اعلانیه
اعلانیه

فرانسوی ها برای «بازگشت مالیات» پس از گوگل می آیند

رویترز گزارش می کند که مقامات فرانسوی در حال گفتگو با Google در مورد پرداخت “مالیات معوقه” قابل توجهی هستند. سرویس سیم می‌گوید که ژروم کاهوزاک، وزیر بودجه فرانسه، «شواهد قانع‌کننده‌ای» دارد که نشان می‌دهد گوگل به فرانسه پول بدهکار است. فرانسه یکی از چندین کشور اروپایی است که معتقدند Google باید مالیات بیشتری بپردازد.

کاهوزاک گفت که اگر طرفین نتوانند به توافقی دست یابند، فرانسه موضوع را به دادگاه خواهد برد.

به نظر می‌رسد همه این‌ها آنچه گزارش شده را تأیید می‌کند. اوایل این ماه توسط نشریه طنز فرانسوی Le Canard Enchaine که گوگل قرار بود با یک میلیارد یورو صورتحساب مالیاتی توسط دولت فرانسه ضربه بخورد. در آن زمان مشخص نبود که این گزارش جدی است یا خیر. ظاهراً همینطور است.

رویترز گزارش می دهد که فروش ناخالص گوگل در فرانسه (2010) 69 میلیون یورو بوده و این شرکت 2 میلیون یورو مالیات پرداخت کرده است (در مقابل درآمد 4.4 میلیون یورویی). این مالیات ها تقریباً 50 درصد درآمد اما کمتر از 1 درصد از فروش ناخالص خواهد بود.

تحت فشار اقتصادهای رکودی و نیاز به درآمد بیشتر، بریتانیا، فرانسه و آلمان در حال بررسی شرکت‌های مختلف آمریکایی، علاوه بر Google، بر سر مسائل مالیاتی هستند. فیسبوک، توییتر و حتی استارباکس از جمله آنها هستند که همگی از زیرمجموعه های مختلف بین المللی و اقدامات حسابداری برای به حداقل رساندن بدهی مالیاتی اروپایی خود استفاده می کنند.

Google معتقد است که با تمام قوانین و مقررات داخلی و بین المللی اروپایی مطابقت دارد. با این وجود، بسیار محتمل است که Google برای حل این موضوع در فرانسه مبلغی را پرداخت کند.

اگر این کار را انجام دهد، می‌توانید مطمئن باشید که دولت‌های دیگر هم همین را می‌خواهند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *