براساس گزارش ها، گوگل در تلاش است تا بسیاری از جزئیات فرآیندهای داخلی خود را محرمانه نگه دارد و از قاضی منطقه ای ایالات متحده، لوسی اچ. کو، خواسته است “اطلاعات “محرمانه” را از رونوشت [دادگاه عمومی] ویرایش کند. a href=”http://www.bloomberg.com/news/2014-03-14/google-wants-e-mail-scanning-information-blocked.html”>طبق گزارش بلومبرگ. این گزارش میافزاید: «افشای اصلی در جلسه 27 فوریه وجود «Content Onebox» بود که توسط Google برای رهگیری ایمیلها برای تبلیغات هدفمند و ایجاد نمایههای کاربر استفاده میشد.
Google این موضع را اتخاذ می کند که اسکن Gmail آن کاملاً قانونی است تا حدی زیرا کاربران Gmail رضایت می دهند که ایمیل های آنها توسط ماشین برای چندین هدف از جمله مبارزه با هرزنامه، محافظت از ویروس و تبلیغات بررسی شود. شاکیها در عوض استدلال میکنند که کاربران Gmail رضایت نمیدهند و نمیتوانند «زیرا توافقهای Google در مورد فرآیندهای [دادهکاوی Gmail] بیصدا است».
شاکیان (در شکایت تلفیقی خود ادعا می کنند :
- Google هر Gmail را از هر کاربر و . . .
- متادیتا را از آن ایمیلها جمعآوری میکند و «مدلهای کاربر» یا «نمایهها» را برای اهداف تبلیغاتی میسازد
- از «محتوا و ابرداده جمعآوریشده در ترکیب با دادههای دیگر (مانند سابقه جستجوی وب) استفاده میکند تا «بشناسد کجا هستید… بدانید کجا بودهاید…[و] بداند به چه چیزی فکر میکنید.»
به نظر میرسد “Content Onebox” که در بالا ذکر شد با این مفهوم نمای تلفیقی یا نمایه کاربر مرتبط باشد. در اینجا موارد بیشتری از شکایت آمده است:
- مجموعه اطلاعات Google از پیامهای ایمیل برای ساخت مدلهای کاربر محرمانه است و Google پروفایل کاربری مخفی خود را برای کسی فاش نمیکند.
- Google هرگز به کسی اطلاع نمیدهد که Google از اطلاعات موجود در پیامهای ایمیل دریافتی به کاربران Gmail برای ساخت مدلهای کاربری مخفی استفاده میکند. . .
- کاربرد Google از تاریخچه وب (جستجو) جمع آوری شده کاربر با محتوای پیام ایمیل جمع آوری شده کاربر و داده های مشتق شده محرمانه است و Google پروفایل کاربری مخفی خود را برای کسی فاش نمی کند.
در میان سایر خسارتها و ادعاهای جبران خسارت، شاکیان به دنبال افشای کامل گستره دادهکاوی Gmail، «نمایهسازی» و شیوههای مرتبط هستند.
Google همچنین در حال حاضر به دلیل نقض حریم خصوصی در چندین کشور اروپایی در حال بررسی است. اخیراً، این شرکت از سوی تنظیمکنندههای حریم خصوصی فرانسوی جریمه شد و دستور داده شد که یک بیانیه در صفحه اصلی فرانسوی خود ارسال کنید مبنی بر اینکه خط مشی رازداری آن با قوانین فرانسه مطابقت ندارد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.