این دو شرکت پنج جایگاه برتر در گزارش جهانی ردیاب، که روز سه شنبه منتشر شد. این گزارش از دادههای 1.6 میلیون کاربر افزونه مرورگر وب Ghostery Evidon استفاده میکند که بر روی اسکریپتها/برچسبها/و غیره ردیابی نظارت میکند. روی صفحات وب نصب می شوند.
دادههای Evidon نشان میدهد که محصولات Google شمارههای 1، 2، 4 و 8 (DoubleClick) و همچنین شماره 17 در کل (AdWords) هستند. در همین حال، فیس بوک سومین و پنجمین ردیاب پرکار را دارد.
(تصویر از طریق PC World)
جای تعجب نیست که Google Analytics ردیاب شماره 1 است، زیرا محبوبترین نرمافزار تحلیلی وب است. گوگل گفته است بیش از 10 میلیون وب سایت از Google Analytics استفاده می کنند ، اما این یک عدد محافظه کارانه در مقایسه با آنچه دیگران تخمین زده اند است.
Google اخیراً به لطف “Cookiegate/” بازدیدهای مرتبط با حریم خصوصی را دریافت کرده است. ” حادثه با مرورگر سافاری اپل و اعتراف به اینکه برخی از کارمندان Google میدانستند که اتومبیلهای نمای خیابان آن عمداً داده های شخصی را جمع آوری می کردند از طریق شبکه های Wi-Fi باز.
در همین حال، فیسبوک با یک شکایت حقوق خصوصی 15 میلیارد دلاری تحت فشار قرار گرفت. درست همانطور که ماه گذشته عمومی شد – طرحی که ادعا می کند فیس بوک کاربران را حتی پس از خروج از حساب های فیس بوک خود ردیابی می کند.
تویتر در فهرست Evidon رتبه ششم را دارد و در حالی که این شرکت به طور مداوم راه اندازی می شودمحصولات و ویژگی های جدید که به شخصیسازی تکیه میکند، همچنین اخیراً پشتیبانی از طرح ردیابی نکنید اعلام کرده است. گوگل همچنین اعلام کرده است که تا پایان سال جاری از Do Not Track در مرورگر وب کروم خود پشتیبانی می کند.
بنیاد Electronic Frontier اخیراً کارت گزارش حریم خصوصی را منتشر کرده است که شامل گوگل، فیس بوک، توییتر و سایر شرکت ها/خدمات آنلاین می شد. هم توییتر و هم گوگل امتیاز بالایی کسب کردند. فیس بوک این کار را نکرد.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.