اعلانیه
اعلانیه

یاهو مایر: “در آینده شما به پرسش تبدیل می شوید”

Marissa Mayerمدیر عامل یاهو ماریسا مایر با تلویزیون بلومبرگ در داووس، سوئیس، در مجمع جهانی اقتصاد، در یک مصاحبه (جاسازی شده در زیر)، برای بحث در مورد آینده فناوری اینترنت و جستجو.

مایر به طور مفصل در مورد آینده جستجو، اجتماعی، موبایل و استراتژی یاهو صحبت کرد. او همچنین اولین نظرات عمومی خود را در مورد موقعیت و استراتژی یاهو، در میان تشدید رقابت از سوی طیف وسیعی از بازیکنان بزرگتر، از جمله گوگل، آمازون و فیس بوک ارائه کرد.

مدیر عامل مناسب برای یاهو

از این مصاحبه مشخص است که مایر انتخاب مناسبی برای سمت مدیر عامل یاهو بوده است. و او ممکن است واجد شرایط منحصر به فرد برای تغییر شرکت باشد. تنها سؤالات مهم این است که آیا او منابع لازم را دریافت می کند و می تواند تیم مناسبی برای اجرا بسازد.

مایر در بیشتر مصاحبه 30 دقیقه ای نه به عنوان یک مدیر عامل طرفدار که از طرف شرکتش دفاع می کند، بلکه به عنوان یک ناظر ماهر از بازار و تغییرات فناوری در حال وقوع صحبت کرد. متوجه شدم که با بسیاری از صحبت های او موافقم.

مایر ایده “چهار سوار” اریک اشمیت، رئیس گوگل را ایراد گرفت – این تصور که چهار شرکت بزرگ فناوری و اکوسیستم مهم هستند: گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون. مایر با استناد به توییتر (در میان دیگران) گفت که شرکت های فناوری مهم دیگری نیز وجود دارند. او همچنین گفت: «تکنولوژی راکد نیست. . . همیشه فرصت هایی برای اختلال وجود دارد.”

چگونه یاهو رقابت خواهد کرد

او گفت که یاهو به چهار روش اصلی رقابت خواهد کرد و جلو خواهد رفت:

  • با شراکت با چندین شرکت، از جمله رقبای بزرگتر
  • با سرمایه گذاری و توسعه شخصی سازی بیشتر
  • با بسیج محتوا و ویژگی های یاهو و در دسترس قرار دادن آنها در تلفن های هوشمند و تبلت ها به طور یکسان
  • با به‌روزرسانی و «مدرن‌سازی» ویژگی‌های موجود یاهو که برای مدتی نادیده گرفته شده‌اند (مانند گروه‌های یاهو)

مانند کارول بارتز، مدیرعامل سابق یاهو، مایر بر ارزش محتوای یاهو به عنوان بخشی از  عادات روزانه کاربران تأکید کرد. او گفت که بین انواع محتوایی که کاربران در دستگاه های تلفن همراه به آن دسترسی دارند و محتوا یا ابزارهایی که یاهو ارائه می دهد: ایمیل، اخبار، آب و هوا، ورزش، امور مالی و جستجو، همسویی مستقیم وجود دارد.

جستجوی شخصی سازی و حریم خصوصی

مایر بخش قابل توجهی از مصاحبه را صرف صحبت در مورد آینده جستجو کرد. او استدلال کرد که آینده او بر دو حوزه اصلی تمرکز خواهد کرد: نوآوری UI (از جمله گفتار) و شخصی سازی. او به صراحت در مورد رابطه یاهو با مایکروسافت صحبت نکرد یا مستقیماً به نحوه رقابت یاهو با Google اشاره نکرد.

یک کلید برای شخصی‌سازی جستجو، ادغام ورودی‌ها و سیگنال‌های متعدد است: تاریخچه جستجو، مکان، داده‌های اجتماعی و غیره. (این کاری است که گوگل، مایکروسافت و فیس‌بوک همگی به روش‌های مختلف انجام می‌دهند.) مفهومی موازی که او در مورد آن بحث کرد «نمودار علاقه» بود – تلفیقی از تمام اطلاعات موجود که امکان شخصی‌سازی تحویل محتوا را به روش‌های بی‌شمار فراهم می‌کند.

تلفن همراه نیز همچنان محرک اصلی نوآوری جستجو خواهد بود. تقریباً انگار در حال توصیف Google Now است، اما بدون اشاره به آن، مایر نقش زمینه و شخصی‌سازی در ارائه محتوا را بدون درخواست صریح از سوی کاربر مورد بحث قرار داد. این همان چیزی است که مایر در زمانی که در Google بود به عنوان «موتور جستجوی کامل» توصیف می‌کرد که نیازها و ترجیحات کاربر را بدون نیاز به ارائه صریح آن‌ها از کاربر می‌دانست.

خطی که افکار او را در مورد شخصی‌سازی جستجو خلاصه می‌کرد این بود: «در آینده شما به پرسش تبدیل می‌شوید». این مرجع به تمام داده‌ها و زمینه‌ای بود که به جستجو در ایجاد نتایج مرتبط‌تر کمک می‌کند. او گفت که بسیاری از این نوآوری ها در “سه تا پنج سال آینده” تحقق خواهند یافت.

او همچنین در مورد مبادله بین حریم خصوصی و تسلیم اطلاعات شخصی برای عملکرد پیشرفته صحبت کرد. مایر توضیح داد که راه مدیریت این تنش ارائه «شفافیت، انتخاب و کنترل» به کاربران است.

اهمیت طراحی

مایر در پایان مصاحبه در مورد اهمیت طراحی صحبت کرد. او اپل را “استاندارد طلا” توصیف کرد. او تحسین کرد که چگونه اپل پیچیدگی را در پشت تجارب ساده و شهودی کاربر پنهان می‌کند و این شرکت به طور مؤثری این فناوری را «فرار می‌کند». البته این نیز چیزی است که مایر در جستجوی آن زمانی که در Google بود و صفحه اصلی و رابط کاربری جستجو را اجرا می کرد، دنبال می کرد.

Google همیشه از “باز بودن” قابل بحث پلت فرم اندروید خود به عنوان یک حمله روابط عمومی علیه اپل با توسعه دهندگان و سازندگان سخت افزار استفاده کرده است. مایر به‌طور شگفت‌انگیزی، «تعیین» (بخوانید: کنترل) اکوسیستم اپلیکیشن اپل را تحسین کرد و گفت که تجربه بهتری را فراهم کرده و انتظارات کاربر را افزایش داده است.

مصاحبه نشان داد که طراحی و UX به وضوح حوزه‌هایی هستند که مایر عمیقاً به آنها فکر می‌کند، زیرا او به نحوه بسیج و به‌روزرسانی محصولات و محتوای یاهو می‌اندیشد.

نوآوری در مقابل اجرا

از مایر در مورد مدت زمانی که بین ورود او به یاهو تا امروز سپری شده سؤال شد. او مردم و فرهنگ یاهو را تحسین کرد. من می دانستم که باید افراد بزرگی در یاهو وجود داشته باشند. . . مایر می‌گوید این یک شرکت بزرگ است که فرهنگ بسیار سرگرم کننده‌ای دارد. اما او همچنین درباره راه هایی که در تلاش برای بهبود محیط کار است صحبت کرد.

او گفت که به محض ورود فوراً “روی افراد” و “تیم مناسب ایجاد کرد.” مایر افزود که “می خواست مطمئن شود که یاهو بهترین مکان برای کار است و مردم واقعا می خواهند بیایند و در آنجا کار کنند.”

به‌دست آوردن افراد مناسب و مدیریت منابع، چالش‌های آشکار مایر هستند. او در مورد تنش بین “نوآوری” و “اجرا” و نیاز به انتخاب صحبت کرد. او گفت که یاهو با “مدرن سازی” و بسیج ویژگی های خود بر روی اجرا متمرکز خواهد شد. با این حال او اضافه کرد که یاهو باید راهی برای ادامه نوآوری در همان زمان بیابد.

در زیر مصاحبه کامل با مایر از داووس است.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *