اعلانیه
اعلانیه

حکم: سامسونگ 290 میلیون دلار بیشتر به اپل بدهکار است اما مهم نیست

Apple logoقاضی (لوسی کوه) در محاکمه ثبت اختراع سامسونگ-اپل در کالیفرنیا دستور دادرسی جزئی در مورد خسارت را صادر کرد. . امروز پرونده خسارت به هیئت منصفه فرستاده شد و هیئت منصفه 290 میلیون دلار بیشتر به اپل پرداخت کرد با توجه به AllThingsD.

در مجموع، سامسونگ نزدیک به یک میلیارد دلار غرامت بدون احتساب هزینه های قانونی به اپل بدهکار است.

با این حال، برای هر دو شرکت، این به نبرد حقوقی جهانی آنها پایان نمی‌دهد و 1 میلیارد دلار نیز برای سامسونگ اهمیت زیادی ندارد. در سه ماهه سوم سامسونگ تقریباً 9.6 میلیارد دلار سود داشت که تقریباً دو سوم آن از فروش دستگاه های تلفن همراه است.

Android سیستم عامل غالب – نه فقط تلفن همراه – در سراسر جهان است و سامسونگ تولید کننده دستگاه های Android غالب است (حتی به جهاتی به ضرر گوگل). اگرچه این شرکت کره‌ای یک شریک اپل بود، اما در گذشته وسواس زیادی به تطبیق یا بهترین آیفون‌ها و تبلت‌های اپل داشت.

در حالی که بسیاری مخالف خواهند بود، من معتقدم که شواهد آزمایشی ثبت اختراع اصلی اپل-سامسونگ میزان تلاش سامسونگ خودآگاهانه برای کپی برداری از بیشتر ویژگی ها و قابلیت های مهم آیفون را نشان می دهد. از برخی جهات، یادآور اوایل دهه 1990 مایکروسافت است که از رابط کاربری اپل مانند برای سیستم عامل رایانه شخصی خود استفاده کرد، که به نوبه خود توسط اپل از رابط کاربری گرافیکی آزمایشی زیراکس الهام گرفته شده بود (یا اگر ترجیح می دهید “دزدیده شده” باشد.

تلاش سامسونگ برای شکست دادن اپل به تلاش برای اولین بار در بازار با ساعت هوشمند “2.0” گسترش یافته است. از قضا، اپل iWatch مورد انتظار خود را منتشر نکرد.

ساعت هوشمند Galaxy Gear سامسونگ تا حد زیادی به‌عنوان «آماده نیست» و «عجله‌ای وارد بازار شد». در اوایل این هفته، سامسونگ در پاسخ به گزارش یک روزنامه کره ای مبنی بر اینکه تنها 50000 دستگاه گلکسی گیر فروخته شده است، تعداد واقعی را در واقع 800000 دستگاه اعلام کرد. با این حال آنچه سامسونگ گزارش داد ارسال به خرده فروشان بود، به مصرف کنندگان نمی فروشد.

یکی از زمینه‌هایی که سامسونگ در آن نوآورانه عمل کرده است، نمایشگرها و اندازه‌های صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند است که فشار بیشتر و بیشتری را بر اپل وارد می‌کند تا آیفون‌های بزرگ‌تر بسازد.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *