اعلانیه
اعلانیه

I نمی خواهم در بخش حقوقی گوگل وکیل باشم. هر حرکتی که گوگل این روزها انجام می دهد توسط دولت ها، قانون گذاران و سازمان های غیردولتی بررسی می شود. تقریباً هر هفته پرونده های قضایی جدید و تحقیقات جدید وجود دارد.

طبق یک بلومبرگ گزارش، هفته گذشته مقام حفاظت از داده های فرانسه از گوگل خواست به 69 سوال در مورد خط مشی جدید حریم خصوصی گوگل و استفاده آن از داده های مصرف کننده پاسخ دهد تا مشخص کند آیا آنها قوانین حفاظت از داده های اروپا را نقض می کنند یا خیر. به Google مهلت 5 آوریل برای پاسخ داده شده است.

فرانسه از طرف تنظیم‌کننده‌های اروپایی که از Google خواسته بودند اجرای سیاست حفظ حریم خصوصی جدید خود را تا زمانی که فرصتی برای تعیین قانونی بودن آن بر اساس قوانین اروپا پیدا کنند، به تعویق بیاندازد. Google نپذیرفت.

در اینجا گزیده ای از نامه کمیسیون ملی فرانسه برای محاسبات و آزادی های مدنی (CNIL) به لری پیج آمده است:

در اینجا دو نمونه سوال از لیست وجود دارد:

سوال 9.   خط‌مشی رازداری جدید بیان می‌کند: “ما برای به اشتراک گذاشتن هرگونه اطلاعات شخصی حساس به رضایت شرکت نیاز داریم.”

الف) لطفاً توضیح دهید که چه زمانی، چگونه و در کدام سرویس‌ها داده‌های حساس ممکن است توسط Google جمع‌آوری شود.

B) لطفاً اهداف چنین مجموعه ای را ارائه دهید.

C) لطفاً تأیید کنید که Google «داده‌های حساس» را همانطور که در تعاریف مقدماتی این پرسشنامه ذکر شده است، تعریف می‌کند.

سؤال 10.   لطفاً توضیح دهید که چگونه و در چه مواردی “رضایت انتخاب” برای به اشتراک گذاری داده های حساس جمع آوری می شود (یا خواهد شد).

در ایالات متحده، مرکز حریم خصوصی اطلاعات الکترونیک، که به عنوان یک منتقد سرسخت و مصمم گوگل ظاهر شده است، از رد درخواست قانون آزادی اطلاعات برای اطلاعات مربوط به رابطه Google با آژانس امنیت ملی (NSA) درخواست تجدید نظر کرد که به طور گسترده گزارش شده است. دلایل امنیت ملی برای تکذیب ذکر شده است.

طبق بایگانی‌ها، Google بلافاصله پس از حادثه هک جیمیل چینی در ژانویه 2010، همکاری با NSA را آغاز کرد. EPIC می‌خواهد این اطلاعات را درک کند که چگونه داده‌های شخصی کاربران Gmail ممکن است تحت تأثیر “رابطه بین NSA و Google” قرار گیرد. :

علاوه بر این، برای عموم مردم برای به دست آوردن اطلاعات در مورد رابطه بین NSA و Google ضروری است. از سال 2009، جیمیل تقریباً 146 میلیون کاربر ماهانه داشت که همه آنها تحت تأثیر هر گونه رابطه بین NSA و Google قرار می گرفتند. . .

برای اینکه عموم مردم در مورد داده های شخصی و ایمیل خود تصمیمات معنی داری بگیرند، باید از جزئیات آن رابطه آگاه باشند. نه گوگل و نه NSA اطلاعاتی در مورد رابطه خود ارائه نکرده اند. باید به مردم اطلاع داده شود.

بعید است که دادگاه فدرال ایالات متحده از EPIC حمایت کند. با این حال، فرانسوی ها احتمالاً موفقیت بیشتری در دریافت پاسخ از Google خواهند داشت.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

گرگ استرلینگ یک ویرایشگر مشارکت کننده در Search Engine Land، عضو تیم برنامه نویسی رویدادهای SMX و معاون بازار بینش در Uberall است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *