اعلانیه
اعلانیه

شخصی سازی آن: اقدامی در مورد زبان دیجیتال بدن مشتریان خود انجام دهید

دوشنبه صبح ساعت 7 صبح وارد کافی شاپ مورد علاقه خود می شوید، خمیازه می کشید و ناامید می شوید که کافئین را شروع کنید، زمانی که مندی باریستا کاپوچینوی دوتایی روزانه شما را با فوم اضافی در مقابل شما قرار می دهد قبل از اینکه حتی فرصتی برای غر زدن داشته باشید. سفارش شما.

همچنین تصور می‌شود که او نمونه‌ای از جدیدترین کیک قهوه تمشک خود را برای شیرین کردن شیرینی سیری ناپذیر شما اضافه کند. کیک فقط به میل شماست، بنابراین یک تکه کامل از آن را سفارش دهید و به مندی انعام دهید.

لحظاتی از این قبیل است که مجدداً تأیید می‌کند که چرا در جای دیگری به خود زحمت نمی‌دهید تا صبحانه خود را تهیه کنید. این نوع خدمات ثابت، شخصی و دقیق، شما را به یک مشتری وفادار تبدیل کرده است، و کارکنان آنقدر شما را می شناسند که نوشیدنی ها و شیرینی های جدیدی را به شما ارائه دهند که می دانند دوست دارید و با موفقیت هزینه های روزانه شما را محدود می کند.

در حالی که (در حال حاضر) سفارش و نوشیدن یک فنجان جو به صورت آنلاین غیرممکن است (حداقل تا زمانی که استارباکس نسخه واقعیت افزوده را معرفی کند)، دروس بسیاری وجود دارد که بازاریابان می توانند از مندی برای تجربه بازدیدکنندگان آنلاین استفاده کنند.

بازدیدکنندگان آنلاین به فروشگاه یا محل کسب و کار شما وارد می‌شوند و بلافاصله سیگنال‌های دیجیتالی زبان بدن را از طریق کلیک‌های خود نشان می‌دهند و یک دنباله کوکی از اطلاعاتی را که بازاریابان می‌توانند جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و استفاده کنند، باقی می‌گذارند. سیگنال‌های بی‌شماری و انتخاب‌های تعیین‌کننده‌ای وجود دارد که آن‌ها به شما می‌فرستند، و به شما امکان می‌دهند آن‌ها را به تجربیات آنلاین معنادارتر و شخصی‌شده‌تری تبدیل کنید، و به شما کمک می‌کند تا از آن «سهم کیف پول» دست‌نیافتنی بیشتری بگیرید.

این سیگنال‌های کوچک برای هر تعامل دیجیتالی که بازدیدکننده با نام تجاری شما آنلاین دارد، معنی بیشتری می‌بخشد، و تصویری از اینکه بازدیدکننده شما واقعاً چه کسی است و واقعاً چه می‌خواهد را ترسیم می‌کند.

این فرصتی را برای ایجاد یک تجربه سفارشی باز می‌کند تا با آنچه بازدیدکننده می‌خواهد هماهنگ باشد، که واقعاً ارزشمند و محجوب باشد. این موضوع بسیار کمتر در مورد بازاریابی انبوه است و بیشتر در مورد شخصی سازی تجربیات دیجیتال برای هر بازدیدکننده ای است که «در» وارد می شود.

چه کسی به آن نیاز دارد؟

چه نوع کسب‌وکارهایی می‌توانند از خواندن زبان بدن دیجیتالی و شخصی‌سازی حضور دیجیتالی خود سود ببرند؟ همه و همه! کدام بازدیدکننده از هر سایتی، خواه یک سایت فروشگاهی، مسافرتی، بانکی یا رسانه ای باشد، تجربه مرتبط تری را که متناسب با علایق و خواسته های خاص آنها باشد ترجیح نمی دهد؟ مطمئنا، اکثریت می گویند که دارند.

به همین دلیل است که وقتی نظرسنجی اخیری که با بیش از 1700 بازاریاب دیجیتال از بخش‌های مختلف صنایع انجام دادیم، این موضوع را بسیار شگفت‌انگیز دیدم.

و به هر حال آن چیست؟

در روزهای اولیه تجارت الکترونیک، کلمه “شخصی سازی” در جلسات بازاریابی مانند همان سیاه جدید بود، با همان تعداد تعاریف از چیست که در حروف خود کلمه وجود دارد.

این بسیار بیشتر از یک تبریک شخصی مانند “آقای فلانی عزیز، مشتری وفادار و گیرنده این ایمیل بسیار شخصی سازی شده” است. بازدیدکنندگان شما باهوش تر از این هستند. آنها انتظار دارند که شخصی سازی واقعاً ارزش افزوده داشته باشد و نشان دهد که شما درک عمیقی از آنها دارید.

یک استراتژی شخصی‌سازی می‌تواند شامل یکی یا همه تاکتیک‌های زیر برای صحبت با بازدیدکنندگان در طول سفر دیجیتالی آنها باشد:

  • بنرهای بازاریابی در محل به صورت پویا با ترکیبی مناسب از پیام‌رسانی و دارایی‌های بصری برای نمایه آن بازدیدکننده خاص
  • نتایج جستجوی سایت هدفمند و مرتبط تر مرتبط با فعالیت جستجو و مرور فعلی و گذشته بازدیدکننده و همچنین بینش متغیرهای نمایه آنها
  • محتوای شخصی یا توصیه‌های محصولی که موارد جایگزین یا مکملی را پیشنهاد می‌کند که می‌تواند تعامل و تبدیل را به طور چشمگیری افزایش دهد
  • ایمیل‌های بازاریابی مجدد هدفمند پس از خروج بازدیدکننده از سایت شما که فرصتی برای اتصال مجدد و ایجاد یک رابطه قوی‌تر می‌دهد، یا تخفیف خاصی برای کمک به آنها برای تکمیل خرید ارائه می‌دهد
  • تبلیغات نمایشی شخصی شده برای یادآوری زیرکانه به بازدیدکنندگان از برند شما و علایق خاص آنها در سایت شما در حین حرکت در وب

عکس نمایه

محتوا و تجربیات وب‌سایت را می‌توان برای نمایه‌های بازدیدکننده بر اساس متغیرهای مختلف شخصی‌سازی کرد. زبان بدن دیجیتال یک بازدیدکننده از سیگنال‌های صریح (کلیک‌ها) و ضمنی تشکیل شده است، بنابراین مهم است که هم آنچه بازدیدکنندگان به شما می‌گویند و هم آنچه را که واقعاً از رفتار آنها مشاهده می‌کنید در نظر بگیرید.

چه کسی: متغیرهای رفتاری را در نظر بگیرید – آیا این شخص یک بازدیدکننده جدید است یا تکراری؟ و به متغیرهای ارجاع دهنده مانند دامنه ارجاع نگاه کنید. یا آنها یک جستجوی ارگانیک را شروع کردند یا از طریق یک شبکه اجتماعی وارد شدند؟ چه کلمه کلیدی جستجو آنها را به سایت شما آورده است؟ بسته به اینکه چه کسی هستند، از کجا می آیند یا به دنبال چه چیزی هستند، رویکرد شما باید متفاوت باشد.

چه: الگوهای خرید قبلی آنها چیست؟ آنها قبلاً چه نوع مقالات یا ویدیوهایی را مشاهده کرده اند؟ آنها دوست دارند در چه دسته ها و مناطقی از سایت شما وقت بگذارند؟ این سیگنال‌ها را دریافت کنید و قسمت‌های مشابهی از سایت یا محتوای خود را که فکر می‌کنید از آن لذت می‌برند به اشتراک بگذارید.

آیا آنها تمایل دارند در بخش فروش مرور کنند یا اقلام سطح بالاتری خریداری می کنند؟ وقتی تصمیم می‌گیرید چه نوع محصولاتی را می‌خواهید از طریق توصیه‌های محصول بفروشید یا متقابل بفروشید، بسیار مهم است که بدانید آنها چقدر خرج می‌کنند.

زمانی: متغیرهای زمانی مانند زمان بازدید از آنها و تازگی و دفعات بازدید آنها را در نظر بگیرید. بازدیدکنندگان وقت ناهار در روزهای هفته می خواهند به سرعت وارد و خارج شوند. بازدیدکنندگان آخر هفته زمان بیشتری برای ماندن و کاوش دارند و آنها را برای خرید یا تبدیل آماده تر می کند.

کجا: آنها کجا زندگی می کنند و در حال حاضر آب و هوای آنجا چگونه است؟ محتوا را بر اساس عوامل محیطی مانند آدرس IP، کشور مبدا و منطقه زمانی تنظیم کنید. یک خریدار از مین در ماه ژانویه از دیدن منتخب مانتوهای سنگین زمستانی شما در صفحه اصلی سود می برد، در حالی که یک بازدیدکننده از لس آنجلس ممکن است با دیدن هر چیزی ضخیم تر از بادگیر بچرخد.

چگونه: چگونه با شما تماس می گیرند؟ از دسکتاپ، لپ تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت آنها؟ هر دستگاه تجربه منحصر به فرد خود را با طرح‌بندی‌های مختلف صفحه و فراخوان‌ها برای اقدام بهینه‌سازی شده برای دسترسی به ماوس یا صفحه لمسی می‌خواهد. آیا آنها صبح ها از طریق یک برنامه تلفن همراه از فروشگاه شما بازدید می کنند تا آخر شب از تبلت خود برگردند؟ به آنها اجازه دهید بدون در نظر گرفتن دستگاه، همان جایی که آخرین بار با شما کار کردند ادامه دهند و هر بار که برگشتند با آنها به عنوان یک بازدیدکننده جدید رفتار نکنید.

Ta-Data!

این زمانی است که واقعاً می‌توانید تمام داده‌های تجزیه و تحلیل وب‌سایتی را که جمع‌آوری کرده‌اید در کار قرار دهید. ایجاد تجربیات شخصی‌شده بدون داده‌ها امکان‌پذیر نیست.

تحلیلگران وب خود را بشناسید تا بینش خوبی در مورد آنچه در کسب و کار شما می گذرد به دست آورید و چگونه می توانید از آن داده ها برای شکل دادن به تجربه بازدیدکنندگان استفاده کنید. داده ها می توانند ارتباط دقیقی را در محتوایی که در سایت خود نمایش می دهید ایجاد کنند. شما می توانید بنرهای پویا صفحه اصلی را بر اساس متغیرهای نمایه که از داده های تجزیه و تحلیل شما منبع می شوند به بازدیدکنندگان تحویل دهید تا تجربه هدفمندتری ایجاد کنید. نتایج جستجوی مرتبط تری را بر اساس محبوب ترین موارد یا محتوا مطابق با تجزیه و تحلیل خود ارائه دهید. محتوای مرتبط را بر اساس فعالیت قبلی سایت یا نزدیک بودن دسته به آنها توصیه کنید.

این امکانات اساساً بی‌پایان هستند، زیرا به‌طور مداوم روشی را که از داده‌ها استفاده می‌کنید برای ایجاد ارتباط بیشتر اصلاح می‌کنید.

بدانید کجا می روید

مقصد را فراموش کنید، همه چیز مربوط به سفر است و هر سفری که ارزش انجام آن را داشته باشد نیاز به یک نقشه دارد. دنیای دیجیتال پیچیده است و با خرید بازدیدکنندگان، مصرف محتوا و تعامل آنلاین به طرق مختلف، کسب و کارها باید یک نقشه راه شخصی سازی تعریف شده ایجاد کنند.

این نقشه راه تضمین می‌کند که آن‌ها تجربیات منسجم، مرتبط و مفیدی را از یک نقطه تماس به نقطه دیگر ارائه می‌کنند و به پیشبرد کسب‌وکارشان از نقطه A به B به C و فراتر از آن کمک می‌کند.

آهسته و پیوسته برنده مسابقه است

یک استراتژی شخصی‌سازی آنلاین باید برنامه‌ای باشد که پیوسته باشد و در طول زمان تکامل یابد. بزرگترین اشتباهی که می بینم بازاریابان مرتکب می شوند این است که برخی بنرهای پویا را در صفحه اصلی خود اجرا می کنند و آن را یک روز می نامند. همانطور که شروع به دیدن نتایج حاصل از تلاش‌های شخصی‌سازی می‌کنید (و خواهید دید)، باید استراتژی خود را زیر نظر داشته باشید و به طور مداوم کمپین‌های خود را بهینه کنید تا بیشترین استفاده را از تلاش‌های خود ببرید.

بازاریابان دیجیتال وظیفه دارند سطح بالایی از خدمات را به صورت آنلاین ارائه دهند، اما بدون دسترسی به تعاملات مشابه (و معمولاً واضح تر) که در دنیای آفلاین موجود است.

درک نحوه اندازه‌گیری و تفسیر زبان بدن دیجیتال بازدیدکنندگان آنلاین برای ترسیم یک استراتژی شخصی‌سازی مداوم به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وابستگی و وفاداری بیشتری ایجاد کنند، تعامل را افزایش دهند و بازدیدها یا خریدهای تکراری را تشویق کنند و تجربیات مرتبط‌تر و هدفمندتری را در دنیای دیجیتالی به‌هم ریخته‌تر ارائه دهند. .


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

کوین لیندسی مدیریت بازاریابی محصول برای Adobe Target را بر عهده دارد. او متخصص بهینه سازی تبدیل و شخصی سازی است و اغلب در رویدادهای صنعت در سراسر جهان صحبت می کند. لیندسی قبل از خرید آن توسط Adobe در Omniture بود و قبلاً در شرکت‌های نرم‌افزار جستجو Mercado و Verity سمت‌های بازاریابی استراتژیک و محصول داشت. لیندسی یک مهاجر کانادایی است که با خانواده اش در تپه های بالای سیلیکون ولی از زندگی لذت می برد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *