اعلانیه
اعلانیه

شکستن فشار و کشش گسترش، ادغام در سراسر اکوسیستم برنامه martech

همه در صنعت ما می‌دانند که نرخ رشد در میان برنامه‌های کاربردی فناوری بازاریابی سال‌هاست که نمایی است. فناوری بازاریابی 2020 منتشر شد ماه گذشته شامل 8000 راه حل بود. در سال 2011 کمتر از 200 لوگو در نمودار وجود داشت، به این معنی که در کمتر از یک دهه شاهد افزایش 5233 درصدی در راه حل های martech بوده ایم.

حتی در بحران اقتصادی کنونی و تأثیری که در 18 ماه آینده خواهد داشت، ممکن است برخی از شرکت‌های مارتک شاهد پیشرفت‌هایی باشند. Forrester گزارش شده در این ماه، انتظار می‌رود هزینه‌های بازاریابی تا پایان سال 2021 در ایالات متحده 28 درصد کاهش یابد و بودجه‌های CMO 222 میلیارد دلار از دست بدهند. با این حال، Forrester پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های فناوری نه تنها حفظ خواهد شد، بلکه انتظار دارد داده‌ها و تحلیل‌ها، فناوری تبلیغات و اتوماسیون بازاریابی 2 درصد رشد کنند – رشد بسیار جزئی، اما همچنان رشد.

طبق گفته رئیس کنفرانس MarTech و سردبیر Chiefmartec.com اسکات برینکر، در میان تمام این رشد در صنعت ما، دو واقعیت متضاد (که به نظر می رسد) وجود دارد. و گسترش و تنوع گسترده برنامه ها وجود دارد.

فشار و کشش تحکیم در مقابل گسترش

برینکر درباره گرافیک فوق‌العاده چشم‌انداز فناوری بازاریابی خود گفت: «همه از سرعت رشد آن شگفت‌زده می‌شوند، یکی از سؤالاتی که دائماً از من پرسیده می‌شود این است که چرا؟»

برینکر معتقد نیست که نیروی واحدی وجود داشته باشد که بتواند رشد عظیم صنعت مارتک را توضیح دهد، و اگر بخواهید آن را به یک عامل محرک نسبت دهید، شواهد آن را تایید نمی‌کنند. در عوض باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید. لایه دیگری نیز در این رشد وجود دارد: نرخ تولد اپلیکیشن‌های مارتک در مقابل نرخ مرگ و میر آن‌ها.

«هر کس می تواند یک محصول نرم افزاری راه اندازی کند. سوال این است که آیا هر کسی می تواند یک تجارت را حفظ کند.

و سپس دو نیروی محرک وجود دارد که در سراسر اکوسیستم برنامه بازاریابی نشان می دهد: فشار و کشش یکپارچه سازی در مقابل گسترش.

برینکر در کاوش عمیق خود از دینامیک پلتفرم باعث گسترش و ادغام برنامه martech می شود، “پلتفرم ها در حالی که برنامه های بیشتری نسبت به حذف آنها تولید می کنند، ادغام می شوند. . تعداد خالص برنامه‌ها در جهان افزایش می‌یابد، حتی در حالی که رقابت شدیدی وجود دارد که منجر به ادغام بیشتر در این طیف می‌شود.»

از ChiefMartec.com

برینکر خاطرنشان می‌کند که یکی از راه‌های کلیدی برای رقابت پلت‌فرم‌ها با یکدیگر، فعال کردن برنامه‌های بیشتر نسبت به رقبای خود است، “هر چه رقابت شدیدتر بین پلتفرم‌ها باشد، و باعث ادغام آنها شود، برنامه‌های بیشتری به ایجاد کمک می‌کنند.”

به عبارت دیگر، صنعت به سادگی نمی تواند به خود کمک کند – تا زمانی که پلتفرم های اصلی به رقابت ادامه دهند، اقتصاد برنامه رشد خواهد کرد.

برینکر می نویسد: «این یک پارادوکس نیست، این ساختار کسب و کار در فضای ابری است.»

برای فن‌آوران بازاریابی چه معنایی دارد

یک راه برای در نظر گرفتن آنچه در سراسر چشم انداز برنامه martech اتفاق می افتد این است که از نظر رسانه و گزینه های سرگرم کننده به آن فکر کنیم. روزی روزگاری، مصرف‌کنندگان چهار کانال داشتند که می‌توانستند از طریق تلویزیون خود به آنها دسترسی داشته باشند، به همراه شاید چند کانال استودیو محلی که اگر آنتن تلویزیون شما درست قرار نمی‌گرفت، مبهم می‌شدند. و پس از آن، تلویزیون کابلی و ماهواره ای آمد – با خود انفجاری از گزینه های سرگرمی را به همراه آورد.

و اکنون؟ گزینه‌های پخش، پلتفرم‌های OTT، شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که محتوای اصلی را بیرون می‌دهند. کانال های یوتیوب TikTok. کیبی. تمام رشد تصاعدی که منجر به توانایی لایه‌بندی و ادغام این گزینه‌ها شده است، و اگر تولیدکننده محتوا هستید، تنها چیزی که نیاز دارید یک گوشی هوشمند است – دقیقاً مانند توسعه‌دهندگانی که برنامه‌های تخصصی می‌سازند که لزوماً حتی نیازی به دانستن نحوه انجام آن ندارند. کد با بسیاری از پلتفرم های ابری که قابلیت های بدون کد و کم کد را ارائه می دهند.

به همان روشی که می‌توانیم گزینه‌های تماشای سرگرمی، گاهی اوقات بسیار خاص، خود را انتخاب و انتخاب کنیم، فن‌آوران بازاریابی نیز مجموعه‌ای از راه‌حل‌ها دارند: از پلتفرم‌های اساسی خود شروع کرده و به برنامه‌های تخصصی و سفارشی مختلفی که می‌توانند ادغام شوند .

از ChiefMartec.com

برینکر گفت: «پلتفرم‌ها واقعاً پلتفرم بودن را پذیرفته‌اند، با ادغام‌های شخص ثالث، همه ما در نهایت مشتری را خوشحال می‌کنیم. به جای اینکه به شرکت های [دیگر martech] به عنوان رقیب نگاه کنند، آنها را به عنوان یکپارچه سازی مکمل می بینند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *