اعلانیه
اعلانیه

بازاریابی فین تک امروز و فراتر از آن: بررسی بهترین شیوه ها و استراتژی ها

دنیای فین‌تک در حال انفجار است. تراکنش هایی که زمانی نیاز به درایو به بانک داشتند، اکنون می توانند با ضربه زدن یک دکمه مجازی انجام شوند. با تراکنش های پولی بزرگتر که روزانه به صورت دیجیتالی انجام می شود، ترکیبی منحصر به فرد از فناوری و اعتماد کاربران ایجاد کرده است.

سرمایه گذاری VC منجر به 105 میلیارد دلار تنها در سال 2020 جمع آوری شده. این به موفقیت بی‌نظیری برای استارت‌آپ‌هایی مانند Robinhood تبدیل شده است که تقریباً به 1 میلیون رسیده است. کاربران در سال 2016. بهره برداری از آن رشد می تواند چالش برانگیز باشد. بیشتر داستان های موفقیت فین تک به فناوری تلفن همراه متکی هستند، اما 61٪ از مصرف کنندگان به سایت تلفن همراهی که برای دسترسی به آن مشکل داشتند باز نمی گردند. این مهم است زیرا 29.3 میلیارد دستگاه شبکه تا سال 2023 در سراسر جهان فعال خواهند شد.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به ساختار بازار جهانی فین‌تک و نقشی که بازاریابی فین‌تک امروزه ایفا می‌کند بیندازیم.

5 دسته فین تک

فین تک تنها یک چیز نیست. این مجموعه ای متفاوت از راه حل های مالی مختلف است که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. پنج دسته اصلی فین تک عبارتند از:

  • پرداخت های دیجیتال. این دسته شامل پرداخت های POS تلفن همراه، حواله های دیجیتال و تجارت دیجیتال (که معمولاً تجارت الکترونیک نامیده می شود) است.
  • سرمایه گذاری دیجیتال. امروزه اپلیکیشن های تجاری فراوان هستند. در این دسته، چیزهایی مانند نئوبرکرها و مشاوران رباتیک پیدا خواهید کرد.
  • وام جایگزین. این شامل وام‌دهی متمرکز بر کسب‌وکار و وام‌دهی بازار پسند مصرف‌کننده است.
  • تامین مالی جایگزین. در اینجا، برنامه‌های سرمایه‌گذاری جمعی و سرمایه‌گذاری جمعی را خواهید یافت.
  • Neo-banking. انقلاب دیجیتال منجر به ایجاد بانک‌هایی که فقط آنلاین هستند بدون شعبه فیزیکی در هر نقطه از جهان است. کیف پول‌های دیجیتال رایج‌تر می‌شوند و حتی موسسات مالی قدیمی بالاخره با روندهای جدید آشنا می‌شوند.

مناطق خارج از آمریکای شمالی، از جمله LATAM و جاهای دیگر، به تازگی تحول دیجیتال. توده‌ها شروع به درک این روش جدید کسب و کار کرده‌اند، بنابراین این زمینه حتی سبزتر در خارج از کشور است. گفته می شود، مقاومت در برابر این تغییر اجتناب ناپذیر نیز وجود دارد.

بازاریابی فین تک چیست؟

همه صنایع به بازاریابی خاصی نیاز دارند که برندها را ایجاد می کند، کسب و کارها را با مخاطبان هدفشان مرتبط می کند و از قوانین و مقررات مختلفی که بر آن صنعت حاکم است پیروی می کند. صنعت فین تک نیز از این قاعده مستثنی نیست.

راه‌حل‌های بازاریابی فین‌تک را می‌توان به عنوان مجموع تکنیک‌های بازاریابی که به‌طور خاص برای استفاده توسط سازمان‌های فناوری مالی طراحی شده‌اند، تعریف کرد. با این حال، این تکنیک ها باید بیشتر از ایجاد برند یک سازمان و تقویت پیام آن باشد. آنها همچنین باید از فهرست رو به رشدی از مقررات SEC پیروی کنند که ادعاهایی را که می توان در پیام های بازاریابی مطرح کرد محدود می کند.

اندازه بازار صنعت فین‌تک چقدر است؟ این ارزش به 110.57 میلیارد دلار در سال 2020 رسید، با نرخ رشد پیش بینی شده CAGR 26.87٪ و انتظار می رود تا سال 2030 به 698.48 میلیارد دلار برسد. 

ایجاد تقاضا با بازاریابی دیجیتال فین تک

هدف اصلی بازاریابی فین تک، ایجاد تقاضا و افزایش سهم بازار است. برای انجام این کار، باید فرصت بازار فین تک خود را شناسایی کنید. استراتژی‌های بازاریابی فین‌تک باید حول مدل‌های کسب‌وکار خاص مهندسی شوند. هیچ راه حل یکسانی وجود ندارد که برای همه سازمان ها کارساز باشد. بیایید بیشتر در مورد آنچه باید بدانید.

استراتژی داده را تنظیم کنید

بخش‌بندی داده‌های مشتریان شما واقعاً باید از روایت برند از پیش تعریف‌شده شما ناشی شود، چه باور کنید چه نه. دو تا سه ستون پیام رسانی قانع کننده ایجاد کنید تا محتوای خود را متمرکز کنید تا مردم به طور طبیعی به سمت راه حل ها گرایش پیدا کنند و قبل از اینکه فروشنده با آنها تماس بگیرد، آنچه را که نیاز دارند شناسایی کنند.

داده‌های فروش گونگ به وضوح نشان داده است: «معاملات رقابتی زود به دست می‌آیند، زمانی که میدان نبرد هنوز حاصلخیز است. معاملات رقابتی با تکنیک‌های کشف به دست می‌آیند، نه با تکنیک‌های بستن.» این به این معنی است که جریان درخت تصمیم خود را در بالای صفحه پخش کنید تا از میان آرایه وسیعی از کلمات کلیدی عمدتاً بدون علامت تجاری شروع به قیف کردن کنید، به عنوان مثال، برای ایجاد یک گسترش کافی برای یادگیری و مقیاس.

همچنین این یک جایگزین عالی برای یک جریان باز است و به‌طور عطف به ماسبق برای کشف الگوهای دادهبرای شناسایی مخاطبان خود – فرآیند پیچیده ای که من با آن بسیار آشنا هستم. ابتدا تلاش خود را با مخاطبانی که انتظار دارید شروع کنید و سپس از نمایه های کاربر استفاده کنید تا در مورد مشکلات کلیدی که حل می کنید بسیار خاص باشید. ممکن است تعجب کنید که چقدر می توانید نزدیک شوید. این به شما کمک می‌کند شاخص‌های کلیدی عملکرد فین‌تک خود را ترسیم کنید تا هدف مشخصی برای دنبال کردن داشته باشید.

با وجود این موضوع، بیایید با B2C شروع به بازاریابی فین‌تک کنیم.


MarTech را دریافت کنید! روزانه. رایگان. در صندوق ورودی شما.


7 استراتژی بازاریابی فین تک برای B2C

در زیر، بحث عمیق‌تری پیرامون استراتژی‌های مختلف بازاریابی فین‌تک و نحوه عملکرد آنها خواهید دید. این همچنین به هدایت استراتژی بازاریابی محتوای فین تک شما کمک می کند.

1. گیمیفیکیشن

گیمیفیکیشن تکنیکی است که برای افزودن عناصر بازی مانند به محتوای دیگر استفاده می شود. در دنیای آموزش و یادگیری الکترونیکی استفاده می‌شود و می‌تواند در بازاریابی فین‌تک تأثیر زیادی داشته باشد. گیمیفیکیشن لزوما به معنای تبدیل محتوای بازاریابی شما به یک بازی نیست، بلکه صرفاً به معنای افزودن عناصر مناسب به سایر عناصر بازاریابی است. به عنوان مثال، کسب امتیاز، ارائه پاداش و معرفی مسابقات، همگی نمونه هایی از گیمیفیکیشن هستند. حتی برنامه‌های بانکداری دیجیتالی پیشرفته نیز این کار را انجام می‌دهند.

2. بازاریابی ارجاعی، وابسته یا تأثیرگذار

بازاریابی ارجاعی، بازاریابی وابسته و بازاریابی تأثیرگذار همه به شما این امکان را می دهند که به مخاطبان هدف خود برسید و علاقه ایجاد کنید. اگرچه آنها بسیار متفاوت عمل می کنند.

بازاریابی ارجاعی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – به مشتریان فعلی شما اجازه می دهد دیگران را به شما ارجاع دهند (معمولاً برای یک نوع پاداش). بازاریابی وابسته به شما امکان می دهد برای انتشار پیام خود از میلیون ها وب سایت وابسته استفاده کنید و بازاریابی تأثیرگذار به شما امکان می دهد از مخاطبان تأثیرگذار برای ساختن برند خود بهره ببرید.

3. بازاریابی تجربی

بازاریابی تجربی گاهی اوقات بازاریابی تعاملی یا بازاریابی مشارکتی نامیده می شود. همه چیز در مورد غوطه ور کردن مخاطبان خود در یک محصول و درگیر کردن عمیق آنها است. تمرکز آن بر انجام بیشتر از فروش محصولات یا خدمات است. هدف این است که مصرف کنندگان خود برند را تجربه کنند. یک مثال خوب از این می‌تواند یک سرویس آزمایشی رایگان باشد که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد مشارکت کنند و نحوه کارکرد سرویس یا پلتفرم را به طور مستقیم تجربه کنند.

کاوش عمیق تر: شیرین کاری Airdrop دونالد گلاور در Coachella ثابت می کند که بازاریابی تجربی با نفوذ جسورتر می شود

4. بازاریابی مشارکتی

بازاریابی مشارکتی روشی منحصربه‌فرد است که به دو یا چند برند اجازه می‌دهد بر اساس هم‌افزایی تلاش‌های ترکیبی خود به موفقیت دست یابند. با همکاری با برندهای دیگر، می‌توانید به مخاطبان گسترده‌تری دست پیدا کنید و با سایر مشاغل علاقه‌مند به همان مخاطبان همکاری کنید. به عنوان مثال: 

  • Google حامی Wi-Fi در برخی از مکان‌های Starbucks است.
  • GoPro و Red Bull نیز برای بازاریابی با یکدیگر همکاری می‌کنند.
  • نایک و اپل، یونیسف و تارگت، و برگر کینگ و مک‌دونالدز نمونه‌های خوبی از بازاریابی مشارکتی هستند.

بازاریابی اجتماعی شامل گرد هم آوردن افراد حول یک موضوع یا هدف مشترک است. Burning Man نمونه خوبی از برندی است که از طریق بازاریابی اجتماعی رشد کرده است. Acorns یک مثال بیشتر متمرکز بر فین تک است.

برای اینکه این کار انجام شود، به یک جامعه با علاقه مشترک (سرمایه گذاری با بودجه محدود و ریسک پذیری کمی در مورد Acorns) نیاز دارید. آن جامعه باید احساس کند که به هم تعلق دارند و باید به یکدیگر اهمیت دهند (به دلیل علاقه مشترکشان). استراتژی‌های فین‌تک برای بازاریابی معمولاً از اینجا شروع می‌شوند و یک مبشر داخلی رهبری مسئولیت را بر عهده دارد.

6. نام تجاری

برندینگ گامی حیاتی در ایجاد کسب و کار فین‌تک شماست، اما اغلب اشتباه گرفته می‌شود. این چیزی بیش از ایجاد یک لوگوی خاطره انگیز یا یک مفهوم بازاریابی موثر است. در عوض، این در مورد ایجاد انتظارات در مخاطبان است. نام تجاری شما این است که مشتریان شما را چگونه می بینند، اما شما می توانید این ادراک را از طریق اقدامات، پایبندی به ماموریت خود و موقعیت صحیح کسب و کار فین تک خود در صنعت گسترده تر هدایت کنید.

7. بازاریابی محتوا و تولید رسانه

بازاریابی موفق فین تک به بازاریابی محتوا و تولید رسانه بستگی دارد. به زبان ساده، هیچ کسب و کاری بدون رساندن پیام خود به مخاطبانش موفق نخواهد شد. شما این کار را از طریق محتوایی مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات PPC، پست‌های وبلاگ، ویدیوها و موارد دیگر انجام می‌دهید. همه چیز در مورد پاسخ دادن به سوالات، قرار دادن شرکت خود به عنوان پاسخ به چالش های مشتری و آموزش افراد است. این کلید بازاریابی درونگرا است که انجام می دهد.

بازاریابی فین‌تک باید بیشتر از فریب دادن و وسوسه‌انگیز کردن انجام دهد – باید آموزش دهد. مشتریان شما با یک چالش روبرو هستند. شاید آنها در تلاش برای سرمایه گذاری هستند. شاید آنها می خواهند پرداخت های تلفن همراه را در تجارت کوچک خود بپذیرند. در هر صورت، محتوای شما باید راه های مختلفی را توضیح دهد که می تواند مشکل را حل کند و سپس راه حل شما را به عنوان بهترین گزینه قرار دهد. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که یک استراتژی وجود دارد. در غیر این صورت، شما ممکن است نام تجاری خود را نداشته باشید، ضعیف باشید و نتوانید ایجاد کنید تاثیری که شما نیاز دارید.

کاوش عمیق تر: آموزش مشتری بخش مهمی از تجربه مشتری

بازاریابی فین تک B2B

دنیای بازاریابی فین‌تک B2B غیرعادی است زیرا بسیاری از برندها نمی‌دانند چگونه به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. انجام این کار به طور موثر مستلزم ترکیبی از تاکتیک های B2B و B2C است که اغلب خارج از تجربه اکثر بازاریابان B2B هستند.

فقط پنج تا هفت سال پیش بود که برندها فکر کردند استفاده از ویدئوهای آنلاین برای بازاریابی کسب و کارشان ایده ای پوچ است. تصور این بود که ویدیو فقط برای بازاریابی تلویزیونی است. با این حال، بسیاری از تصمیم گیرندگان در این شرکت ها متوجه نشدند که پهنای باند اینترنت به طور تصاعدی در سراسر کشور در حال افزایش است و بازاریابی ویدیویی با کیفیت بالا را نه تنها واقع بینانه بلکه فوق العاده موثر می کند. کور شده از گذشته و بی ارتباط با حال، به سادگی نمی توانستند آن را ببینند. (و متأسفانه برای برخی هنوز هم همینطور است.)

تیم ما در Noble Digital اگر اینطور فکر می‌کردند هرگز نمی‌توانستند به پلتفرم سرمایه‌گذاری Fundrise در رسیدن به موفقیتی که ما به دست آوردیم کمک کنند. در مورد آنها، آنها با استفاده از تبلیغات جستجوی گوگل گیر کرده بودند. در حالی که PPC می تواند موثر باشد، مشکل این بود که بیشتر سرنخ های تولید شده به دلیل مقررات SEC فاقد صلاحیت برای سرمایه گذاری بودند. راه حل ما؟ ویدئویی که به طور خاص طراحی شده است و سرمایه گذاران واجد شرایط را هدف قرار می دهد که نه تنها سر سوزن را حرکت می دهد، بلکه به طور چشمگیری شناخت برند و سهم بازار را افزایش می دهد. باید شرکایی پیدا کنید که راه‌حل‌های ROI واقعی را در مقابل موارد قابل تحویلی که ممکن است ثابت بماند، ارائه کنند.

چگونه در بازاریابی فین تک موفق شویم

تسلط بر دنیای بازاریابی فین‌تک مدرن علم موشکی نیست، اما مستلزم درک دقیق بهترین شیوه‌ها است.

روی کاربران تلفن همراه تمرکز کنید

ابتدا، مطمئن شوید که روی کاربران تلفن همراه تمرکز کرده‌اید. این جایی است که بخش عمده ای از مشتریان شما خواهند بود. و به یاد داشته باشید که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم. شما نمی توانید تجربه برنامه های تلفن همراه خود را اشتباه بگیرید زیرا بیش از نیمی از مصرف کنندگان به شما فرصتی دوباره نمی دهند. برنامه های فین تک باید برای تجربیات یکپارچه مهندسی شوند.

محتوای ارزشمند ایجاد کنید

در مرحله بعد، مطمئن شوید که محتوای ارزشمندی ایجاد می کنید. بله، شما در حال ایجاد وثیقه بازاریابی هستید، اما این بدان معنا نیست که باید بیهوده یا آشکارا فروش باشد. آنچه را که قبلاً ذکر کردیم به خاطر بسپارید – بازاریابی محتوای خوب به مخاطبان شما آموزش می دهد. فقط به آنها نگویید که چرا بهترین انتخاب برای نیازهای آنها هستید. به آن‌ها نشان دهید که چالش‌ها و نکات دردناک آن‌ها را درک می‌کنید، و سپس گزینه‌هایی را که باید آن مشکلات را حل کنند و در عین حال پیشنهاد شما را به‌عنوان راه‌حل بهینه قرار می‌دهند، برجسته کنید.

نام تجاری خود را متمایز کنید

در حالی که صنعت فین‌تک نسبتاً جدید است، مشکلاتی که حل می‌کند وجود ندارد. این بدان معناست که مهم نیست کسب و کار شما چه کاری انجام می دهد، جدید نیست. شما رقبای دارید ضروری است که به مخاطبان خود نشان دهید که چه تفاوتی با دیگران دارید.

  • چه چیزی شما را از سایر مشاغل فین تک متمایز می کند؟
  • چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهید؟

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و سپس آن را مرکز استراتژی بازاریابی فین تک خود قرار دهید. به بررسی عمیق‌تری در مورد نحوه متمایز کردن برند خود نیاز دارید؟ این مقاله مفصل را بررسی کنید نام تجاری.

آینده بازاریابی فین تک

آینده بازاریابی محصولات فین تک چگونه است؟ در حالی که ما توپ کریستالی نداریم، روندهای جالبی وجود دارد که می‌توانیم از آنها برای برون‌یابی چیزهای مهم برای درک ناشران و بازاریابان استفاده کنیم.

بانک ها و فین تک ها با هم همکاری می کنند

روندی که در ماه‌های اخیر بسیار قابل مشاهده است، افزایش تعداد همکاری‌های بانک/فین‌تک است. این برای بازاریابی شما چه معنایی دارد؟ یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد، افزایش حلقه‌های SEC است که باید در ارتباط با پیام‌های خود از آن عبور کنید.

Sustainability به موفقیت بزرگی رسید

با تاثیر فزاینده تغییرات آب و هوایی بر اقتصاد جهانی، شرکت‌های فین‌تک، بانک‌ها و سایرین در صنعت مالی به طور فزاینده‌ای به نوآوری پایدار برای جذب سرمایه‌گذاران/مشتریان جدید روی می‌آورند.

اینترنت اشیا نقشی خواهد داشت

در نهایت، اینترنت اشیا (IoT) عصر جدیدی از اعتماد در امور مالی را پیش خواهد برد. به دنبال گسترش قابل توجهی در شبکه‌های سیمی و بی‌سیم و سایر فناوری‌های ارتباطی، از جمله راه‌حل‌های ارتباطی میدان نزدیک و شبکه‌های کم‌مصرف منطقه وسیع باشید.

هوش مصنوعی در بازار فین تک

هوش مصنوعی جهانی در فین‌تک اغلب در امور مالی به دلایل مختلفی استفاده می‌شود: 

  • تصمیم گیری وام.
  • پشتیبانی مشتری.
  • تشخیص کلاهبرداری.
  • ارزیابی ریسک اعتبار.
  • بیمه.
  • مدیریت ثروت.
  • و موارد دیگر.

پیشرفت‌های شرکت‌های فین‌تک مدرن بر روی استفاده از هوش مصنوعی برای بهره‌وری، افزایش سطح دقت و حل سریع مشکلات تمرکز دارد که همگی منجر به تجربه بهتر برند می‌شوند.

غذای آماده

آینده بازاریابی فین‌تک ممکن است کاملاً روشن نباشد، اما فناوری محور و مشتری محور است. دستیابی به موفقیت در بازاریابی فین تک مستلزم فراتر از درک قوانین و مقررات SEC است. این امر مستلزم یک استراتژی صحیح مبتنی بر دانش عمیق از مخاطبان شما، چالش‌های آنها و اینکه چگونه پیشنهاد شما این مشکلات را حل می‌کند.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

آلن مارتینز 25 میلیارد دلار هزینه رسانه ای پشت کار حرفه ای خود دارد. . او به عنوان مدیر ارشد مالی کسری و استراتژیست ارشد در آژانس نوبل دیجیتال، که او آن را تأسیس کرد، کار می کند. آلن می‌داند که داده‌ها چگونه انجام می‌شوند و می‌تواند داده‌ها را به داستان‌های معنادار و قانع‌کننده تبدیل کند تا برندها را در عصر دیجیتال افزایش دهد. او همه انواع برندها را راه‌اندازی کرده و حتی از آن خارج شده است – از استارت‌آپ‌های پلتفرم سرمایه‌گذاری شده مانند: Fundrise و Telesign گرفته تا SharkTanks مانند: برندهای Plated و بزرگ مانند New Balance، Mutual of Omaha، Coca-Cola، Subway، Nestle و AT&T. تعداد کمی. آلن همچنان از نوبل دیجیتال به عنوان پلتفرمی برای راه اندازی، مقیاس و خروج از محصولات و برندها استفاده می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *