برای بسیاری از سازمانهای بازاریابی، “درست کردن آن” هدف اصلی بوده است. این امر بازاریابان را در مسیر هفتهها (یا ماهها) تحقیق و فرآیندهای سختگیرانه تأیید قرار داده است. از آنجایی که مشاغل بازاریابان اغلب به “درست کردن آن” بستگی دارد، ما فرآیند محور و ریسک گریز شده ایم.
بر اساس گزارش تعامل دیجیتالی COVID-19 در مقاله اخیر Chiefmartec.com.
در طول بهار 2020، بازاریابان در سرتاسر جهان برنامههای بازاریابی خود را که به دقت طراحی شده بودند پاره میکردند و مجبور میشدند خود را با بیثباتترین دنیایی که هر کسی در قرن گذشته با آن روبرو بوده است، وفق دهند.
در حالی که ممکن است واکنش زانویی به چابکی باعث شود بازاریابان به شلوارهایی که برای ارزیابی فرآیندهای فعلی نیاز داشتند، ضربه بزنند، بازاریابی چابک واقعی بسیار بیشتر از واکنش ساده به تغییر است.
بیایید سه راه را بررسی کنیم که چابکی شرکت شما میتواند در درازمدت، نه فقط در طول همهگیری، باقی بماند.
زمان بیشتری را صرف اهداف جسورانه بزرگ مویی کنید
بسیاری از بازاریابان به جای تمرکز بر تصویر بزرگ، زمان زیادی را صرف برنامه ریزی جزئیات کوچک کمپین می کنند. یک تیم چابک عالی زمان بیشتری را صرف همسویی با اهداف جسورانه مودار بزرگ (BHAG) می کند و جزئیات کمپین را به شیوه ای اضطراری و به موقع برنامه ریزی می کند.
یک BHAG واقعی واضح و قانع کننده است، جذاب است، به عنوان یک نقطه کانونی برای تیم عمل می کند و پایانی قطعی دارد. مردم باید فوراً آن را بدون توضیح کم یا بدون توضیح دریافت کنند. برای کانال های دیجیتال، این ممکن است حول سرنخ ها و فروش متمرکز شود.
یک BHAG باید برای اکثر تیمها به صورت فصلی انجام شود، اما بسته به سرعت حرکت بازاریابی شما، ممکن است کمی بیشتر یا کمتر تکرار شود.
یک مثال ممکن است این باشد، “یک تجربه یادگیری آنلاین ایجاد کنید که به اندازه حضوری تعاملی و جذاب باشد و به مخاطبان در سراسر جهان برسد، که منجر به ثبت نام 50 نفر در ماه شود.”
در اینجا بحث استیسی آکرمن درباره بازاریابی چابک را تماشا کنید .
تیم ها را در اطراف مشتری سازماندهی کنید
تیم های بازاریابی سنتی بر اساس عملکرد سازماندهی می شوند. مشکل این است که مشتریان به این موضوع اهمیت نمیدهند که چه کسی در شرکت شما چه کاری انجام میدهد، این به تجربه کلی است که میتوانید برای آنها ارائه دهید.
یک سازمان بسیار ماتریسی معمولاً به نفع مشتریان نیست – آنها ممکن است از چندین بخش از شرکت شما بازاریابی را به سمت آنها هدایت کنند و یک دیدگاه ناهمگون از نام تجاری شما ایجاد کنند.
سازمانهای ماتریسی نیز با مشکل بزرگ دیگری روبرو هستند – وابستگیها. مانند پاس دادن باتوم از یک نفر به فرد دیگر در مسابقه رله است و هیچ کس نمی تواند به خط پایان برسد تا زمانی که در کل خط رد شود.
در چابک، ما تلاش میکنیم تیمهایی داشته باشیم که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه کنند. اگر به انواع مختلفی از مشتریان خدمات ارائه میدهید، گروهبندی تیمهای خود برای تمرکز بر بخشهای خاص میتواند به ارائه سریع بازاریابی بینظیر کمک کند، به خصوص اگر مهارتهای گستردهای در تیم خود داشته باشید (یا حداقل تمایل به ارائه و کمک داشته باشید).
آزمایش ارزش برای درست کردن آن
برای موفقیت با چابکی، بازاریاب ها باید نقص ها را بپذیرند و کمی بیشتر ریسک کنند. در چابک، دوی سرعت تحویل سریع به شما امکان میدهد آزمایش کنید و چرخش کنید، بازاریابی خود را تنظیم و تنظیم کنید زیرا از انجام دادن بیشتر یاد میگیرید، نه فقط مفهومسازی.
بنابراین اکنون زمان آن است که آنچه را که در طول این بیماری همه گیر آموخته اید استفاده کنید و چند روش خوب را به کار بگیرید! شما نه تنها چابک همه گیر/واکنشی نخواهید بود، بلکه واقعاً چابکی را به درستی و برای مدت طولانی تمرین می کنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.