اعلانیه
اعلانیه

نظرسنجی: نزدیک به 50٪ فیس بوک را با گذشت زمان “Fading Away” ببینید

یک جدید نظرسنجی از AP ​​و CNBC در آستانه عرضه اولیه عمومی سهام فیس بوک نشان می دهد که آمریکایی ها درباره این شرکت دوگانه هستند و با چالش های متعددی مواجه است. زیرا به دنبال ایجاد رشد درآمد بیشتر از پایگاه کاربران عظیم خود است. نظرسنجی AP-CNBC از 3 تا 7 مه انجام شد. نمونه نظرسنجی 1004 بزرگسال آمریکایی بود.

در میان پاسخ دهندگان نظرسنجی، 56 درصد پروفایل فیس بوک داشتند، 40 درصد نداشتند و 4 درصد نمی دانستند.

گوگل، اپل و مایکروسافت نسبت به فیس بوک بهتر دیده می شوند. از گروه مقایسه، توییتر کمتر مورد توجه قرار گرفت. با این حال، نتایج بر اساس بخش جمعیتی تغییر می‌کند، با این که افراد جوان‌تر تصور مطلوب‌تری از سایت اجتماعی دارند: 71 درصد از افراد زیر 35 سال در مقایسه با 28 درصد از سالمندان، دیدگاه مطلوبی دارند.

برخی از سوالات مطرح شده در این نظرسنجی مربوط به فیس بوک به عنوان یک سرمایه گذاری و چشم انداز طولانی مدت و درآمد آن است. در همین راستا، تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان فکر می کردند که فیس بوک “با آمدن چیزهای جدید از بین خواهد رفت.”

جالب است که سن بر این موضوع تأثیری نداشت. به گفته CNBC، “اگرچه آنها به طور کلی نسبت به این شرکت مثبت اندیش هستند، اما بزرگسالان جوان تر از همتایان مسن تر خود مستعد انتظار موفقیت طولانی مدت فیس بوک نیستند.”

من این یافته را به این معنا تفسیر می‌کنم که مردم به‌ویژه به فیس‌بوک وابسته نیستند و در آینده به روی گزینه‌های جایگزین باز خواهند بود.

یکی دیگر از یافته های “ناراحت کننده” برای شرکت این است که اکثر پاسخ دهندگان به آن برای حفظ حریم خصوصی اعتماد ندارند. تنها 13 درصد «کاملاً» به فیسبوک اعتماد دارند، در حالی که 28 درصد «تا حدودی» به آن اعتماد دارند. نگرانی‌های مربوط به اعتماد کاربر و حفظ حریم خصوصی، زمینه‌های آسیب‌پذیری قابل‌توجهی برای فیس‌بوک هستند، زیرا محصولات جدید و ابتکارات تبلیغاتی را عرضه می‌کند – همانطور که باید.

در میان کسانی که گفته‌اند از فیس‌بوک استفاده نمی‌کنند (مشخص نیست که آیا این شامل کسانی هم می‌شود که نمایه‌هایی دارند)، در مجموع 57 درصد گفتند که یا علاقه‌ای به این شرکت ندارند یا فعالانه شرکت را دوست ندارند.

از نظر تجارت الکترونیک در فیس بوک، 36 درصد گفتند که احساس «بسیار» یا «تا حدودی ایمن» خرید کالا از طریق سایت دارند. با این حال، 54 درصد گفتند که احساس می‌کنند «اصلاً امن نیستند». از نظر کلیک‌های مرتبط با تبلیغات یا حمایت‌شده، 83 درصد گفتند که «به سختی یا هرگز» روی تبلیغات فیس‌بوک یا محتوای حمایت شده کلیک نکرده‌اند، در حالی که 17 درصد گفتند «اغلب یا گاهی اوقات» این کار را انجام می‌دهند.

هیچ‌کدام از این‌ها برای کسی که در فیس‌بوک یا شرکتی را دنبال می‌کند شگفت‌انگیز نخواهد بود. با این حال، نشان می دهد که کاربران بی ثبات هستند و تعداد زیادی در مورد شرکت، سیاست ها و تبلیغات آن دوسوگرا هستند.

از آنجایی که فیس‌بوک با تبلیغات و سایر اقدامات درآمدزا تهاجمی‌تر می‌شود، ممکن است باعث دوگانگی یا بی‌اعتمادی بیشتر کاربران شود. بر این اساس شرکت باید بسیار مراقب باشد. تا زمانی که مدل کسب‌وکار آن مبتنی بر «داده‌کاوی» پروفایل‌ها، محتوا و رفتار کاربرانش باشد، این چالش‌ها برای فیس‌بوک وجود خواهند داشت.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *