اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: تغییر رفتار خرید گوشی هوشمند بر اساس دسته فروشگاه و قیمت محصول

smartphonesما کاملاً شناخته شده ایم مدتی است که مصرف کنندگان هنگام خرید از گوشی های هوشمند به شدت استفاده می کنند. تقریباً 80 درصد از دارندگان تلفن های هوشمند هنگام خرید از دستگاه های خود در فروشگاه ها استفاده می کنند یا از آنها استفاده کرده اند.

معمولاً برای بررسی قیمت‌ها و خواندن نظرات محصول استفاده می‌شوند (2 مورد استفاده برتر). بسیاری از مردم اغلب به دنبال تخفیف یا کوپن در تلفن های خود نیز هستند. نیلسن با داده‌های نظرسنجی که انواع مختلف استفاده را بر اساس دسته‌بندی فروشگاه منعکس می‌کند، تفاوت‌های دیگری را به مشاهدات گسترده اضافه می‌کند.

نیلسن می‌گوید داده‌های نظرسنجی نشان می دهد که استفاده از گوشی هوشمند هنگام خرید بر اساس نوع فروشگاه و با توجه به اینکه محصول گران تر است تغییر می کند. به عبارت دیگر، به گفته نیلسن، «هرچه خرید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خریداران گوشی‌های هوشمند بیشتر به گوشی‌های هوشمند خود اعتماد می‌کنند».

همانطور که داده‌های بالا نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد که مردم بیشتر علاقه‌مند به خواندن نظرات در فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و «فروشگاه‌های بزرگ» هستند. به همان اندازه، کدهای QR را در آن محیط‌ها بیشتر از «فروشگاه‌های پوشاک» اسکن می‌کنند. به نظر می‌رسد کوپن‌ها (درخواست یا استفاده) بیشترین استفاده را در فروشگاه‌های مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ و فروشگاه‌های لباس دارند.

اگر یک قدم به عقب برود، همه اینها منطقی است. واقعاً هیچ رفتار جدیدی در اینجا وجود ندارد. مصرف‌کنندگان به سادگی الگوهای استفاده از اینترنت را که مدت‌های طولانی تثبیت شده‌اند، از طریق تلفن هوشمند به فروشگاه وارد می‌کنند. اسکن بارکد و QR به یک معنا برای تلفن های هوشمند جدید و منحصر به فرد است، اما در واقع فقط نوعی جستجو یا جستجوی محصول به شکل کمی متفاوت است.

هفته گذشته Nielsen همچنین داده‌های از همین نظرسنجی در مورد تفاوت‌های بین نحوه استفاده مصرف‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها (iPad) در خرید – در همه زمینه‌ها منتشر شد. حوزه‌هایی که بیشترین تفاوت‌ها در رفتار وجود داشت، در استفاده از مکان یاب فروشگاه بود، تحقیقات محصول قبل از این. خرید و تجارت الکترونیک واقعی در این زمینه، رفتار تبلت بیشتر شبیه استفاده از رایانه شخصی (اما نه مشابه) است.

لزوماً هیچ نکته جدیدی برای بازاریابان وجود ندارد فراتر از تأکید بر اهمیت این دستگاه‌ها در تحقیق و خرید محصول مصرفی – یک واقعیت کاملاً ثابت شده.

با این حال، اگر شما یک خرده‌فروش یا آژانسی هستید که از طرف خرده‌فروشان کار می‌کند، داده‌های نمودار اول ممکن است در واقع پیامدهای جالبی برای نحوه رسیدگی به استفاده از گوشی‌های هوشمند در فروشگاه‌ها داشته باشد – فراتر از ایده اصلی که خرده‌فروشان باید از آن استقبال کنند. و با این الگوهای مصرف کننده مبارزه نکنید.

در نهایت می‌توانیم انتظار داشته باشیم که همه این رفتارها به رشد خود ادامه دهند و در طول زمان به جریان اصلی تبدیل شوند. بازاریابان عموماً از نظر سازگاری با این رفتارها از مصرف کنندگان عقب هستند. در حال حاضر بیش از 100 میلیون نفر در ایالات متحده وجود دارد که به طور منظم و نه روزانه از اینترنت همراه استفاده می کنند، با این حال اکثر مارک ها و بازاریابان هنوز حضور آنلاین بهینه سازی شده برای موبایل ندارند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *