اعلانیه
اعلانیه

امسال، چشم‌انداز فناوری بازاریابی به یک 8000 ابزار martech. با راه‌حل‌های بسیار زیاد، جای تعجب نیست که رهبران مارتک برای مهار تعداد راه‌حل‌هایی که پیاده‌سازی می‌کنند، مشکل دارند.

اد کینگ، مدیر عامل پلتفرم هماهنگ‌سازی داده Openprise، گفت: «ما پشته‌های فناوری مشتری را می‌بینیم که بیش از 30 کاربرد دارند – حتی 50 به علاوه غیرعادی نیست.» «نصب برای بسیاری از این فناوری‌های بازاریابی و فناوری‌های فروش، بسیار آسان. این جذابیت [ابزارها] است، اما کارکردن آنها با هم بیشتر شبیه یک کابوس است.»

در خلال Discover MarTechKing ارائه شد چالش‌هایی که فن‌آوران بازاریابی از نظر ایجاد یک پشته مارکت مقیاس‌پذیر و قابل مدیریت با آن‌ها روبرو هستند – و نقشه راهی برای سازمان‌ها ارائه کرد تا «بلوغ martech» خود را به سطح بعدی منتقل کنند.

مارتک به دوراهی رسیده است

کینگ می‌گوید صنعت مارتک در چهارراهی قرار دارد که در آن همه چیز بسیار پیچیده می‌شود و بسیاری از فن‌آوران بازاریابی سعی در حل مشکلات با افزودن میان‌افزار بیشتر دارند. به گفته کینگ، این یک واکنش منطقی است، اما تنها در صورتی جواب می دهد که تکنسین بداند دارند چه می کنند.

کینگ گفت: «مشکل این است که بیشتر عملیات‌های بازاریابی و حرفه‌ای‌های عملیات فروش، مجموعه مهارت و پیشینه مناسبی برای یکپارچه‌سازی ندارند. بیشتر اوقات، فن‌آوران بازاریابی در نهایت قطعات بیشتری از میان‌افزار یا یکپارچه‌سازی را در وسط اضافه می‌کنند، که فقط کارها را پیچیده‌تر می‌کند.

کینگ گفت: «وقتی می‌خواهید فناوری جدیدی را برای حل یک مشکل نصب کنید، ممکن است در نهایت مشکلات بیشتری ایجاد کنید.

براساس بررسی جایگزینی MarTech 2020، MarTech Today نشان داد که 83٪ از تقریباً 400 فن‌آور بازاریابی که مورد بررسی قرار گرفتیم، ارتقا یا جایگزین ابزار martech در سال گذشته شد. تقریباً نیمی از آنها گزارش دادند که از یک ابزار داخلی به یک محصول تجاری SaaS تغییر مکان داده اند.

مرتبط: نظرسنجی جایگزینی Martech را دریافت کنید .

کینگ گفت: «ما واقعاً باید رویکرد روشمندتری داشته باشیم تا ببینیم چگونه با پشته فناوری خود برخورد می کنیم – یا حتی بازسازی می کنیم.

ارزیابی نیازهای مارتک

به گفته کینگ، یک پشته martech شامل شش حوزه کاربردی است: جمع آوری و ذخیره سازی داده، کیفیت داده، مدیریت قیف، اتوماسیون فرآیند، گزارش و تجزیه و تحلیل، و انطباق. برای موثر بودن در این شش حوزه، کینگ برای هر کدام یک مدل بلوغ با پنج سطح مختلف بلوغ نسبت می‌دهد – از «مرحله تازه شروع به کار» که در آن ابزارها به صورت موقت پیاده‌سازی می‌شوند تا سطح پنج که در آن سیستم‌ها به خوبی روغن‌کاری شده‌اند. ، پلتفرم های یکپارچه طراحی شده برای هدایت نتایج کسب و کار.

برای سنجش میزان بلوغ شما برای هر یک از شش حوزه، تیم‌های مارتک باید متعهد به ارزیابی – چه در داخل یا توسط یک مشاور خارجی – باشند تا کشف کنند که کجا شکاف‌هایی در پشته فناوری وجود دارد و کجا ابزارها همپوشانی دارند. به گفته یک کینگ، یک ارزیابی مؤثر به ارزیابی و توجیه سرمایه‌گذاری‌های فناوری جدید کمک می‌کند، و همچنین تعیین می‌کند که آیا قراردادهای موجود مارتک باید تمدید شوند یا خیر.

کینگ گفت: «وقتی ارزیابی انجام دادید – و مناطقی را که باید در آنها تمرکز کنید انتخاب کردید – کار بعدی این است که شروع به ساختن نقشه راه خود کنید.

مردم اول هستند

هنگام ایجاد نقشه راه پشته martech، کینگ می‌گوید به ترتیب روی افراد، فرآیندها، داده‌ها و فناوری تمرکز کنید. اغلب اوقات، رهبران مارتک می‌خواهند مستقیماً به تکنولوژی بازاریابی، فکر می کنند که فناوری مناسب آنها را به جایی که می خواهند برسانند. اما، اگر افراد مناسبی برای اجرای آن و فرآیندهای موثر برای مدیریت آن نداشته باشید، این فناوری اهمیتی ندارد.

کینگ گفت: «اگر افرادی دارید که نمی‌دانند باید چه کار کنند – اگر فرآیندی ناقص یا خراب دارید و داده‌های مناسبی ندارید، فناوری شما کار نخواهد کرد.»

او همچنین توصیه می‌کند که مدت زمان لازم برای اجرای یک طرح پروژه پشته‌ای martech را تا حد امکان کوتاه نگه دارید – در تجربه کینگ، هر کاری که تکمیل آن بیش از سه ماه طول می‌کشد به ندرت انجام می‌شود. معمولاً یک طرح طولانی‌تر به این معنی است که فضایی برای گنجاندن آن در پروژه‌های کوچک‌تر و کوچک‌تر وجود دارد، و یک رویکرد افزایشی چابک‌تر برای ساخت پشته وجود دارد.

کینگ توصیه می‌کند که از رویکرد “میدان رویاها” اجتناب کنید – نظریه “اگر آن را بسازید، آنها خواهند آمد”.

“بسیاری از پروژه‌های CDP تمایل دارند از این نوع رویکرد پیروی کنند – فقط این دیدگاه 360 درجه از مشتری را ایجاد کنید و افراد تجاری متوجه خواهند شد که با آن چه کاری انجام دهند، به جای تلاش برای ساختن.” چیزی که یک مسیر آرمان‌گرایانه ایده‌آلیستی است، به شکلی دیوانه‌وار بر روی کاربران هدف من، مشتریان هدف من تمرکز می‌کند و چرا این کار را انجام می‌دهیم.»

مراحل کامل “عملی” را تماشا کنید برای آماده شدن برای ابتکار بزرگ MarTech بعدی خود، ارائه MarTech را کشف کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *