اعلانیه
اعلانیه

مطالعه چشم انداز بر چالش تبلیغات موبایلی فیس بوک تاکید می کند

فیس بوک اکنون 543 میلیون ماهانه ادعا می کند کاربران فعال موبایل خبر خوب برای فیس بوک این است که کاربران موبایل «فعال تر» از کاربران رایانه شخصی هستند. خبر بد این است که کسب درآمد از سایت اجتماعی برای کاربران تلفن همراه بسیار دشوارتر است.

این چالش به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است و موضوع سوالات متعددی در تماس کسب درآمد سه ماهه دوم فیس بوک. مدیران فیس بوک چندین بار در طول تماس تکرار کردند که در مورد کسب درآمد از تلفن همراه محتاط هستند تا تجربه کاربر را مختل نکنند.

منبع: Facebook

فیس‌بوک اگر امیدوار است درآمد خود را حفظ کند (چه رسد به اینکه آنها را افزایش دهد) باید کاری متفاوت با تبلیغات تلفن همراه خود انجام دهد زیرا کاربران بیشتری زمان بیشتری را با فیس بوک در دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند. این ادعا توسط یک مطالعه اخیر از EyeTrackShop پشتیبانی می‌شود.

این مطالعه عملکرد تبلیغات فیس بوک را بر روی رایانه شخصی، تلفن هوشمند و iPad از نظر دید، زمان صرف شده و یادآوری آگهی مقایسه کرد. این شرکت دریافت که تبلیغات در iPad عموماً موفق‌ترین هستند، در حالی که تبلیغات تلفن همراه عملکرد ضعیف‌تری نسبت به رایانه شخصی و iPad داشتند.

منبع: EyeTrackShop

در مقایسه با تبلیغات فیس‌بوک در رایانه شخصی، افرادی که در معرض تبلیغات تلفن همراه فیس‌بوک قرار می‌گیرند، کمتر آن‌ها را می‌بینند و زمانی که مورد توجه قرار می‌گیرند، زمان کمتری برای مشاهده آن‌ها صرف می‌کنند. بر این اساس، تبلیغات تلفن همراه نسبت به تبلیغات در رایانه شخصی یا آی پد یادآوری کمتری داشتند.

همانطور که نمودار بالا نشان می‌دهد، تبلیغات بالاتر در صفحه بیشتر از تبلیغات «زیر صفحه» مشاهده می‌شوند. در رایانه شخصی، تبلیغات فیس بوک دومین موردی است که توسط کاربران مشاهده می شود. در مقابل، طبق این مطالعه، تبلیغات موبایلی که در زیر صفحه نمایش داده می‌شوند تنها 3 تا 13 درصد احتمال دارد که مورد توجه قرار گیرند.

منبع: EyeTrackShop

EyeTrackShop گفت که کاربران آیفون 6 درصد کمتر متوجه تبلیغات تلفن همراه فیس بوک می شوند و 14 درصد زمان کمتری را روی آنها صرف می کنند (در مقایسه با تبلیغات رایانه شخصی). فراخوان آگهی برای موبایل 20 درصد کمتر از سایت رایانه شخصی بود. با این حال، تبلیغات در iPad بیشتر از رایانه شخصی بهتر بود. آنها توسط 18 درصد بیشتر افراد مورد توجه قرار گرفتند که 29 درصد زمان بیشتری را با آنها سپری کردند. فراخوانی برای تبلیغات فیس بوک در iPad کمتر از (97 درصد) چیزی بود که در رایانه شخصی بود.

هنوز برای تبلیغات موبایلی فیس بوک خیلی زود است، بنابراین دلیلی برای فشار دادن دکمه وحشت وجود ندارد. اما این مطالعه نشان می‌دهد که فیس‌بوک باید به آزمایش ادامه دهد و به طور بالقوه انواع مختلفی از تبلیغات را به کاربران گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد که در رایانه شخصی نشان داده می‌شوند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *