مایک مکگوایر، تحلیلگر نایب رئیس گارتنر، گفت: «بازاریابی با رویداد و زمان واقعی بیشترین تأثیر را بر فعالیتهای بازاریابی در پنج سال آینده خواهد داشت. ابتدا در تجزیه و تحلیل پیش بینی و ارائه ارتباطات شخصی ماهر شوید.
نظرات مک گوایر بخشی از گزارش گارتنر در آگوست گذشته، به تشریح روندهای برتری که احتمالاً بر نحوه مدیریت گروههای بازاریابی گروههای بازاریابی خود تأثیر میگذارند، میپردازد.
شرکت تحقیقاتی دریافت که برندهایی که قادر به اتصال تجزیه و تحلیل رفتاری به پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی هستند، برای ارائه تلاشهای بازاریابی در زمان واقعی مجهزتر خواهند بود – اما، طبق گزارش گارتنر، بسیاری از بازاریابان فاقد یک مورد تجاری “روشن” واقعی هستند. -درگیری زمانی
بزرگترین مانع بازاریابی بلادرنگ
پس مشکل چیست؟ اندرو لکلر، مدیر بازاریابی محصول Pegasystems می گوید که مسئله اصلی این است که ما 7000 راه حل فن آوری بازاریابی داریم، اما راهی برای ترکیب موثر چندین سیستم متفاوت به روشی که تلاش های بازاریابی در زمان واقعی پایدار را ارائه می دهد، نداریم.
«ما دادههایی داریم که در همه جا وجود دارد. سیستمهای ما و افراد ما – آنها به هم متصل نیستند.» ارائه، “یک سری پیچیدگی وجود دارد. ما ورودی دریافت کردهایم که از اینجا و خارج از آنجا است – و در جزیرهای که کسی نمیداند پرداخت میشود. ناگفته نماند تمام سیستمهای دیگری که مشتری را لمس میکنند – مواردی مانند خدمات مشتری یا برنامههای صورتحساب.
طبق گفته LeClair، بازاریابان نمیتوانند چندین پلتفرم را که پیادهسازی کردهاند برای ایجاد یک «مرجع تصمیم متمرکز» به هم بچسبانند – پلتفرمهایی که میتواند رویدادهای بازاریابی واقعی را بر اساس تعامل مشتری در کانالها، دادههای تاریخی، خرید ارائه کند. تعاملات و موارد دیگر
چگونه بازاریابی در زمان واقعی، 1:1 کار کند
«ما باید بهترین اقدامات بعدی را در کانالها در کمتر از 100 میلیثانیه کشف و ارائه کنیم، اما واقعاً این چه معنی دارد؟ و چگونه شروع به کار می کند؟» LeClair در طول وبینار خود پرسید.
مدیر بازاریابی محصول می گوید بازاریابی بلادرنگ بر چهار قابلیت خاص متکی است: تشخیص، داده، تصمیم گیری و تحویل. اول، بازاریابان باید بتوانند لحظه نیاز مشتری را تشخیص دهند یا حس کنند. این به معنای وجود سیستمهایی است که قادر به شناسایی اقدامات از طریق رویدادهای ساده مانند کلیک بر روی ایمیل یا مکالمه با CSR هستند.
«از طرف دیگر، شما غیر رویدادها نیز دارید. این زمانی است که ما انتظار داریم اتفاقی بیفتد و این اتفاق نمی افتد.»
هنگامی که رویداد – یا مجموعه ای از رویدادها – شناسایی شد، قبل از تعیین بهترین اقدام بعدی، باید داده ها جمع آوری شوند. طبق گفته LeClair، بازاریابان به دادههایی نیاز دارند که بتواند به ارزیابی احساسات، قصد و رفتار مشتری کمک کند. همچنین دادههایی که هدف نهایی و مکان قرارگیری آنها را روشن میکند نیز مورد نیاز است.
LeClair گفت: “همه این اطلاعات برای شناسایی زمینه آنها و نیازهای آنها کاملاً کلیدی است – و باید در زمان واقعی در دسترس باشد.”
یک ارزیابی جامع دادهها، تصمیمگیری در مورد بهترین اقدام بعدی و بهینهسازی یک فرصت بازاریابی در زمان واقعی را ممکن میسازد. این ممکن است شامل انتشار محتوای مناسب در زمان مناسب، ارائه یک پیشنهاد شخصی، ارسال ایمیل بعدی یا موارد دیگر باشد.
وقتی بازاریابها این چهار قابلیت را بهخوبی تنظیم کردند، میتوانند تعیین کنند که آیا زمان فروش به مشتری یا تقویت رابطه فرا رسیده است یا نه – یا بهطور بالقوه تصمیم میگیرند در صورت غیرممکن بودن اضافه کردن ارزش در یک رابطه، مشارکت نکنند. وضعیت داده شده
«از تشخیص اولیه تا جمعآوری دادههای ما تا تصمیمگیری و سپس اجرا – و این که چگونه بر تجربه مشتری تأثیر میگذارد – اگر بتوانیم همه این کارها را در کمتر از 100 میلیثانیه برای هر کانالی انجام دهیم، حالت ایده آل اینجا جایی است که بهترین سازمانهای طبقاتی زندگی میکنند و نفس میکشند.»
پاداش بازاریابی بلادرنگ
برای تأثیر تلاشهای بازاریابی بلادرنگ، LeClair نتایج یک گزارش تأثیر اقتصادی کل که توسط Forrester بر روی مشتریان Pega انجام شد به اشتراک گذاشت.
فورستر تأیید کرد شرکتهایی که ابزارهای بازاریابی بیدرنگ Pega را پیادهسازی کردهاند، 226 میلیون دلار درآمد افزایشی و 193 میلیون دلار درآمد انباشته ایجاد کردهاند.
LeClair گفت: «از آنجایی که ما نیازها را در زمان واقعی حس می کنیم، می توانیم در تلاش های حفظ خود فعال باشیم، انحراف خود را کاهش دهیم، با مشتری قبل از اینکه حتی فرصت فکر کردن به ترک را پیدا کنند، با آنها ارتباط برقرار کنیم. این واقعاً، در پایان روز، نحوه بهینهسازی ارزش طول عمر مشتری است که همه اینها در مورد آن است.»
نمایش کامل «چرا در زمان واقعی مهم است» را تماشا کنید.
مایک مکگوایر، تحلیلگر نایب رئیس گارتنر، گفت: «بازاریابی با رویداد و زمان واقعی بیشترین تأثیر را بر فعالیتهای بازاریابی در پنج سال آینده خواهد داشت. ابتدا در تجزیه و تحلیل پیش بینی و ارائه ارتباطات شخصی ماهر شوید.
نظرات مک گوایر بخشی از گزارش گارتنر در آگوست گذشته، به تشریح روندهای برتری که احتمالاً بر نحوه مدیریت گروههای بازاریابی گروههای بازاریابی خود تأثیر میگذارند، میپردازد.
شرکت تحقیقاتی دریافت که برندهایی که قادر به اتصال تجزیه و تحلیل رفتاری به پلتفرمهای اتوماسیون بازاریابی هستند، برای ارائه تلاشهای بازاریابی در زمان واقعی مجهزتر خواهند بود – اما، طبق گزارش گارتنر، بسیاری از بازاریابان فاقد یک مورد تجاری “روشن” واقعی هستند. -درگیری زمانی
بزرگترین مانع بازاریابی بیدرنگ
پس مشکل چیست؟ اندرو لکلر، مدیر بازاریابی محصول Pegasystems می گوید که مسئله اصلی این است که ما 7000 راه حل فن آوری بازاریابی داریم، اما راهی برای ترکیب موثر چندین سیستم متفاوت به روشی که تلاش های بازاریابی در زمان واقعی پایدار را ارائه می دهد، نداریم.
«ما دادههایی داریم که در همه جا وجود دارد. سیستمهای ما و افراد ما – آنها به هم متصل نیستند.» ارائه، “یک سری پیچیدگی وجود دارد. ما ورودی دریافت کردهایم که از اینجا و خارج از آنجا است – و در جزیرهای که کسی نمیداند پرداخت میشود. ناگفته نماند تمام سیستمهای دیگری که مشتری را لمس میکنند – مواردی مانند خدمات مشتری یا برنامههای صورتحساب.
طبق گفته LeClair، بازاریابان نمیتوانند چندین پلتفرم را که پیادهسازی کردهاند برای ایجاد یک «مرجع تصمیم متمرکز» به هم بچسبانند – پلتفرمهایی که میتواند رویدادهای بازاریابی واقعی را بر اساس تعامل مشتری در کانالها، دادههای تاریخی، خرید ارائه کند. تعاملات و موارد دیگر
چگونه بازاریابی در زمان واقعی، 1:1 به نتیجه برسد
«ما باید بهترین اقدامات بعدی را در کانالها در کمتر از 100 میلیثانیه کشف و ارائه کنیم، اما واقعاً این چه معنی دارد؟ و چگونه شروع به کار می کند؟» LeClair در طول وبینار خود پرسید.
مدیر بازاریابی محصول می گوید بازاریابی بلادرنگ بر چهار قابلیت خاص متکی است: تشخیص، داده، تصمیم گیری و تحویل. اول، بازاریابان باید بتوانند لحظه نیاز مشتری را تشخیص دهند یا حس کنند. این به معنای وجود سیستمهایی است که قادر به شناسایی اقدامات از طریق رویدادهای ساده مانند کلیک بر روی ایمیل یا مکالمه با CSR هستند.
«از طرف دیگر، شما غیر رویدادها نیز دارید. این زمانی است که ما انتظار داریم اتفاقی بیفتد و این اتفاق نمی افتد.»
هنگامی که رویداد – یا مجموعه ای از رویدادها – شناسایی شد، قبل از تعیین بهترین اقدام بعدی، باید داده ها جمع آوری شوند. طبق گفته LeClair، بازاریابان به دادههایی نیاز دارند که بتواند به ارزیابی احساسات، قصد و رفتار مشتری کمک کند. همچنین دادههایی که هدف نهایی و مکان قرارگیری آنها را روشن میکند نیز مورد نیاز است.
LeClair گفت: “همه این اطلاعات برای شناسایی زمینه آنها و نیازهای آنها کاملاً کلیدی است – و باید در زمان واقعی در دسترس باشد.”
یک ارزیابی جامع دادهها، تصمیمگیری در مورد بهترین اقدام بعدی و بهینهسازی یک فرصت بازاریابی در زمان واقعی را ممکن میسازد. این ممکن است شامل انتشار محتوای مناسب در زمان مناسب، ارائه یک پیشنهاد شخصی، ارسال ایمیل بعدی یا موارد دیگر باشد.
وقتی بازاریابها این چهار قابلیت را بهخوبی تنظیم کردند، میتوانند تعیین کنند که آیا زمان فروش به مشتری یا تقویت رابطه فرا رسیده است یا نه – یا بهطور بالقوه تصمیم میگیرند در صورت غیرممکن بودن اضافه کردن ارزش در یک رابطه، مشارکت نکنند. وضعیت داده شده
«از تشخیص اولیه تا جمعآوری دادههای ما تا تصمیمگیری و سپس اجرا – و این که چگونه بر تجربه مشتری تأثیر میگذارد – اگر بتوانیم همه این کارها را در کمتر از 100 میلیثانیه برای هر کانالی انجام دهیم، حالت ایده آل اینجا جایی است که بهترین سازمانهای طبقاتی زندگی میکنند و نفس میکشند.»
پاداش بازاریابی بلادرنگ
برای تأثیر تلاشهای بازاریابی بلادرنگ، LeClair نتایج یک گزارش تأثیر اقتصادی کل که توسط Forrester بر روی مشتریان Pega انجام شد به اشتراک گذاشت.
فورستر تأیید کرد شرکتهایی که ابزارهای بازاریابی بیدرنگ Pega را پیادهسازی کردهاند، 226 میلیون دلار درآمد افزایشی و 193 میلیون دلار درآمد انباشته ایجاد کردهاند.
LeClair گفت: «از آنجایی که ما نیازها را در زمان واقعی حس می کنیم، می توانیم در تلاش های حفظ خود فعال باشیم، انحراف خود را کاهش دهیم، با مشتری قبل از اینکه حتی فرصت فکر کردن به ترک را پیدا کنند، با آنها ارتباط برقرار کنیم. این واقعاً، در پایان روز، نحوه بهینهسازی ارزش طول عمر مشتری است که همه اینها در مورد آن است.»
نمایش کامل «چرا در زمان واقعی مهم است» را تماشا کنید.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شدهاند.