استراتژیک علیه مشارکت عمومی” هستند که معمولاً به دنبال سانسور گفتار از جمله انتقاد آنلاین هستند.

این به قلب کسب‌وکار Yelp می‌پردازد، که در مورد حق بررسی کسب‌وکارها و شرکت‌ها است. خود Yelp را نمی توان به دلیل سخنان توهین آمیز مورد شکایت قرار داد، اما کاربران آن (تولیدکنندگان محتوا) همچنان می توانند. این شرکت به دنبال ترویج قوانین ضد SLAPP برای جلوگیری از سرد شدن بررسی ها است.

Yelp می‌گوید که توسط «ترول‌های ثبت اختراع» نیز هدف قرار گرفته است که از دادخواهی به عنوان راهی برای استخراج هزینه‌های مجوز IP از شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

چیزی که در مورد استخدام کرنشاو جالب و تا حدودی مخالف است، شجره نامه جمهوری خواه اوست. علاوه بر ایسا، کرنشاو ظاهراً منحصراً برای جمهوری خواهان در واشنگتن کار کرده است. عیسی خود یکی از «سرسخت‌ترین» و سرسخت‌ترین منتقدان پرزیدنت اوباما است. او عنوان “محافظه کار سالرا دریافت کرد. >» توسط نشریه قدیمی محافظه کار Human Events. در مقابل، جرمی استوپلمن، مدیر عامل Yelp، به عنوان یک فرد به نامزدها و اهداف دموکرات در سراسر کشور کمک های سیاسی مختلفی داشته است.

یک نکته جالب دیگر: جمهوری خواهان و محافظه کاران سیاسی به طور سنتی در اردوگاه ضد SLAPP حضور نداشته اند. کت و شلوارهای SLAPP معمولاً توسط منافع تجاری و شرکتی تولید می شوند تا منتقدان خود را که تمایل به سمت چپ دارند، ساکت کنند. با این حال، آزادیخواهان از نظر تاریخی حامیان قوی آزادی بیان هستند.

Yelp بیانیه زیر را در مورد اینکه چرا تصمیم گرفت کرنشاو را استخدام کند و در این زمان به طور رسمی وارد لابی گری شود، به ما ارائه کرد:

ما احساس کردیم که وقت آن رسیده است که یک نماینده تمام وقت در واشنگتن دی سی داشته باشیم تا نماینده ما باشد و چهره عمومی شرکت در دی سی باشد، به خصوص اکنون که ما هستیم. یک شرکت سهامی عام چند میلیارد دلاری با حضور در 24 کشور که هر ماه بیش از 100 میلیون نفر به آن دسترسی دارند. این نماینده فراتر از خدمت به عنوان منبعی برای قانونگذارانی که علاقه مند به درک بیشتر در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر، جستجوی محلی و مسائل رقابت اینترنتی هستند، بر روی چند موضوع کلیدی تمرکز خواهد کرد که لزوما منحصر به Yelp نیستند، اما برای شرکت ما و کاربران ما حیاتی هستند. به عنوان مثال، Yelp قربانی ترول های ثبت اختراع شده است و ما قویاً از اصلاحات در این زمینه حمایت می کنیم و به دنبال افزودن صدای، دیدگاه و تجربه خود به تلاش هستیم. حفاظت از آزادی بیان مصرف کننده در اینترنت مسئله بزرگ دیگری برای ما و کاربرانمان است. به همین دلیل است که ما به دنبال قانون ضد SLAAP در سطح فدرال هستیم (و همچنین در ایالت هایی که حمایت های قوی مانند کالیفرنیا و تگزاس را برای مصرف کنندگان فراهم نمی کنند) و تلاش می کنیم از بخش 230 CDA محافظت کنیم که به سایت های UGC مانند Yelp اجازه می دهد وجود داشته باشند. و خدمات خود را به مصرف کنندگان و شرکت های کوچک و متوسط ​​بدون تهدید دعوای حقوقی گران قیمت در مورد محتوای کاربر ارائه دهیم. مسائل مربوط به حق نسخه‌برداری برای ما نیز مهم است، از جمله تلاش‌های نادرست برخی از SMB‌ها برای ادعای مالکیت حق نسخه‌برداری نظرات مشتریان خود، معمولاً از طریق یک توافقنامه یک طرفه (و غیرقابل اجرا) برای مبادله حفاظت از حریم خصوصی با حق نسخه‌برداری.

خط اصلی: واشنگتن با مسائل مهمی دست و پنجه نرم می‌کند که می‌تواند بر شرکت و کاربران ما تأثیر بگذارد و زمان مناسبی است که ما روی میز بنشینیم.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *