اعلانیه
اعلانیه

گزارش: اکثریت والدین درباره حریم خصوصی آنلاین کودکان، داده کاوی آگهی‌دهنده «نگران» هستند

  • تعامل با غریبه های آنلاین
  • مدیریت شهرت
  • اطلاعات در دسترس تبلیغ کنندگان
  • تأثیر بر فرصت های آینده

والدین به دلایل واضح ایمنی کودک، بیشتر نگران تعامل با غریبه‌های آنلاین بودند (“بسیار نگران”). نزدیک به 50 درصد نیز در مورد شهرت آنلاین فرزندان خود بسیار نگران بودند. با این حال، 81 درصد نسبت به اطلاعات مربوط به فرزندان خود که در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌گیرد بسیار نگران یا تا حدودی نگران بودند.

این 81 درصد که حداقل نگرانی در مورد داده کاوی و ردیابی توسط ناشران و تبلیغ‌کنندگان را ابراز می‌کند، در واقع بالاتر از همه دسته‌های دیگر است. به طور خاص، والدین مرفه‌تر و والدین نوجوانان جوان‌تر به احتمال زیاد نگران این موضوعات تبلیغاتی هستند. با این حال، والدین نوجوانان جوان‌تر نگرانی‌های بیشتری را در کل ابراز می‌کنند.

در پاسخ به این نگرانی ها والدین اقدامات مختلفی انجام دادند. این موارد شامل استفاده از کنترل‌های والدین در دسترس، بحث‌های مربوط به حریم خصوصی آنلاین با بچه‌ها، شماره‌گیری تنظیمات حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی و جستجوی آنلاین نام بچه‌ها برای دیدن آنچه نشان داده می‌شود. همچنین انگیزه والدین برای پیوستن به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی تا حدی برای نظارت بر آنچه در مورد فرزندانشان می‌گذرد، داشتند.

پیو می‌گوید که «در میان تمام والدینی که دارای فرزندی بین 12 تا 17 سال هستند، 66 درصد اکنون می‌گویند که از یک سایت شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، در مقایسه با 58 درصد در سال 2011». علاوه بر این، 80 درصد از والدین رسانه های اجتماعی با فرزندان خود در سایت های رسانه های اجتماعی “دوست” کرده اند. و نیمی از والدینی که در شبکه‌های اجتماعی با بچه‌ها مرتبط هستند، طبق گفته‌های پیو، «مستقیماً به چیزی که در نمایه یا حساب فرزندشان پست شده بود، نظر داده‌اند یا به آن پاسخ داده‌اند».

به نوبه خود، نوجوانان در مورد ارتباط با والدین خود دوسوگرا به نظر می‌رسند، اگرچه اکثر آنها به دلیل رعایت انتظارات یا تعهدات خانوادگی اجازه می‌دهند. یافته ها و داده های دقیق تری وجود دارد که می توانید به اینجا دسترسی داشته باشید.

ایمنی کودکان و حریم خصوصی آنلاین مسائل جدی هستند. با این حال، بحث در مورد دوستی بچه ها و والدین در فیس بوک مرا به یاد این طرح سرگرم کننده “SNL” در مورد این پدیده انداخت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *