اعلانیه
اعلانیه

دادگاه آلمان: خط مشی رازداری گوگل حقوق مصرف کننده را نقض می کند

google-privacy-200 طبق گزارش از سرویس خبری IDG. گوگل از زمان تثبیت تعداد زیادی از خود در اروپا با مشکل مواجه بوده و مورد انتقاد قرار گرفته است سیاست های حفظ حریم خصوصی در مارس 2012 به یکی تبدیل شد.

Google معتقد است که خط‌مشی رازداری یکپارچه‌اش، که به شرکت اجازه می‌دهد مجموعه داده‌ها را در دارایی‌های Google ترکیب کند، به نفع مصرف‌کنندگان است زیرا ساده‌تر از داشتن خط‌مشی‌های رازداری متعدد و مستقل است. دولت‌های اروپایی مکرراً از Google درخواست توضیح، اطلاعات اضافی و تغییرات اخیر کرده‌اند.

این درگیری منجر به نوعی بن‌بست با تهدیدهای خصمانه فزاینده از سوی تنظیم‌کننده‌های اروپایی درباره اقدام و جریمه شده است. اکنون دادگاه آلمان چیزی را وارد کرده است که ممکن است یک ضربه گسترده به خط مشی Google باشد و می تواند منجر به تغییرات و بار اعلان های جدید در سراسر اروپا شود.

ماهیت حکم این است که بسیاری از شرایط موجود در خط‌مشی رازداری بسیار مبهم هستند و اطلاعات کافی در مورد آنچه Google جمع‌آوری می‌کند و نحوه استفاده یا قصد استفاده از داده‌های آن شرکت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار نمی‌دهند.

طبق گزارش، پرونده حقوقی در آلمان توسط فدراسیون سازمان های مصرف کننده آلمان (VZBV) مطرح شده است. این سازمان از 13 بند خاص در خط‌مشی رازداری Google شکایت کرده بود که تقریباً همه آنها توسط دادگاه آلمان ناقض قوانین حفاظت از داده‌های آن کشور بود.

Google همچنان ممکن است برای این پرونده تجدید نظر کند. اما این مهم است زیرا اکثر قوانین حفاظت از داده در سراسر اروپا نسبتاً سازگار هستند. بنابراین یک تخلف در یک کشور احتمالاً نقض در کشور دیگر است.

اپل و سامسونگ نیز مورد هدف VZBV قرار گرفته اند. خط‌مشی اپل همچنین قوانین حفظ حریم خصوصی آلمان را نقض می‌کند.

VZBV یک سازمان خصوصی است. کمیسیون ملی محاسبات و آزادی‌های مدنی فرانسه (CNIL) به‌طور مستقل به Google فشار وارد می‌کند. (از طرف یک تلاش پاناروپایی) برای تغییر خط مشی رازداری خود.

در ماه ژوئن، CNIL به Google گفت که تقریباً چهار ماه فرصت دارد تا توصیه‌های CNIL را بپذیرد یا به آنها رسیدگی کند یا با جریمه‌ها و جریمه‌های بالقوه دیگری مواجه خواهد شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که Google تا به امروز از ایجاد هرگونه تغییر اساسی خودداری کرده است، و معتقد است که خط‌مشی رازداری آن به قوانین اروپا احترام می‌گذارد.

بعید به نظر می رسد که Google در آلمان در مورد درخواست تجدیدنظر پیروز شود. CNIL همچنین احتمالاً با حکم دادگاه آلمان احساس اعتبار یا جسور می کند.

در پایان احتمالاً Google مجبور خواهد شد تا نحوه استفاده از داده‌های مصرف‌کننده را بیشتر توضیح دهد و احتمالاً باید خط‌مشی رازداری خود را بیشتر نمایان کند – به همان روشی که وب‌سایت‌های اروپایی اکنون ملزم به افشای آشکار استفاده از کوکی‌ها برای بازدیدکنندگان سایت هستند. .


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *