اعلانیه
اعلانیه

facebook-instagram-logosفیس‌بوک رسما مالک اینستاگرام است.

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به اتفاق آرا رای داد تا پس از بررسی ضدانحصار احتمالی، این معامله را تصویب کند. مسائل از انتشار خبری این سازمان:

کمیسیون تجارت فدرال تحقیقات غیرعلنی خود در مورد خرید پیشنهادی فیس بوک از اینستاگرام، شرکت را بدون هیچ اقدامی بسته است. بر این اساس، معامله اکنون ممکن است طبق پیشنهاد انجام شود.

دو شرکت این معامله را در اوایل آوریل اعلام کردند و گزارش ها ارزش آن را 1 میلیارد دلار نقد و سهام نشان می دهد. فیس بوک از آن زمان به صورت عمومی درآمده است، قیمت سهام آن تقریباً نصف قیمت روز افتتاحیه است و ارزش فعلی معامله بسیار کمتر از یک میلیارد دلار است.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

برخلاف بسیاری از ادغام‌ها/اکتساب‌های فناوری، خرید فیسبوک در اینستاگرام شامل یک پایگاه کاربری قابل توجه است که طبق گفته اینستاگرام، اخیراً به بیش از 80 میلیون نفر. فیس بوک خیلی بیشتر از یک برنامه اشتراک گذاری عکس می خرید. خرید یک جامعه پرشور بود — بسیاری از آنها از این خبر هیجان زده نیستم.

این امر ادغام احتمالی اینستاگرام در فیس بوک را به موضوعی حساس تبدیل می کند.

این یادآور خرید فلیکر توسط یاهو در سال 2005 است – معامله ای که شورشی جزئی را برانگیخت در میان برخی از کاربران فلیکر، به ویژه زمانی که یاهو اعلام کرد که همه کاربران فلیکر برای ادامه استفاده از سرویس باید به حساب های یاهو تبدیل شوند.

هنگامی که او قرارداد اینستاگرام را اعلام کرد، مارک زاکربرگ موسس و مدیرعامل فیس‌بوک قول داد که با احتیاط عمل کند.

ما معتقدیم اینها تجربیات متفاوتی هستند که مکمل یکدیگر هستند. اما برای اینکه این کار را به خوبی انجام دهیم، باید به جای اینکه سعی کنیم همه چیز را در فیس بوک ادغام کنیم، به حفظ و توسعه نقاط قوت و ویژگی های اینستاگرام توجه داشته باشیم.

به همین دلیل است که ما متعهد به ساخت و رشد اینستاگرام به طور مستقل هستیم. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان عاشق برنامه اینستاگرام و برند مرتبط با آن هستند و هدف ما کمک به گسترش این برنامه و برند به افراد بیشتری است.

ما فکر می کنیم این واقعیت که اینستاگرام به سرویس های دیگری فراتر از فیس بوک متصل است، بخش مهمی از تجربه است. ما قصد داریم ویژگی هایی مانند امکان پست کردن در سایر شبکه های اجتماعی، امکان اشتراک گذاری نکردن اینستاگرام خود در فیس بوک در صورت تمایل، و توانایی داشتن فالوور و دنبال کردن افراد جدا از دوستان خود در فیس بوک را حفظ کنیم.

بلوک نقل قول>

امروز با فیس‌بوک تماس گرفتیم تا بفهمیم آیا این هنوز هم برنامه است یا خیر، اما سخنگوی شرکت فقط این واکنش را به اطلاعیه FTC ارائه می‌کند:

“ما خرسندیم که کمیسیون تجارت فدرال پس از بررسی دقیق و کامل تراکنش را پاک کرده است.”

اینستاگرام به توسعه ویژگی ها در حالی که منتظر بسته شدن معامله هستید. کاربران آن بدون شک تماشا خواهند کرد تا ببینند اکنون که به طور رسمی بخشی از فیس بوک است، ادامه می یابد یا خیر.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

مت مک گی در سپتامبر 2008 به عنوان نویسنده/خبرنگار/ویراستار به Third Door Media ملحق شد. او از ژانویه 2013 تا زمان خروجش در جولای 2017 به عنوان سردبیر خدمت کرد. او را می توان در توییتر در @MattMcGee.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *