اعلانیه
اعلانیه

برای چابکی بیشتر، وقت آن است که تیم‌های MOP راحت بگویند «نه»

به گفته بنیانگذار AgileSherpas و مربی چابک آندریا فرایر، تیم‌های عملیات بازاریابی که موفق‌ترین روش را اتخاذ می‌کنند، تیم‌هایی هستند که سیستم‌هایشان حتی با تغییر اساسی کار که از طریق آنها جریان می‌یابد، پایدار می‌مانند.

فریار می‌گوید: «توازنی که بازاریابان باید ایجاد کنند، چابکی مناسب با درجه‌ای از ثبات است.

تیم او اخیراً سومین سالانه وضعیت سالانه خود را منتشر کرده است. گزارش بازاریابی چابک، نظرسنجی از بیش از 400 بازاریاب. برای Fryrear، نگران‌کننده‌ترین داده‌های گزارش AgileSherpa درصد بالایی از پاسخ‌دهندگان بود که گفتند به دلیل فرآیندهای مشکل‌ساز فعلی، چابک‌تر نیستند. در واقع، “فرایندهای فعلی به خوبی کار نمی کنند” به عنوان یک مانع اصلی برای اتخاذ یک رویکرد چابک توسط پاسخ دهندگان در نظرسنجی ذکر شد، که پس از فقدان آموزش و آموزش در رتبه دوم قرار گرفت.

Fryrear گفت: «ما داده‌های مشابهی را در طول سه سال گذشته از انجام این گزارش مشاهده کرده‌ایم، و فکر می‌کنم این نشان دهنده میزان مشغله بالای بازاریابان است. او می‌گوید همه‌گیری روندهای زیادی را تسریع کرده است، و بازاریابی چابک ممکن است یکی از آنها باشد – به بازاریابان اجازه می‌دهد کمتر مانند آشپزهای کوتاه مدت و بیشتر شبیه شرکای استراتژیک و مشتری محور در تجارت عمل کنند.

اگر همه چیز در اولویت است، هیچ چیز در اولویت نیست

Fryrear گفت: “نه کلمه ای است که بازاریابان باید با آن راحت تر باشند.” سیستم های چابک در اینجا می توانند بسیار مفید باشند. مشکل اینجاست که اگر همه چیز در اولویت باشد، هیچ چیز نیست. وقتی می‌خواهیم ده کار را همزمان انجام دهیم، تمام آن‌ها ده برابر بیشتر از زمانی طول می‌کشند که روی یک کار تمرکز کنیم تا زمانی که آن کار انجام شود.»

هلن آبرامووا، رهبر فن‌آوری بازاریابی و قهرمان 3X Marketo می‌گوید که تیم‌های عملیات بازاریابی را به طور مرتب رنج می‌برد – نه از کمبود چابکی – بلکه عدم ثبات و پیش‌بینی‌پذیری مرتبط با فرآیندهای کاری روزانه. شرایطی که مستقیماً از فرآیندها و عملکردهای ناسازگار صحبت می کند.

مرتبط: چگونه می توان با کاهش بهره وری مقابله کرد، زیرا اختلالات گردش کار به یک هنجار جدید تبدیل می شود

آبرامووا گفت: “بزرگترین چالش تمرینات آتش نشانی مداوم و فوریت های تحمیلی است که باید فوراً مورد توجه قرار گیرند.” به داستان‌ها و سرعت‌های کاربر.»

آبرامووا اصرار دارد که بازاریاب‌های چابک باید تغییر کار و پرش از موضوعی به موضوع دیگر را متوقف کنند، عادتی که هم بهره‌وری و هم رویکرد استراتژیک به شیوه‌های کاری را از بین می‌برد.

فعال کردن یک رویکرد چابک تر در میان هرج و مرج

Fryrear نظرات آبرامووا را تکرار می‌کند و تاکید می‌کند که تیم‌های بازاریابان و MOP به فرآیندی برای محافظت از تلاش‌های متمرکز خود نیاز دارند. او دو گزینه ارائه می دهد: شناسایی یک رهبر تیم، شخصی که مانند مالک محصول در یک تیم اسکرام نرم افزاری عمل کند، یا اجرای اسپرینت های کوتاه مدت، به مدت یک تا دو هفته، که در آن بازاریابان اجازه دارند حفاظ هایی را در اطراف تلاش های کاری خود قرار دهند. .

فریریر گفت: «آنها [رهبران تیم] صاحب کارهای عقب افتاده هستند، مطمئن می شوند که کار با بالاترین اولویت و با بالاترین ارزش در بالا قرار دارد و بعد انجام می شود، درخواست های دریافتی پذیرفته می شوند، اما فوراً شروع نمی شوند. – آنها بر اساس ارزش کسب و کار و اولویت های بازاریابی، در مکان مناسب به عقب ماندگی می روند.

برای تیم‌هایی که از رویکرد «دوی سرعت کوتاه» استفاده می‌کنند، Fryrear توصیه می‌کند متعهد به تکمیل مقدار معینی از کار با یک جعبه زمانی کوتاه، و تمرکز روی چیزی جز آن موارد کاری باشند.

“اگر اسپرینت خوب و کوتاه باشد، دوباره می‌توانیم درخواست‌های دریافتی را بپذیریم، اما آنها را در لیست عقب ماندگی خود قرار دهیم تا در یک اسپرینت آتی اولویت‌بندی شوند و (شاید) بررسی شوند. در زمان‌های بی‌ثباتی مانند این، اسپرینت‌های یک هفته‌ای ممکن است برای امکان پردازش سریع کارهای جدید مفید باشد.

برای اینکه واقعاً چابک باشیم به آموزش و آموزش بیشتری نیاز است

بر اساس نظرسنجی AgileSherpa، فقدان آموزش و آموزش در مورد استراتژی های بازاریابی چابک مانع اصلی اتخاذ رویکرد چابک بود.

Fryrear گفت: «ایده تعهد بلندمدت برای دستیابی به گواهینامه می‌تواند دلهره‌آور باشد، به‌ویژه زمانی که به انبوهی از کار در حال رشد نگاه می‌کنید. برای دسترسی بیشتر به آموزش، شرکت Fryrear “دوره مقدماتی بازاریابی چابک” خود را به صورت رایگان باز کرده است، دوره ای که قبل از همه گیری 79 دلار هزینه داشت.

Fryrear گفت: «در حال حاضر به هر کجا که نگاه کنید، درخواست‌هایی را می‌بینید که بازاریابان باید چابک باشند، اما این می‌تواند به این معنا باشد که فقط سریع باشید یا هر روز نظرتان را تغییر دهید – و این واقعاً چیزی نیست که ما به آن نیاز داریم. از شروع و پایان دادن دست بردارید تا در واقع ارزش را به دست مخاطبان خود برسانید. این کاری است که سیستم های چابک قرار است انجام دهند.”

اما، همه بازاریاب‌ها معتقد نیستند که فقدان تحصیلات تیمشان را از چابکی بیشتر باز می‌دارد.

آبراموا گفت: «من با این نکته مخالفم، مانع اصلی فرهنگ و فرآیندهای تصمیم گیری است که نحوه انجام کارها را در سازمان تعریف می کند. این تفاوت بین دانستن اینکه چگونه کاری را انجام دهیم و در واقع انجام کاری است.»

او می‌گوید که توانایی یک سازمان برای ایجاد و اجرای شیوه‌های چابک بستگی به این دارد که شرکت در چه مرحله‌ای از بلوغ و چرخه عمر خود قرار دارد – کسب‌وکارهایی که سطوح بلوغ پیشرفته‌تری دارند، توانایی بیشتری برای پذیرش و پایبندی به فرآیندهای چابک دارند.

نقش فناوری در چابکی

ریچارد دِماتو، جنرال موتورز و رئیس بخش تحول سایمون دیتا، گفت که بزرگترین چالش، وقتی صحبت از چابکی به میان می‌آید، پلت‌فرم‌های فناوری زیربنایی است که تیم‌ها از آن استفاده می‌کنند.

Demato گفت: «اگر از فناوری قدیمی در پایه استفاده کرده باشید، ابزارهای مدیریت پروژه چابک همچنان در ایجاد یک تغییر واقعی ناکام خواهند بود. به گفته Demato، موج جدید پلتفرم‌های داده‌های مشتری و پلت‌فرم‌های تجربه مشتری – که تمام داده‌ها را به روی تیم‌های بازاریابی باز می‌کند و امکان هماهنگ‌سازی متمرکز تجربه مشتری را فراهم می‌کند – یک عامل کلیدی برای شیوه‌های چابک است که جریان‌های کاری داخلی را ساده‌سازی می‌کند. توابع، کانال ها، سفرها و ابرها.

مرتبط: چگونه یک پشته martech برای این دوره بسازیم — و هر آنچه که در آینده خواهد آمد

برای راج جین، یک مدیر اتوماسیون بازاریابی و عملیات، حتی زمانی که تغییرات زیادی اتفاق نمی‌افتد، چالش‌های واقعی برای تیم‌های چابک بر قابلیت‌های ارتباطی و دموکراسی‌سازی دانش متمرکز است.

جین گفت: «داشتن چیزهایی مانند ویکی شرکت – با استفاده از ابزارهایی مانند Confluent، G-Suite Tools، و Sharepoint، همراه با Slack و گروه‌های ایمیل – ایجاد فرآیندها و روش‌های جدید برای همگام شدن با تغییرات را آسان‌تر می‌کند. ما زمان زیادی را صرف راه‌اندازی ابزارهایمان و ایجاد محیط‌هایی کردیم تا ذینفعان ما بتوانند به خود خدمت کنند و اطلاعات جدید را سریع پیدا کنند.»

تیم جین از رویکرد اسکرام استفاده می کند – دومین رویکرد رایج بازاریابی چابک در میان پاسخ دهندگان نظرسنجی AgileSherpa، با 21٪ از اسکرام به عنوان روش خود. (بیش از نیمی – 54٪ – از شرکت کنندگان در نظرسنجی گزارش کردند که از یک رویکرد ترکیبی استفاده می کنند که چندین روش را پیاده سازی می کند.)

جین گفت: «برای تیم ما، ما بر این تمرکز می‌کنیم که چگونه روش چابک به ما اجازه می‌دهد تا با هم کار کنیم تا اولویت‌هایمان را هماهنگ کنیم، از طریق تغییر پویا باشیم، و منابع زمانی استعدادهای افراد را بودجه‌بندی کنیم. اعضای تیم به آنها کمک می‌کنیم سؤال «چرا چابک؟» را به جای سؤال «چابک چیست؟» درک کنند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

Amy Gesenhues سردبیر ارشد رسانه درب سوم بود که آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌های Marketing Land، Search Engine Land و MarTech Today را پوشش می‌داد. از سال 2009 تا 2012، او یک ستون نویس سندیکایی برنده جایزه برای تعدادی از روزنامه های روزانه از نیویورک تا تگزاس بود. او با بیش از ده سال تجربه مدیریت بازاریابی، در انواع نشریات سنتی و آنلاین از جمله MarketingProfs، SoftwareCEO و Sales and Marketing Magazine همکاری داشته است. مقالات امی را بیشتر بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *