اعلانیه
اعلانیه

“بازاریابی اینترنتی” کلاهبرداری نیست. درستش کن، لطفا، The Verge

dislike-thumbs-downهی، The Verge. آیا می توانم فقط شما را ورج صدا کنم؟ ما کمی مشکل داریم ظاهراً از ریشه های ابزار خود گذشته اید. با انجام این کار، شما به طور تصادفی به طیف گسترده ای از بازاریابان قانونی به عنوان کلاهبرداران برچسب زدید. به هر حال، با انجام این کار، خود را نیز کلاهبردار ساختید.

پست‌نویس: لطفاً حتماً پست بعدی من را بخوانید، نمایه های “Scamworld” The Verge طرح های “بازاریابی اینترنتی” که باید از آنها اجتناب کنید

می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنم، آن مقاله ویژگی غول پیکر به نام Scamworld. این یک داستان خوب، ترسناک و غم انگیز از برنامه های بی ارزش و پول سازی است. من دوست دارم اگر این یک چیز نباشد:

رایگوزا یک بازاریاب اینترنتی است — یک فروشنده روغن مار قرن بیست و یکمی.

مشکل اینجاست. من یک بازاریاب اینترنتی هستم، اما فروشنده روغن مار قرن بیست و یکم نیستم. هزاران یا میلیون‌ها نفر دیگر که فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی را انجام می‌دهند، مانند:

نیز نیستند

  • بهینه سازی موتور جستجو
  • بازاریابی ایمیلی
  • جستجوی پولی
  • نمایش تبلیغات
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی

اینها همه فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی قانونی هستند. من می توانم ببینم که خود The Verge برخی از آنها را انجام می دهد. پس چگونه در نهایت به شرح زیر ادامه دادیم:

اصطلاح بازاریابی اینترنتی هم مدل کسب و کار خاصی را که برای فروش محصولات و خدمات تقلبی به صورت آنلاین استفاده می شود و هم جامعه یا خرده فرهنگی را توصیف می کند که آن را پذیرفته است. این در فضای باز عمل می‌کند – با طراحی وب‌سایت‌های ضعیف، آگهی‌های تجاری اطلاعاتی و ادعاهای ظالمانه که برای ترساندن افراد محتاط و جلب کنجکاو، مستاصل و ساده لوح طراحی شده‌اند.

وای من در حال حاضر در یک فرودگاه هستم و این را به سرعت انجام می دهم، اما وقتی به خانه می رسم، نمی توانم صبر کنم تا این اصطلاح جدید را به پسرانم بگویم که بابا چه می کند.

هی، باور نمی کنی که اشتباه کرده ای؟ چه برسد به یک نگاه به ویکی پدیا. این یک صفحه در مورد بازاریابی اینترنتی دارد. چیزی که وجود دارد شبیه چیزی است که من توضیح می‌دهم، نه کابوس‌هایی که بازاریابی اینترنتی را دوباره تعریف کرده‌اید.

اوه، اما منظور شما – اجازه دهید همانطور که مطلع شدم نقل قول کنم – بازاریابی اینترنتی. با حروف بزرگ. همانطور که ویرایشگر ویژگی های شما برای من توییت کرد:

ما به وضوح در مورد یک پدیده خاص صحبت می کنیم، سرمایه I سرمایه M.

اوه، شما به وضوح در مورد بخش زشتی صحبت می کنید که “بازاریابی اینترنتی” را به عنوان یک کلاهبرداری پول درآورده است. اما شما هیچ کاری انجام نداده اید، نادا، در آن مقاله عظیم، برای روشن کردن یک رشته گسترده تر و طولانی تر از بازاریابی اینترنتی که هیچ ربطی به آن ندارد.

اما سلام، اگر نوکیا بیاید و اعلام کند که همه گوشی‌های ویندوزی آن اکنون آیفون هستند، فکر می‌کنم شما نیز شروع به نامیدن آن‌ها iPhone خواهید کرد.

لطفاً این خطا را برطرف کنید. چون خطا است. سپس می توانم دوباره به عشق به The Verge برگردم. لطفا؟

پست‌اسکریپت: حدود 15 دقیقه پس از انتشار این داستان، The Verge از شما پرسید که آیا من در پادکست VergeCast که در حال انجام بود می‌آیم. من احساس کردم که ما گفتگوی خوبی در مورد این موضوع داشتیم. من هنوز امیدوارم که آنها بهتر ماجرا را روشن کنند. در اینجا نمایش آمده است:

[youtube width=”560″ height=”315″]https://www.youtube.com/watch?v=2JlhmIz1k6c[/youtube]

پس‌اسکریپت 2: برای تأکید مجدد بر اینکه «بازاریابی اینترنتی» یک اصطلاح طولانی مدت بوده است که برای طیف وسیعی از فعالیت‌های بازاریابی قانونی انجام شده در اینترنت استفاده می‌شود، انجمن بازاریابی اینترنتی را در نظر بگیرید. از وب سایت آن:

  • تاسیس شده در سال 2001
  • هیئت مدیره شامل یک مدیر از Adobe و یک شریک در Ernst & Young است
  • حامیان مالی شرکتی عبارتند از IBM، Tesla، Google و Disneyland
  • دو نماینده کنگره ایالات متحده به عنوان حامیان دولتی فهرست شده اند
  • اعضا از شرکت‌ها و سازمان‌هایی مانند کوکا کولا، ناسا و YMCA هستند

نمی‌توانم بگویم که تحت تأثیر این گروه قرار گرفته‌ام، که به نظر می‌رسد علیرغم مأموریت حمایتی که قرار است داشته باشد، اصلاً به مقاله Verge واکنشی نشان نداده است. در واقع، خواندن مقاله  اخیر در سایت که به افراد توصیه می‌کند استفاده کنند نرم‌افزار چرخشی برای ایجاد مقالات تقریباً تکراری در واقع برعکس آنچه Google توصیه می‌کند است.

تصور من این است که این گروه زمانی شروع شد که بازاریابی اینترنتی (از نوع غیر Verge) در حال رشد بود، شبیه به SEMPO گروهی برای بازاریابان جستجو تاسیس شد و از آن زمان تا حد زیادی به یک گروه جوایز و رویداد سالانه تبدیل شده است. به نظر می رسد دریافت پشتیبانی عمومی بسیار هوشمندانه باشد، حتی اگر واقعاً برای ترویج فعالیت های بازاریابی اینترنتی کار زیادی انجام ندهد.

با این وجود، برای دریافت این نوع پشتیبانی، واضح است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ با بازاریابی اینترنتی درگیر هستند که آن نوع توصیف شده در مقاله Verge نیست.

پس‌اسکریپت 3: لطفاً به نمایه‌های The Verge’s “Scamworld” مراجعه کنید. بازاریابی اینترنتی” طرح هایی که باید از آنها اجتناب کنید.


نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً MarTech نیست. نویسندگان کارکنان اینجا فهرست شده‌اند.


درباره نویسنده

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *