اعلانیه
اعلانیه

راس لوینسون با بیش از 5.3 میلیون دلار پول نقد و دارایی از یاهو خارج شد

به‌عنوان شغل برتر انتخاب شد به نفع ماریسا مایر، کارمند سابق گوگل، مدیر عامل موقت سابق راس لوینسون یاهو را به عنوان اولین بار توسط AllThingsD گزارش شد و توسط سخنگوی یاهو محدود شد.

لوینسون ریاست واحد کلیدی شرکت در آمریکا، از جمله نظارت بر فروش تبلیغات را بر عهده داشت.

طبق شرایط قرارداد جدایی و 8K بایگانی شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، لوینسون 67000 سهم را به همراه سهام به ارزش فعلی 111 میلیون دلار دریافت خواهد کرد. 250000 گزینه سهام با قیمت هر سهم 15.80 دلار، بسته شدن قیمت هر سهم در 26 ژوئیه.

سهام امروز در 15.98 دلار بسته شد، به این معنی که اگر قیمت سهام در روز بعد سقوط نکند، او می‌تواند 45000 دلار به دست بیاورد – حتی اگر در طول دوره تمرین احتمالی 90 روزه او افزایش یابد. علاوه بر این، یاهو با 12 ماه واگذاری تسریع شده جوایز سهام قبلی لوینسون موافقت کرد (قرارداد او قبلاً 6 ماه تسریع واگذاری بود) که احتمالاً با خروج او حتی پول بیشتری در جیب او خواهد داشت.

او همچنین معادل حقوق پایه خود (1.12 میلیون دلار در سال 2011) و پاداش سالانه مورد نظر خود (حدود 3 میلیون دلار در سال 2011) و همچنین بخش نامشخصی از پاداش سالانه هدفمند خود برای سال آینده، وقفه نقدی دریافت می کند. یاهو همچنین حق بیمه پوشش COBRA Levinsohn را تا یک سال افزایش خواهد داد. در مجموع، ارزش سهام و وجه نقد به بیش از 5.3 میلیون دلار می رسد.

AllThingsD منتشر شد یادداشت از Mayer:

راس از زمانی که در سال 2010 به یاهو پیوست، یک مشارکت کننده مهم و قدرتمند در یاهو بوده است. در ماه های می و ژوئن، راس به عنوان مدیر عامل موقت نقش بسیار سختی را ایفا کرد و کار فوق العاده ای انجام داد – او واقعاً به ادامه حرکت شرکت کمک کرد، معاملات مهم را بستند، و تیم بسیار با استعدادی را تشکیل داد. من از راس به خاطر رهبری و کارش در تمام مدت تصدی اش در یاهو بسیار سپاسگزارم. مشارکت‌های او از دست خواهند رفت.

لوینسون در شرایط سیاسی سختی قرار داشت، به‌عنوان مدیر عامل و مدعی برای این نقش شناخته می‌شد، اما زمانی که استخدام مایر اعلام شد تنزل رتبه داد. آیا یک مدیر عامل بالقوه (و زمانی عملا) می تواند نفس خود را کنار بگذارد و در صندلی عقب رئیس جدید شرکت قرار گیرد؟ آیا او حتی او را می خواهد؟

ظاهراً، پاسخ حداقل به یکی از سؤال‌های بالا «نه» است، بنابراین لوینسون فرصت‌های دیگری را دنبال می‌کند، اگرچه AllThingsD گزارش می‌دهد که او هنوز کنسرت دیگری برگزار نکرده است. با این حال، او به عنوان نامزدی برای نقش‌های مختلف در شرکت‌های رسانه‌ای صحبت می‌شود و نباید مدت زیادی به دنبالش باشد.

لوینسون در سال 2010، زمانی که کارول بارتز مدیرعامل بود، در یاهو استخدام شد. او به عنوان رئیس رسانه تعاملی فاکس (FIM) در صنعت به شهرت رسید، جایی که او بر خرید عظیم MySpace و قرارداد توزیع تبلیغات با گوگل برای این ملک نظارت داشت. او همچنین در بخش خصوصی در فضای رسانه دیجیتال کار کرده است.


درباره نویسنده

پاملا پارکر مدیر تحقیقات در استودیوی محتوای Third Door Media است که در آنجا گزارش‌های اطلاعاتی MarTech و سایر موارد را تولید می‌کند. محتوای عمیق برای بازاریابان دیجیتال در ارتباط با Search Engine Land و MarTech. قبل از اینکه این نقش را در TDM به عهده بگیرد، به عنوان مدیر محتوا، ویرایشگر ارشد و ویرایشگر ویژگی های اجرایی خدمت می کرد. پارکر یک مرجع معتبر در زمینه بازاریابی دیجیتال است و از همان ابتدا در مورد این موضوع گزارش داده و نوشته است. او سردبیر سابق ClickZ است و همچنین در بخش تجاری کار کرده است و به ناشران مستقل کمک می کند تا از سایت های خود در انتشارات رسانه ای فدرال درآمد کسب کنند. پارکر مدرک کارشناسی ارشد روزنامه نگاری را از دانشگاه کلمبیا گرفت.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *